New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 270K
Superligaen 2025/2026
Til syvende og sidst er der nok for meget metervare på VFF's hold til at tage bronze - spillere som Lucas Lund, Mbom, Freriks osv.

Men der er godt nok også nogle spændende typer imellem udover uopnåelige Thomas Jørgensen: Jalal, Søndergaard, Nouck og især Kirkegaard ... Det passer med at CV kan hente een til hver kæde ...

Edit: Noget tilsvarende kan man ikke sige om deres modstandere her i aften. Det er vel næsten kun Ambirk, der er rigtig attraktiv på det hold.

Til syvende og sidst er der nok for meget metervare på VFF's hold til at tage bronze - spillere som Lucas Lund, Mbom, Freriks osv.

Men der er godt nok også nogle spændende typer imellem udover uopnåelige Thomas Jørgensen: Jalal, Søndergaard, Nouck og især Kirkegaard ... Det passer med at CV kan hente een til hver kæde ...

Edit: Noget tilsvarende kan man ikke sige om deres modstandere her i aften. Det er vel næsten kun Ambirk, der er rigtig attraktiv på det hold.
Jeg var lidt spændt på Nouck i Viborg da vi jo eftersigende bød på ham i OB.

Jeg tror ikke Viborg sælger noget der er interessant for de beløb vi vil betale. Nu er Vejle rykket ned, så man skal måske lige kikke der - Gammelgaard eventuelt hvis han kan bruges som 10'er - og så må vi se hvilken anden klub, der hopper på elevatoren.

Ingen tvivl om at målt på topniveau er FCN bedre end Viborg. Men spørgsmålet er om netop ikke Mbom, Grønning osv er dem der giver et godt bundniveau.

Kierkegaard er så ekstremt spændende

Jeg var lidt spændt på Nouck i Viborg da vi jo eftersigende bød på ham i OB.

Jeg tror ikke Viborg sælger noget der er interessant for de beløb vi vil betale. Nu er Vejle rykket ned, så man skal måske lige kikke der - Gammelgaard eventuelt hvis han kan bruges som 10'er - og så må vi se hvilken anden klub, der hopper på elevatoren.
Nouck var også da vi spillede en smule anderledes. Som vi spiller nu er Jalal mere interessant, men når det er sagt så er de sjove at se på men ikke mange mål og assists fra dem.

Nouck var også da vi spillede en smule anderledes. Som vi spiller nu er Jalal mere interessant, men når det er sagt så er de sjove at se på men ikke mange mål og assists fra dem.
Ja, der er sket meget siden dengang. Nouck er vel heller ikke for alvor slået igennem endnu. Han har udviklet sig, med af det jeg har set synes jeg stadig det meget er farten han lever på. Jeg synes også det er mere ærgerligt det ikke lykkedes med Jalal dengang.

JP har et godt kendskab til deres trup, men vi skal nok også på en eller anden måde få øje på noget potentiale de ikke rigtig selv kan se ellers vil det formentlig være for dyrt.

Jeg forventer i det hele taget ikke at vi kan finde ret mange af de spillere vi skal bruge til sommer i danske klubber. Hvis de er gode nok er de som regel for dyre. Men vi skal da se om der er muligheder hos nedrykkerne og holde øje med spillere der er lidt mere til fremtiden.

Ja, der er sket meget siden dengang. Nouck er vel heller ikke for alvor slået igennem endnu. Han har udviklet sig, med af det jeg har set synes jeg stadig det meget er farten han lever på. Jeg synes også det er mere ærgerligt det ikke lykkedes med Jalal dengang.

JP har et godt kendskab til deres trup, men vi skal nok også på en eller anden måde få øje på noget potentiale de ikke rigtig selv kan se ellers vil det formentlig være for dyrt.

Jeg forventer i det hele taget ikke at vi kan finde ret mange af de spillere vi skal bruge til sommer i danske klubber. Hvis de er gode nok er de som regel for dyre. Men vi skal da se om der er muligheder hos nedrykkerne og holde øje med spillere der er lidt mere til fremtiden.
Jeg tror også det er begrænset hvad der kan hentes rundt omkring i Superligaen. Specielt i de klubber vi sandsynligvis kan hente i.

Viborg
-Kierkegaard - absolut spændende, burde være mulig.
-Anyembe - spændende men nok mere en Dalsgaard afløser, kan spille højre stopper.
-Kuzmic - kræver vi spiller med en 4'er bagved
-Søndergaard - har rigeligt med spillere til hans position
-Jalal - kan spille wingback, spændende, men højre wingback og meget offensiv (for meget med Emmery/Links på den anden?)
-Nouck - et alternativ system, og bedst med masser af bagrum

Sønderjyske
-Hyseni - mega spændende, spiller ikke nok til et stort salg.
-Hoppe - spændende Serra alternativ (altså næstbedste angriber, som Borgere kan overhale)

Fredericia
-Birksø - synes han er spændende, men numerisk bliver vi for mange så
-Etim - meget rå, men måske samme rolle som Serra har pt
-Joahnnesen og Kritjannsson lader FCM nok ikke skifte til os

Randers
-Sabil Hansen - som jeg hører det har vi kigget der, kunne være en højre stopper ala Beijmo (stærk defensiv back)
-Bjørkengren - for mange spillere til den position
-Toure - hvis han tager samme skridt som brormand, så måske

