New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 390K
Altså nu er jeg jo indædt pyro tilhænger, men jeg finder det alligevel lidt underligt at man tror lukningen af stemningstribunen har nogen som helst effekt når stemningsskaberne bare samles et andet sted den kamp.
Ja, det bliver først sat på spidsen når en klub tør udelukke stemningsskaberne i de kampe der er tilskuerstraf frem for at lade det gå ud over de øvrige tilskuere - sådan som FCK og BIF har håndteret det indtil nu. Det er der i hvert fald ikke meget afstandstagen fra klubbens side over...

De kastede bolde og chokoladermønter på banen. Det havde været HELT sort med pointstraf for det
Jeg er komplet ligeglad med HVAD, de kastede.
Bare det AT de kastede skal straffes maximalt…hvad skal der ellers til?
De afbryder kampen, de smider med ting og ingen af spillerne kan i starten vide, hvad det er de rammes af.

Død over den lorteklub

De kastede bolde og chokoladermønter på banen. Det havde været HELT sort med pointstraf for det
Det er heller ikke fordi det er de ting de kaster på banen, men fordi de får kampen afbrudt og de i forvejen har en betinget straf (dog for pyro, men de har ikke just at tomt generalieblad inde hos DBU).

Der står nu engang i reglemementet, at man ikke må kaste ting på banen.

Det er heller ikke fordi det er de ting de kaster på banen, men fordi de får kampen afbrudt og de i forvejen har en betinget straf (dog for pyro, men de har ikke just at tomt generalieblad inde hos DBU).

Der står nu engang i reglemementet, at man ikke må kaste ting på banen.
Men der er jo INGEN præcedens for at bruge pointsstraf til den slags hændelser. Der skal altså noget andet og værre til for pointstraf - og det er helt rimeligt. Husk på, at de trods alt får en markant straf, som er i den højere ende sammelignet med, hvad der tidligere har været stanget ud for lignende hændelser.

Men der er jo INGEN præcedens for at bruge pointsstraf til den slags hændelser. Der skal altså noget andet og værre til for pointstraf - og det er helt rimeligt. Husk på, at de trods alt får en markant straf, som er i den højere ende sammelignet med, hvad der tidligere har været stanget ud for lignende hændelser.

Det var jo for alvor tæt på at ske. Hvis der var blevet kastet ting på banen igen, var kampen blevet stoppet og BIF taberdømt 3-0.

"– Sker sidstnævnte (red: kampen suspenderes), skal dommerteamet lave en indberetning til turneringsudvalget, som sammen med disciplinærinstansen vurderer, hvad en eventuel sanktion skal fastsættes til. Ingen bliver altså taberdømt samme aften, så det var aldrig en option i mandagskampen."

Leander siger vel bare, at Bøbø ikke kunne taberdømmes uden at det havde været forbi diverse instanser.
Som jeg læser det, så kunne Bøbø faktisk godt være blevet taberdømt efterfølgende, hvis det bliver vurderet til dette.

Så 1 kamp uden Sydsiden, 1 kamp med ½ Sydside, og 100k i bøde.

Lol en "straf"...

Heldigvis er det jo umuligt for de fjolser der plejer at stå på Sydsiden, at få andre pladser på stadion til de kampe!!!
Tjah, jeg tror klubben er pænt træt af det.

Det er vel +10.000 billetter / tilskuere, de mister. Det er trods alt et par mio i tabt omsætning.

Men for fjolserne er det nok ik nogen speciel straf.

Den tabte fortjeneste er nok størstedelen af straffen. Kan Google mig til, at der kan være 4.700 på Sydsiden, hvilket nok betyder, at vi er i nærheden af en million kroners tab samlet, når man medregner tabt fortjeneste på billetter og bodsalg.
De 4700 er mig bekendt kun Nedre Sydsiden (ståpladserne). Så Den øvre skal lægges oveni. Det er nok nærmere 10-11k billetter, de mister

Det var jo for alvor tæt på at ske. Hvis der var blevet kastet ting på banen igen, var kampen blevet stoppet og BIF taberdømt 3-0.
Nej. Det har dommeren ikke mandat til. Han kan stoppe kampen, men den kunne fint genoptages uden tilskuere (sådan har det fx været i Holland i denne sæson). Det er disciplinærudvalget, der bestemmer om der skal taberdømmes eller hvad der skal ske.

Nej. Det har dommeren ikke mandat til. Han kan stoppe kampen, men den kunne fint genoptages uden tilskuere (sådan har det fx været i Holland i denne sæson). Det er disciplinærudvalget, der bestemmer om der skal taberdømmes eller hvad der skal ske.
Jeg er sikker på at det er det @mph mener; at kampen blev afbrudt og så ville instansen taberdømme Brøndby. Jeg tror også det ville være endt sådan.

Latest posts

Back