New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 853
  • Views Views: Views 47K
Superligaen 2026/2027
Superligaen knækker i dag/ er knækket... top 5 er væk.
Derudover er alle nogenlunde lige elendige, og chancen for at tage 6 pladsen er vel ret stor, når/hvis vi går stabiliseret os lidt.

Målet med sæsonen må være top 6, og så se, om vi kan gøre noget der i slutspillet.
Vinde pokalturneringen
Gøre det hæderligt i Conf, helst ende i top 24 og gå videre til en knockout runde.
For mig er det vigtigste nok, at vi finder en opstilling der spiller rigtig meget i kampene i Superligaen. Så de vokser sammen.

F.eks.

Røsler - Tingager - Kahl

Carstensen - Arnstad - Knudsen - Emmery

Bech - McCowatt

Bogere​

Man kunne også spille f.eks. Serra og Links mere i Danmark, og så lade Emmery og Bogere skinne i Europa.

Mit take: Målet med sæsonen er, at AGF kvalificerer sig til Europa igen, samtidigt med at man henter så mange koefficientspoint, at man næste år er seedet mindst én runde.

Der er tre veje til Europa. 1. Slutplaceringen i mesterskabsspillet. 2. Pokalturneringen. 3. Mickey Mouse-cuppen om Europa.

Allerhelst vil jeg naturligvis gerne vinde pokalturneringen (hvis det ikke skal blive et mesterskab igen), men alle tre veje vil være acceptable fra det nuværende udgangspunkt. Hvis ingen af dem realiseres, vil sæsonen til gengæld være en kæmpe skuffelse. Især udgangspunktet i betragtning.

Hvis man først er i top-6 er man næsten altid også i spil til en europæisk kval-plads, hvis ikke ligefrem medaljer. I år lyder det sidste tvivlsomt uanset hvad, men så længe pokalvinderen, i fald hvis man ikke bare tager den titel selv, ender hos et af holdene over en i top-6 vil der i det mindste være en playoff indenfor rækkevidde. Så længe det kan lade sig gøre skal vi bare have fokus på at snige os med i top-6.

Mit take: Målet med sæsonen er, at AGF kvalificerer sig til Europa igen, samtidigt med at man henter så mange koefficientspoint, at man næste år er seedet mindst én runde.

Der er tre veje til Europa. 1. Slutplaceringen i mesterskabsspillet. 2. Pokalturneringen. 3. Mickey Mouse-cuppen om Europa.

Allerhelst vil jeg naturligvis gerne vinde pokalturneringen (hvis det ikke skal blive et mesterskab igen), men alle tre veje vil være acceptable fra det nuværende udgangspunkt. Hvis ingen af dem realiseres, vil sæsonen til gengæld være en kæmpe skuffelse. Især udgangspunktet i betragtning.
Spot on !

Du mangler vel den mest oplagte? At vi vinder Conference League og kommer direkte i Europa League!

Du mangler vel den mest oplagte? At vi vinder Conference League og kommer direkte i Europa League!
Think About It GIF by Identity

Problemet med Europa-målsætningen er Viborgs forrygende sæsonstart.

Jeg synes i den grad også, at de har haft nogle marginaler med sig hidtil og de rammer nok en hårdere periode senere. De har dog Lyngby og SIF i de næste to kampe og hvis de tager fuld hus her har de godt nok mange points at give af. BIF, FCN, FCK og FCM sidder tungt på resten af topplaceringerne.

Sæsonen er naturligvis lang endnu, men skal jo også spille Europa-kampe og lige nu ligner det en liga, der er knækket med AGF fanget på den gale side. Sjettepladsen er stadig tæt på, men Europa kan blive meget svær at nå.

Hvis man først er i top-6 er man næsten altid også i spil til en europæisk kval-plads, hvis ikke ligefrem medaljer. I år lyder det sidste tvivlsomt uanset hvad, men så længe pokalvinderen, i fald hvis man ikke bare tager den titel selv, ender hos et af holdene over en i top-6 vil der i det mindste være en playoff indenfor rækkevidde. Så længe det kan lade sig gøre skal vi bare have fokus på at snige os med i top-6.
Meget enig, vi skal simpelthen i top6
Strukturen goer jo at en god stime kan rykke rigtig meget, da mindst halvdelen af holdene taber point hver runde.

Sejren og ikke mindst pointene skal snart til at komme

Der er flere som ikke er imponeret over Fck's transfervindue

View attachment 8083

Når jeg kigger på listen af tilgange og afgange for FCK så fatter jeg virkelig heller ikke hvad de har gang i...

Hvis man skal opgøre vindere og tabere på transfermarkedet:

Vindere:
FCN (Nelsson for Yirenki og Lind på kontrakt)
BIF (Alene deres træner er et kæmpe win)
LYN (Dani og Pierre var tab men de har hentet en del gode spillere også)
ACH (deres frontangriber ser god ud)

Måske:
OB (ejdum ikke erstattet men ellers ok)
VFF (har fået en god målmand som de virkelig har savnet men solgt Jørgensen)
RFC (tja... lige så underlige som de plejer. Masser af lottokuponer)
FCK (har simpelthen ikke formået at forstærke deres trup med en angriber... Ham Carrizo aner jeg ikke nok om. De har til gengæld sagt farvel til 4! målmænd..)

Tabere:
AGF (tabte profiler)
FCM (alle profiler er solgt undtagen Billing. Helt nyt hold)
SØN (solgte profiler)
SIF (skal erstatte 25 mål i start 11 og en top målmand....)

Når jeg kigger på listen af tilgange og afgange for FCK så fatter jeg virkelig heller ikke hvad de har gang i...

Vindere:

Måske:
FCK (har simpelthen ikke formået at forstærke deres trup med en angriber... Ham Carrizo aner jeg ikke nok om. De har til gengæld sagt farvel til 4! målmænd..)

Tabere:
AGF (tabte profiler)
SØN (solgte profiler)
Jeg synes med afstand FCK har haft det værste vindue, hvis man ser på forretningsmodel, økonomi og behov.

Sønderjyske og Silkeborg har et eller andet sted bare fulgt deres strategi og især førstnævnte har haft behov for at sælge, for at få økonomien til at hænge sammen. Så det var forventeligt, at de ville sælge voldsomt ud, selvom der nok lige er røget et par stykker mere end forventet.

Vindere:

Måske:

Tabere:
AGF (tabte profiler)
SØN (solgte profiler)
Jeg har svært ved at se FCM som en taber i transfervinduet, når de har solgt for langt over en halv milliard og ligger nummer et i Superligaen efter lige at have tværet den nuværende mester på deres egen hjemmebane uden de solgte profiler.

Jeg har svært ved at se FCM som en taber i transfervinduet, når de har solgt for langt over en halv milliard og ligger nummer et i Superligaen efter lige at have tværet den nuværende mester på deres egen hjemmebane uden de solgte profiler.
Det er lidt svært at konkludere. Deres transfervindue på ud-siden har jo været fuldstændig vanvittigt, og det er jo en kæmpe succes rent strategisk.

Men der er vist heller ingen tvivl om, at de er ekstremt svækket ift de indkøb, de har lavet.

Latest posts

Back