New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 385K
Superligaen 2025/2026
Det er naturligvis et begrænset datagrundlag, med i statistikken med de otte sæsoner er det også værd at bemærke at der altså kun var et hold der havde 30 point, mens resten havde flere. Den blev også vist på tv og så vidt jeg husker blev holdet med 30 point mester, men der var så et hold med flere point der ikke blev det. Så selvom syv ud af otte blev mestre havde seks af dem jo altså også flere end 30 point, så statistikken kunne også bruges til at fortælle at man skal have flere end 30 point for at det er overvejende sandsynligt, mens 30 point kun giver cirka 50% sandsynlighed for at gå hele vejen...

Ja, datagrundlaget er meget lille.
Jeg skrev også mest for at vise at Hvid Røgs optimistiske statistik med at "6 af 7 hold med 30 point blev mestre"- ikke rigtig er brugbar, da det meste af datagrundlaget er fra sæsoner, hvor man kun mødte de andre top 6 hold tre gange.
Nu møder man dem fire gange.

FCK ser endnu engang voldsomt ordinære ud. Heldigvis for dem, så laver Opondo sæsonens dummeste straffespark. Havde han ik gjort det, så tror jeg sgu, de havde smidt point. Fredericia var jo det bedste hold i dag.

FCK ligner bestemt et hold, der nok skal smide point i deres resterende kampe i efteråret. Hvis én af AGF of FCM kan fortsætte deres stime, så er det ik usandsynligt, at det hold kan være 10 point foran FCK, når vi går på vinterpause.

FCK ser endnu engang voldsomt ordinære ud. Heldigvis for dem, så laver Opondo sæsonens dummeste straffespark. Havde han ik gjort det, så tror jeg sgu, de havde smidt point. Fredericia var jo det bedste hold i dag.

FCK ligner bestemt et hold, der nok skal smide point i deres resterende kampe i efteråret. Hvis én af AGF of FCM kan fortsætte deres stime, så er det ik usandsynligt, at det hold kan være 10 point foran FCK, når vi går på vinterpause.
Tror du har ret…..har yderst svært ved at se det bliver os. Men 🤞🤞🤞

Tror du har ret…..har yderst svært ved at se det bliver os. Men 🤞🤞🤞
Kampprogrammerne er også meget meget forskellige.

AGF: FCM (U) - SJE (H) - SIF (U) - FCK (H) - RFC (U)

FCM: AGF (H) - RFC (U) - SJE (U) - FCN (H) - VFF (U)

Hvis vi taber på mandag, så ku man godt frygte, at FCM stikker af. Hvis man skal have lov at drømme om det helt store, så er det nu, man skal hænge på.

Last edited by a moderator:
Supercomputeren Betsie har spyttet opdaterede sandsynligheder ud om hvem der vinder Superligaen til sommer:

I hele træskolængder siger den:

AGF 40%
FCM 30%
FCK 20%
BIF 10%

Det er sgu da meget godt:

Hvis man skal have lov at drømme om det helt store, så er det nu, man skal hænge på.
Helt uden skyggen af tvivl. Taber vi på mandag, og det tror jeg vi gør, er der næppe råd til at smide flere point i dette efterår, såfremt vi skal holde liv i håb og drømme.

Supercomputeren Betsie har spyttet opdaterede sandsynligheder ud om hvem der vinder Superligaen til sommer:

I hele træskolængder siger den:

AGF 40%
FCM 30%
FCK 20%
BIF 10%
Betsie har tydeligvis kun data fra denne sæson at læne sig op ad. Hvis jeg fik anonymiseret data og ét hold havde præsteret som AGF, så ville jeg også give dem omkring 40% chance for et mesterskab i det her stadie af turneringen.
Jeg tvivler på, at Betsie har taget højde for økonomien, at dommerstanden vil gøre sig stor umage for at vi ikke får succes og at vi har en trup, der muligvis er stærk, men også er sårbar overfor skader på nøglepositioner...OK, den om dommerstanden er måske lidt underlødig og mavesur, men vi skal ikke forvente ret meget velvilje fra den kant, så meget ligger fast.

FCK er satme ringe.. Tænk sig at de faktisk er heldige med at tage de tre point mod Fredericia på hjemmebane - og så se FCK spille på alle tangenterne for at trække tid til sidst.. Det er et hold der spiller med frygt og nervøsitet - tror de taber mange point på at spille så nervøst..
Vel også lidt underligt med kun 5 minutter tillæg med to straffespark samt 6 separate udskiftningssekvenser i 2 halvleg?

Alene straffesparkene gik der 3 minuter på.

xG ser tilgengæld ud til at være optalt forkert på fotmob og superliga.dk. Sjældent man har under 0,6 i xG (FCK) med et straffe

Den gode Neeeeees må være presset.

Utroligt at snakke om 4-5 skadede spillere med den trup han render rundt med. Hans problem er jo at han har købt to ringvrag i Cornelius og Delaney som aldrig kommer til at spille mange minutter i en sæson. Mattson er skadet men er erstattet med MEM en til en. Så er han nede på at have Huecas skadet.. Nåå hvor er det synd.

Kampprogrammerne er også meget meget forskellige.

AGF: FCM (U) - SJE (H) - SIF (U) - FCK (H) - RFC (U)

FCM: AGF (H) - RFC (U) - SJE (U) - FCN (H) - VFF (U)

Hvis vi taber på mandag, så ku man godt frygte, at FCM stikker af. Hvis man skal have lov at drømme om det helt store, så er det nu, man skal hænge på.
Forskellen er, at vi har Silkeborg ude og fck hjemme, mens de har Farum hjemme og Viborg ude. Det er vel nogenlunde lige giftigt.

Forskellen er, at vi har Silkeborg ude og fck hjemme, mens de har Farum hjemme og Viborg ude. Det er vel nogenlunde lige giftigt.
Vi har det altid svært mod Silkeborg på kunst. En helt anden kamp end at møde dem hjemme.

Farum hjemme nægter jeg at tro bliver et problem for FCM. De moste dem jo også 5-0 sidst. Viborg ser heller ik prangende ud pt.

FCM skal nok hente mindst 8-10 point i deres sidste 4 kampe. Det vil også overraske ingen, hvis de gør rent bord. Vi kan til gengæld lande mellem alt fra 4-10 point.

Neestrup må være presset. Han får ingenting ud af den trup. Den er ikke fantastisk, han har ikke fået meget hjælp af sin elendige sportsdirektør, men han bør stadig få mere ud af den. Jeg vil være overrasket hvis han er træner til næste sæson. Det er ikke et hold jeg frygter.
Jeg tror han har lang snor, især hvis de får nogle europæiske resultater med sig. Så sent som sidste sæson gik det jo godt nok. Det vil selvfølgelig se skidt ud for ham hvis de ender helt udenfor medaljer og ikke kvalificerer sig til Europa næste sæson, men de kommer sikkert også til at bruge en masse penge her til vinter for at sikre det. Lidt ærgerligt de ikke også satte noget til mod FCF, selvom det havde været nærmest sensationer, de må meget gerne komme længere efter inden et slutspil.

Neestrup må være presset. Han får ingenting ud af den trup. Den er ikke fantastisk, han har ikke fået meget hjælp af sin elendige sportsdirektør, men han bør stadig få mere ud af den. Jeg vil være overrasket hvis han er træner til næste sæson. Det er ikke et hold jeg frygter.
Tror ikke han er presset. Tror han har en masse i banken. Men jeg tror Sune Schmidt måske skal se på sin scouting organisation.

Der er nogle dyre svipsere

Latest posts

Back