Talentarbejdet i AGF
Jeg håber en U15 eller U17 træner udtager de spillere han tror har de bedste muligheder for, at blive A landsholdsspillere på sigt. Ikke hvem der slår f.eks Finland i en træningskamp i Februar.Det er vel meget naturligt, at udtage spillere som passer ind i den spillestil man ønsker at spilleDet ville jeg da selv gøre som træner. Dvs. hvis jeg vurderer to talenter som helt lige men den ene spiller/træner den samme spillestil, så vil jeg da udtage vedkommende.
Nu virker det lidt som om flere mener det er underordnet med DBU's rangering men det tror jeg ikke det er i sidste ende. Tænker umiddelbart der følger en del fordele med og mon ikke unge talenter også ser på den vej og gerne vil så tæt på DBU som mulig. Det er bare et gæt herfra men mon ikke klubben har ændret holdning og der kommer flere stjerner ud for klubben næste gang.
Hvis en halv stjerne mere koster mere end den kompensation man modtager, og ikke har nogen indflydelse på om man kan spille ligafodbold, så tror jeg klubben vælger det der passer dem bedst.