New posts

Sydbank Pokalen 2020/2021

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 188
  • Views Views: Views 25K
Sydbank Pokalen 2020/2021
Klasse. Ser frem til at smadre B93, har aldrig tilgivet dem for at snyde os for guldet i 1982, hvor Lars Francker udlignede til 2-2 for B93 i slutminutterne, og sende guldet til OB.

Med de mange mio ved at vinde pokaltuneringen og den lodtrækning samt at vi ligger godt med i ligaen, så skal Højer ikke sælges.

Iøvrigt fedt bif, fck og fcm måtte ud i 120 min i dag - håber de sætter lidt til i sidste runde inden vinterpausen.

Skagen kampen fortjener en gentagelse:

Klasse. Ser frem til at smadre B93, har aldrig tilgivet dem for at snyde os for guldet i 1982, hvor Lars Francker udlignede til 2-2 for B93 i slutminutterne, og sende guldet til OB.

Med de mange mio ved at vinde pokaltuneringen og den lodtrækning samt at vi ligger godt med i ligaen, så skal Højer ikke sælges.

Iøvrigt fedt bif, fck og fcm måtte ud i 120 min i dag - håber de sætter lidt til i sidste runde inden vinterpausen.

Skagen kampen fortjener en gentagelse:

Horsens og FC Nordsjælland må godt få fuldt udbytte i weekenden mod to mandskaber der lige har været i forlænget spilletid. Så kommer vi til at overvintre som nummer 1 med en sejr mod AaB!!

FC Nordsjælland må godt få fuldt udbytte i weekenden
Vi skal måske også huske at bevare vores fokus, som er top-6, hvor FCN er en direkte konkurrent. Men selvfølgelig kunne det være sjovt at overvintre på 1. pladsen. Først og fremmest kræver det dog en sejr over AaB.

Klasse lodtrækning. At der spilles over to kampe giver os meget mere ro. Vi kan både spare spillere og alligevel køre denne sikkert hjem. Det er altså vigtigt, når vi nu har de to kampe midt i et tæt program, hvor grundspillet afgøres. Konkurrenter som Brøndby, FCK, AaB og FCN får jo midtugefri de to uger.

Også fint med OB-FCM i kvartfinalen. FCM har haft lidt problemer med OB (tabte f.eks. hjemme mod dem i sidste sæson), så man kunne håbe på en overraskelse der.

B93 er enten verdens største bananskræl eller en drømmelodtrækning.
Er det her AGF hold modent nok til at være så store favoritter? Hidtil har vi jo kæmpet lidt med det i pokalen, når vi mødte de små hold. Senest mod Kolding, men også Marstal-Riise og VRI gav os kamp til stregen...
At FCK røg ud er til gengæld fedt- jeg har en fornemmelse af, at de ikke kommer helt med i superligaen i år, men at de mod slutningen af sæsonen vil være uhyggeligt stærke. Hvis de stadig var med i pokalen til den tid, ville de givetvis prioritere den benhårdt for at få et trofæ i år. Så det er fint, at de er ude nu.
Kan OB slå FCM? Det tror jeg ikke. Som en god ven skrev til mig i går: Det er vores opgave i år at forhindre, at Ikast vinder The Double. ;)

Ja især fordi vi spiller hjemme i første kamp, vil virkelig være dumt kun at vinde knebent der. Inden vi skal på kunststof hvor vi måske samtidigt sparer en del spillere og tror den er hjemme. Tror som allerede vi i den første kamp kan finde på at spare 2-3 spillere hvis der er småskvanker. Hvem ved måske stille næsten B-holdet fordi vi har returen i ærmet.

Der er vel kun kunststof, hvis B93 igen beslutter at flytte kampen fra Østerbro til Farum. Og de er vel ikke mere vant til det end vores spillere er.

Over een kamp kan mærkelige ting ske, men vi kommer til at gå til den 1. kamp med stor ro, fordi vi ikke behøver at frygte at blive slået ud i den kamp, selvom det måske ikke helt kører. Det bliver altid lidt hektisk i pokalkampe, hvis man ikke fører ved pausen. Nu behøver vi ikke at stresse.

Er der nogen der ved hvordan vi står ift europæisk fodbold hvis Vi taber pokalfinale til dem, men de vinder mesterskabet?
UEFA vil ikke give pladser til en taber i en finale, så det går til 3.pladsen (da 2.pladsen skal i højererangerende CL-kval). 3.pladsens EL-playoff går dermed til 4.pladsen.

Derfor var det godt at FCM gik videre frem for FCK. FCK er ligeså svære at slå for os, men FCM har lettere ved at sende en europæisk billet vores vej inddirekte, da de efter højere sandsynlighed bliver 1'er eller 2'er.

Så vi ser formentlig ind i en sæson, hvor en medalje enten er et mesterskab, CL-kval, eller Europæisk gruppespils-kval.

LAD ENDELIG OS NUPPE EN AF DEM!!
Og får vi ikke en medalje, så kan vi nappe pokalen, og få de 20 millioner og det europæiske gruppespil den vej :D

Bliver helt nostalgisk.....det var min første rigtige store udekamp. Skal hilse og sige jeg har oplevet et par stykker. Denne var hård at komme over....

Hvor stort du var der KejserJohn :)
Jeg var der også - i idrætsparken 14. november 1982. Tror en grundfølelse af altid at blive forfordelt og snydt og få for lidt hidrører tilbage fra lige præcis den kamp. Det var SÅ urimeligt at vi ikke blev mestre dengang (det blev OB ...). Vi slog Hvidovre, de forsvarende mestre, 2-0 på et fyldt stadion kort forinden, en kamp hvor min ven og jeg måtte hoppe og stå på tæer for overhovedet at se noget, og vi så alle frem til den sidste kamp som en slags formalitet før GF kunne blive fortjente mestre og Henning Jensen den første i Europa til at vinde et mesterskab i 4 forskellige lande (efter Tyskland, Spanien og Holland).

Den gjorde ondt. Dog må jeg sige, at der ikke er noget særligt fjendskab mod B 93 på den baggrund. De var ligesom bare det dér dumme bump på vejen, man ikke burde snuble over. Det gør vi så heller ikke denne gang...

/W

Vi skulle have stukket hovederne sammen og koordineret et par ting om fremtidens GF-forum dengang. Jeg var der også :-)

Jeg mener, kampen blev flyttet til Idrætsparken pga. en ombygning af Østerbro Stadion (måske jeg husker forkert?), men det var en kæmpe oplevelse at komme derind. Min far og jeg kørte derover, overnattede hos noget familie, og har sikkert også forventet, at vi bare skulle have det guld med hjem. Nedtur.

Til gengæld var vi der også nogle år senere, da vi spillede pokalfinale mod Brøndby samme sted. Det var tæt på at gå galt endnu en gang, men der var heldet (og Erik Soler og Lundkvist) på vores side. Der var jeg stadig fuldstændig intetanende om al den modgang, vi senere skulle møde...

Latest posts

Back