New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 380K
FCK har fået seks point i seks kampe siden transfervinduet lukkede. AGF har også i seks kampe fået 16 point.

Mads Emil Madsen har ikke været på banen i en sejr over et superligahold siden AGFs 5-1 sejr over Fredericia.
Ja han har været en stor succes, nu skal vi bare have fundet ud af hvem vi skal have til FC Midtjylland i vintervinduet :cool:

Thomas Jørgen går ikke under 40 millioner

Enig og det er nok lavt sat. Han er helt udenfor vores rækkevidde om så CV gik all-in. Det er VFFs guldfugl og det ved de naturligvis også.
Siger det igen, kig i 1. Division eller overskudstalenter i PL klubber og så må der da gerne være en enkelt eller 2 fra El Cambio, som er værd at sats på til næste sæson.

Kæft mand… Vi holder med et hold der har 20% på at vinde guld - fuuuck, det er jeg jo slet ikke vant til det her 😄😄

Får faktisk spørgsmålet fra Vejle-fans (bor i Hedensted): hvordan er det egentlig at holde med et tophold??

Jeg kan NÆSTEN ikke forlige mig med det - men kun næsten ikke 😂

Det her er i hvert fald ikke det AGF jeg forelskede mig i 🤣🤣 Men jeg kan li’ det!!!

Jeg lavede en hurtig excel leg i går efter FCKs nullert.

AGF og FCM har hidtil ligget langt over normalen for pointsnit krævet for at blive mester (det ligger omkring 1,95 - 63 point).

Hvis AGF går ned i kadence til 1,5 point i snit i de næste 19 kampe - så ender man med 58,5 point i forventet pointsum. Det kan FCM snildt overhale - mens FCK skal op på mesterskabsniveau (2,0 point i snit) for at tage en andenplads.

Hvis man ikke leger med excel, men kigger på 6 points kampe og slutspil, så kan meget ændre sig - og fem sejre i træk i slutspillet til FCK hvor de møder direkte modstandere kan ændre alt.

Men alt andet lige: Det ser pænt fornuftigt ud i forhold til sølvmedaljer

1761551387540.webp

AGF og FCM har hidtil ligget langt over normalen for pointsnit krævet for at blive mester (det ligger omkring 1,95 - 63 point).

Hvis AGF går ned i kadence til 1,5 point i snit i de næste 19 kampe - så ender man med 58,5 point i forventet pointsum. Det kan FCM snildt overhale - mens FCK skal op på mesterskabsniveau (2,0 point i snit) for at tage en andenplads.

Hvis man ikke leger med excel, men kigger på 6 points kampe og slutspil, så kan meget ændre sig - og fem sejre i træk i slutspillet til FCK hvor de møder direkte modstandere kan ændre alt.

View attachment 5533

Det er lidt sværere for mig at bruge den slags Excel regneark når vi kigger på kampprogrammet og ved at af AGF 19 kampe der resterer i sæsonen, så er de 6 mod FCM og FCK og sådan et regnestykke kan meget hurtigt ændre sig, da der er mange 6 points kampe. Lidt noget andet i Premier League, hvor Arsenal fx allerede har mødt Man City og Liverpool en gang og hvor de kun mødes en gang mere i de resterende 28 kampe.

View attachment 5533
Stærkt arbejde! Det spændende er, at vi ud af de sidste 9 kampe i grundspillet har fem kampe mod bund-5 og derudover en kamp mod Randers og en mod Silkeborg. Der er med andre ord en vis sandsynlighed for, at de 9 kampe giver et flot pointsnit. Hvis det sker (og vi ikke taber til FCK i Vejlby i runde 16), så går vi ind i slutspillet og de sidste 10 kampe med et forspring, hvor FCK skal slå os meget markant for at hente os. Jeg er helt med på, at de før har hentet FCN's store forspring, men det er altså bare ikke nemt at hente 7-8 point eller mere i et slutspil, hvor vi selvfølgelig kommer til at lave nogle point, og hvor FCK jo også skal bøvle med FCM i et par kampe. Selv hvis de fx. får fire point imod os.

Latest posts

Back