New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 380K
Superligaen 2025/2026
Jeg er helt med at at kritisere Brøndbys fans når de agerer som voldspsykopater, men....

Denne gang er det da en temmelig harmløs protest der ikke har anden konsekvens end at kampen stoppes uden risiko for nogen. Sammenligningen med tennisbolde i Tyskland er lige for. Om sagen så er "stor" nok til at retfærdiggøre sådan en aktion synes jeg godt man kan diskutere.

Jeg er helt med at at kritisere Brøndbys fans når de agerer som voldspsykopater, men....

Denne gang er det da en temmelig harmløs protest der ikke har anden konsekvens end at kampen stoppes uden risiko for nogen. Sammenligningen med tennisbolde i Tyskland er lige for. Om sagen så er "stor" nok til at retfærdiggøre sådan en aktion synes jeg godt man kan diskutere.
Jeg ved ikke om du ved det, men Brøndby har en betinget sanktion i øjeblikket. Hvis deres tilskuere igen gør et eller andet (som de jo har gjort i dag), så ville straffen træde i kraft, og det vil betyde tilskuerstraf.

Så helt harmløs er protesten vist ikke.

Men kender man DBU’s Disciplinærudvalg, så effektuerer de ikke straffen. De er jo roommates, og dem plejer man at være gode venner med.

Jeg ved ikke om du ved det, men Brøndby har en betinget sanktion i øjeblikket. Hvis deres tilskuere igen gør et eller andet (som de jo har gjort i dag), så ville straffen træde i kraft, og det vil betyde tilskuerstraf.

Så helt harmløs er protesten vist ikke.

Men kender man DBU’s Disciplinærudvalg, så effektuerer de ikke straffen. De er jo roommates, og dem plejer man at være gode venner med.
Jeg mente harmløs i forhold til spillere/dommere/fans/officials.

Dengang vi havde mange mandagskampe og lavede aktioner i mod det stoppede viasat bare med at vise eller omtale det. Fra den ene runde til den anden snakkede kommentatorerne lystigt om det når der eks var 20mins stilhed og det så bragede løs til pludselig slet ikke at nævne det. Og der blev meget konsekvent ikke vist bannere.

Jeg forstår godt behovet for at sige fra, og ser man på situationen isoleret synes jeg faktisk godt den kan forsvares.

Jeg synes dog de kørte den for længe og synes også det var for tidligt I protesterne de kørte den så langt ud.

Latest posts

Back