New posts

Taktisk analyse tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 744
  • Views Views: Views 49K
Taktisk analyse tråd
Last edited:
Findes der en toptræner som ikke hader at tabe? Det ligger implicit i dit udsagn.
Det vil jeg ikke tro. Men det skulle indikere den balance at han ikke gider ligge under for CV og sætte fx Wahlstedt og JJA i starteren for at udvikle dem over tid. Det ville nok være en 'proces'-fokuseret træner.

Findes der en toptræner som ikke hader at tabe? Det ligger implicit i dit udsagn.
Der findes i hvert fald trænere der er meget dogmatiske og stort set aldrig går på kompromis, nærmest uanset hvordan omstændighederne ellers er. Der ser jeg klart JP som mere pragmatisk og det var det jeg læste ind i Mengsens kommentar. Dejlig offensiv, men hvis omstændighederne kræver det, så er han ikke for fin til at gribe tingene anderledes an. Indtil videre synes jeg at JP har haft en fin balance i at fastholde et genkendeligt udtryk, men stadig lave nogle taktiske greb i forhold til modstanderen (som eksempelvis sidst med Solbakken og NP på midten eller når der veksles mellem Dalsgaard og Beijmo).

Der findes i hvert fald trænere der er meget dogmatiske og stort set aldrig går på kompromis, nærmest uanset hvordan omstændighederne ellers er. Der ser jeg klart JP som mere pragmatisk og det var det jeg læste ind i Mengsens kommentar. Dejlig offensiv, men hvis omstændighederne kræver det, så er han ikke for fin til at gribe tingene anderledes an. Indtil videre synes jeg at JP har haft en fin balance i at fastholde et genkendeligt udtryk, men stadig lave nogle taktiske greb i forhold til modstanderen (som eksempelvis sidst med Solbakken og NP på midten eller når der veksles mellem Dalsgaard og Beijmo).
Bedre svaret end jeg selv formåede.

Ønsker at spille offensivt, og er villig til at indrette holdet efter det. Foretrækker 4-3-3, men går efter spillermateriale og hvad der fungerer bedst. Villig til at udvikle og give spillere en chance, men har skarpt blik for hvornår det giver mening.

Skal vi ikke snart begrave den der. JP vil helst spille 4-3-3?

Foretrækker du at spille med fire eller fem forsvarsspillere?
- Jeg er fuldstændig ligeglad. Jeg har ikke en præference til, fordi det handler om, hvordan man spiller, og hvordan ens udtryk ser ud. Det er det, der betyder noget for mig, og det kan gøres med mange forskellige formationer. En gang imellem kan vi spille med en femkæde i bestemte sekvenser af en kamp, og lige pludselig kan det ligne en firekæde ved at skubbe en wingback op som kant.

Citat: Jacob Poulsen

En dejlig pragmatisk træner.

Vild udvikling for Arnstad:

Det er den slags man risikerer, når man bruger tid/kræfter på at spille yngre modeller i form og ind på holdet👌😁

Og så lige en lille ændring i position mv.

Samtidig fremhæver Opta, at han til sammenligning med sidste sæson spiller mere til venstre frem for højre side, og at han har flere boldberøringer længere fremme på banen. Det vidner hans markante stigning af antal berøringer i modstandernes felt – 6.2 frem for 2.7 – også om.

Det er den slags man risikerer, når man bruger tid/kræfter på at spille yngre modeller i form og ind på holdet👌😁

Og så lige en lille ændring i position mv.

Aah, lidt søgt. Arnstad var trods alt købt direkte til start 11.
Når Emmery, Kristjansson eller Tchamche begynder at fremvise så kontinuerlige tal, så må du gerne begynde.

Aah, lidt søgt. Arnstad var trods alt købt direkte til start 11.
Når Emmery, Kristjansson eller Tchamche begynder at fremvise så kontinuerlige tal, så må du gerne begynde.

Jeg tænker stadig at langt de fleste som ankommer med manglende spilletid, de skal spilles i form og ind på et hold. Yngre spillere udvikler sig også via spilletid og tillid. Det er ikke overstået på træningsbanen i løbet af kort tid.

Derfor må CV gerne begynde at hente erstatninger ind, for dem som måske forlader os til sommer. Det giver en forårssæson til at få dem ind på holdet og op i gear. Noget vi, efter min mening, har været dårlige til historisk men måske økonomien giver større frihedsgrader nu.

Edit: Rasmus Carstensen har også for nyligt sagt, at nu var han ved at være der men det havde taget tid.

Når man lige ser sådan en oversigt, så tænker jeg det er lidt vildt vi har scoret 8 mål færre end Fcm :oops: De har været effektive.

Det viser måske hvor meget klasse der er på spillerne i FCM :)
Desværre

Er ret sikker på at jeg så en statistik hvor både Fancoulino, Osorio og Simsir, lå på et mål/asisst på under per 90min.

Jeg kunne så godt ønske, at vi var lige så gode på dødbolde, som vi var for 1-2 år siden. Det var en ren ynk at se vores hjørnespark mod FCN.

Hvis det er fordi, vi bruger mindre tid på dødbolde og i stedet mere tid på at træne fodbold, så er det et trade-off, jeg alle ugens dage tager. Ikke sagt vi gerne må være gode på dødbolde men en træner har nu engang begrænset træningstid med spillerne (overenskomst) og så er den tid IMO meget bedre brugt på spillet ude på banen.
Et kæmpe kritikpunkt jeg havde under Uwe.

• Like
Reactions: cph
Hvis det er fordi, vi bruger mindre tid på dødbolde og i stedet mere tid på at træne fodbold, så er det et trade-off, jeg alle ugens dage tager. Ikke sagt vi gerne må være gode på dødbolde men en træner har nu engang begrænset træningstid med spillerne (overenskomst) og så er den tid IMO meget bedre brugt på spillet ude på banen.
Et kæmpe kritikpunkt jeg havde under Uwe.
Det kunne være man til en vis grad skulle genoverveje hvordan man tager hjørnespark, altså nogle kortere nogle hvor man så rent faktisk gør brug af vores gode spil med bolden, i stedet for stadig bare at lave en hail mary ind i det lille felt

Det kunne være man til en vis grad skulle genoverveje hvordan man tager hjørnespark, altså nogle kortere nogle hvor man så rent faktisk gør brug af vores gode spil med bolden, i stedet for stadig bare at lave en hail mary ind i det lille felt
I de to seneste kampe uden Tingager, har vi faktisk forsøgt os med korte hjørnespark. Det er i alle tilfælde gået helt ad helvede til, hvor bolden nærmest er blevet spillet tilbage til midten. Få den nu bare ind over. Hail mary i det lille felt, ja tak!

I de to seneste kampe uden Tingager, har vi faktisk forsøgt os med korte hjørnespark. Det er i alle tilfælde gået helt ad helvede til, hvor bolden nærmest er blevet spillet tilbage til midten. Få den nu bare ind over. Hail mary i det lille felt, ja tak!
i det tilfælde, så vil jer gerne have en til lige at smide en spand isvand over PM så han kan vågne lidt op igen.

men det har jo nok også en relativ stor effekt på dødbold situationerne at Big Ting ikke står derinde

Latest posts

Back