Superligaen 2025/2026
Argumentet er at fck og fcm bliver stærkere når de spiller færre kampe i foråret kontra nu. Derfor kan vi ikke bruge de indbyrdes opgør i denne periode til at sige noget om hvordan det går i næste periode. Feks fck kampen var lige før cl kval så vidt jeg husker. Bare 1-2 procent mindre fokus kan gøre en forskel.Jeg er meget opmærksom på ikke at blive alt for jubeloptimistisk, og der er en rimelig stor sandsynlighed for, at noget går galt i løbet af en lang sæson. Men lige den her med, at det automatisk er en ulempe for os, at vi slutter af med et mesterskabsspil, den forstår jeg altså ikke.
De runder hvor vi har taget flest point på de andre tophold, det har altså været dem, hvor vi enten har spillet mod dem, eller hvor de har mødt hinanden. Så er der selvfølgelig lige FCK, som taber point mod alle hold, men de er lidt af en outlier i den sammenhæng. Jeg tror, det var lidt af det samme billede, man så med JP sidste år i Viborg, hvor ham og hans hold var gode til at tage point fra topholdene. De fik i grundspillet 3 point mod FCM, 4 point mod FCK, 1 point mod Brøndby, 3 point mod FCN og 2 point mod AGF. Det er 12 point mod de 5 stærkeste trupper, hvor de så fik 16 mod de 6 svageste. Altså næsten samme pointsnit.
Slutspillet gør at du kan hente 6 point hurtigt.