OB
-Askou - mega spændende og måske allerede ved at vokse sig ud af vores økonomi.
-Ejdum - mega spændende, Brøndby prøvede men tror det bliver udlandet
-Ganaus - spændende som Serra alternativ, ikke første angriber
-W. Martin - spændende ,men også uskolet og uprøvet

Vejle
-Gammelgaard - måske endda begge - synes lidt skrømmende Christian ikke er større profil
-Bismark - meget rå, men lidt svær at vurdere
-Camara - meget rå, men lidt svær at vurdere

Silkeborg
-Østrøm - overraskende ung stadig, ikke imponerende topniveau - gammel back, så god yderstopper
-Ganchas - spændende, men nok mest pga den venstre pasningsfod
-Adamsen .- rutineret mplscorer, anderledes end det vi har

Ud af alle dem jeg lige har nævnt, så tror jeg Hyseni, Askou, Ejdum, Kirkegaard, Ganchas og måske Sabil Hansen kunne være spændende. Ryger Hedenstad tilbage til Norge (der er en del rokader deroppe pt), så kunne Birksø også være det.

Jeg tror også det er begrænset hvad der kan hentes rundt omkring i Superligaen. Specielt i de klubber vi sandsynligvis kan hente i.

Viborg
-Anyembe - spændende men nok mere en Dalsgaard afløser, kan spille højre stopper.
-Jalal - kan spille wingback, spændende, men højre wingback og meget offensiv (for meget med Emmery/Links på den anden?)

Sønderjyske
-Hoppe - spændende Serra alternativ (altså næstbedste angriber, som Borgere kan overhale)

Fredericia

Randers
-Sabil Hansen - som jeg hører det har vi kigget der, kunne være en højre stopper ala Beijmo (stærk defensiv back)

OB

Vejle
-Gammelgaard - måske endda begge - synes lidt skrømmende Christian ikke er større profil

Silkeborg
-Østrøm - overraskende ung stadig, ikke imponerende topniveau - gammel back, så god yderstopper

Ud af alle dem jeg lige har nævnt, så tror jeg Hyseni, Askou, Ejdum, Kirkegaard, Ganchas og måske Sabil Hansen kunne være spændende. Ryger Hedenstad tilbage til Norge (der er en del rokader deroppe pt), så kunne Birksø også være det.
Det er en interessant liste, men der er en del jeg reelt kender lidt for overfladisk. Der er nogle unge spillere der naturligt er interessante, som Kierkegaard og Jalal, Stabil Hansen og Hyseni og den yngre Gammelgaard. Men de skal nok ikke have vist for meget før de er udenfor rækkevidde. Det kan måske hjælpe hvis klubben rykker ned og der er behov for at hente nogle penge. Den ældre Gammelgaard kunne godt være en der ikke skal med ned i førstedivision.

Jeg synes Etim har set interessant ud. Han kunne måske godt som angriber stå overfor et gennembrud på et lidt bedre hold.

Vi skulle jo have kigget på Ganchas før og hvis Silkeborg rykker ned og Kahl bliver solgt kunne han måske godt være en løsning.

Vi kunne godt bruge Adamsen nu, men jeg tror og håber på at CV går efter en lidt yngre model til sommer.

Haha, jøsses mand. Den ynkelige vestegnsrotte. Hvor er han klam.
Der gik heller ikke lang tid før en anden af deres spillere fik en bold på skulderen og tog sig til hovedet, men den slags ser man lidt mere. Den her Wass lavede er et mere direkte forsøg på snyd der også virker værre end fx at prøve at filme sig til et straffe. Hvis der var blevet fløjtet for den må VAR trods alt også have omstødt den og så havde Wass vel fået en advarsel.

Last edited:

Sådan noget her burde Divisionsforeningen kunne tage op pga usportslig optræden

Det er så kikset det der og tænk sig, manden ved jo godt der er kameraer næsten over det hele.

Leander var ude med, at de burde tage situationen med Binks op og give ham kort på efterbevilling - for at få den slags stoppet. Den her er i samme kategori og Wass burde tildeles en straf på efterbevilling. Han bringer spillet i miskredit men fik vel ikke engang et gult kort.
Wass er ekstremt god til at spille på alle de her situationer og indimellem, så falder dommerne jo for det.

Edit: Nu viste de den lige igen og fra dommerens perspektiv. Han har jo direkte udsyn til hvad der sker - så stik dog manden en advarsel og få det stoppet.

Viborg

Sønderjyske

Fredericia

Randers

OB

Vejle

Silkeborg

Mange spændende spillere.

Jeg tror dog, vi får svært ved at hente de store unge talenter fra midterklubberne. Selv de er rykket op på et niveau, hvor de næsten altid vil kræve €3-4M, og der kan jeg ik se os være med her og nu. Når det nye stadion står klar, kan vi måske.

Hyseni og Ejdum ville være mine drømmespillere, men det tror jeg er urealistisk. Tror kun FCK og FCM kan hente de to.

Jeg ville have det fint, hvis man gik efter en Valdemar Birksøe som den nye overtager for Jesper Hansen, og så kan det godt være, at Tonni er ved at være op i årene, men på en fri transfer vil han være en no brainer at hente. Især nu hvor forbindelsen til Brøndby nok er væk pga Ambæk.

Latest posts

Back