New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 381K
Superligaen 2025/2026
Jeg er meget opmærksom på ikke at blive alt for jubeloptimistisk, og der er en rimelig stor sandsynlighed for, at noget går galt i løbet af en lang sæson. Men lige den her med, at det automatisk er en ulempe for os, at vi slutter af med et mesterskabsspil, den forstår jeg altså ikke.

De runder hvor vi har taget flest point på de andre tophold, det har altså været dem, hvor vi enten har spillet mod dem, eller hvor de har mødt hinanden. Så er der selvfølgelig lige FCK, som taber point mod alle hold, men de er lidt af en outlier i den sammenhæng. Jeg tror, det var lidt af det samme billede, man så med JP sidste år i Viborg, hvor ham og hans hold var gode til at tage point fra topholdene. De fik i grundspillet 3 point mod FCM, 4 point mod FCK, 1 point mod Brøndby, 3 point mod FCN og 2 point mod AGF. Det er 12 point mod de 5 stærkeste trupper, hvor de så fik 16 mod de 6 svageste. Altså næsten samme pointsnit.
Argumentet er at fck og fcm bliver stærkere når de spiller færre kampe i foråret kontra nu. Derfor kan vi ikke bruge de indbyrdes opgør i denne periode til at sige noget om hvordan det går i næste periode. Feks fck kampen var lige før cl kval så vidt jeg husker. Bare 1-2 procent mindre fokus kan gøre en forskel.

Slutspillet gør at du kan hente 6 point hurtigt.

Argumentet er at fck og fcm bliver stærkere når de spiller færre kampe i foråret kontra nu. Derfor kan vi ikke bruge de indbyrdes opgør i denne periode til at sige noget om hvordan det går i næste periode. Feks fck kampen var lige før cl kval så vidt jeg husker. Bare 1-2 procent mindre fokus kan gøre en forskel.

Slutspillet gør at du kan hente 6 point hurtigt.

Slutspillet gør, at FCK kan komme stærkt bagfra. Men det gør også, at to hold - FCM og FCK - alt andet lige vil tabe point indbyrdes så begge hold ikke kan komme stærkt bagfra samtidig.

Jeg er meget optimistisk angående vores form. Trods Paddys manglende scoringer for tiden, har offensiven udviklet sig. Vi havde mange afslutninger mod FCN. Og det med at komme frem til afslutninger og så bare være tålmodig. Med en "blive vi ved sådan her kommer scoringen før eller siden". Overskud. Lækkert. Juster indlægene og få Paddy i gang. Så bliver vi decideret uhyggelige.

Formnedgang vil forhåbentligt være for enkelte spillere. Som Polle. En sæson der begynder at sætte spor. Koldere vejr og tungere baner. Lignende afmatning vil andre hold også opleve. Men, mindst af alle nok desværre FCM. På trods af deres Europatur. Der må vi sætte vores lid til, at Tullbergs honnymoon-hype drysser af. Eller at deres korte vinterpause får konsekvens. Eventuelt spillere der er for gode til at blive i truppen. Og ikke erstates allerede næste vindue.

Det er også vigtigt med den mentale form hos AGF. At vi kommer i gang igen, hvis der skulle komme kampe med nederlag. Maks forberedelse på de enkelte kampe. Maks koncentration og fælles indsats.

Please, læs nu hvad de faktisk demonstrerer over før i fælder dom. Det er IKKE mandagskampe, det er sene kamptidspunkter (efter kl 18). Noget der minder om halvdelen af bifs kampe har været kl 19 eller 20 (https://www.vilfortpark.dk/godnat-til-de-yngste-fans-broendbys-kamptidspunkter-er-historisk-sene/). Mandagskampe er kun med fordi det er kl 19.

Det er okay ikke at være enig, men det er kun dumt ikke at gide høre eller læse hvad der bliver sagt. Lige nu er de hårdt ramt af fordelingsnøglen, tidligere var det os og der ledte vi også efter sympati!

Jeg forstår sgu godt de er trætte af det og jeg sympatiserer 100% med deres opråb (opråb, ikke aktionen i går) mod ulige fordeling, og jeg synes ærlig talt det er tæt på uklædeligt for os som AGF-fans at håne dem vores historie med spilletidspunkts-fordeling taget I mente.

Lige netop Silkeborg vinder FCM altid over.

De taber altid i Farum, men ellers klarer de sig egentlig fint på kunsten. De kørte også over det der norske hold de mødte i EL-kvallen. Det var også på kunstgræs.
I slutspillet 23/34 hvor FCM vandt guld - der spillede de en kamp uafgjort og tabte en kamp mod både Silkeborg og FCN.
Jeg synes pt. at vi står mindst lige så godt mod plastik-holdene som FCM.

Randers derimod vinder FCM altid over, mens vi har problemer med dem. Forestil dig et scenarie, hvor det eneste Randers har at spille for i slutspillet er at forpurre vores guldchance.

Frederikstad er 7’er i den norske liga og ikke noget imponerende hold.

Please, læs nu hvad de faktisk demonstrerer over før i fælder dom. Det er IKKE mandagskampe, det er sene kamptidspunkter (efter kl 18). Noget der minder om halvdelen af bifs kampe har været kl 19 eller 20 (https://www.vilfortpark.dk/godnat-til-de-yngste-fans-broendbys-kamptidspunkter-er-historisk-sene/). Mandagskampe er kun med fordi det er kl 19.

Det er okay ikke at være enig, men det er kun dumt ikke at gide høre eller læse hvad der bliver sagt. Lige nu er de hårdt ramt af fordelingsnøglen, tidligere var det os og der ledte vi også efter sympati!

Jeg forstår sgu godt de er trætte af det og jeg sympatiserer 100% med deres opråb (opråb, ikke aktionen i går) mod ulige fordeling, og jeg synes ærlig talt det er tæt på uklædeligt for os som AGF-fans at håne dem vores historie med spilletidspunkts-fordeling taget I mente.
Jeg er helt med på præmissen, og forstår godt hvad de er oprørte over.

Problemet er jo, at eftersom TV-pengene ikke er ligeligt fordelt, er det svært at kræve at kampene bliver ligeligt fordelt.

Hvis man vil have kompensation for at blive valgt som et af de første hold hver gang, så skal man også “yde” - og i det her tilfælde når TV kanalerne placere kampene.

Jeg er ikke sikker på, at deres klub ønsker det samme som deres fans i det her tilfælde.

og jeg synes ærlig talt det er tæt på uklædeligt for os som AGF-fans at håne dem vores historie med spilletidspunkts-fordeling taget I mente.

Baseret ud fra kommentarer på SoMe fra GF-fans og min egen holdning, tror jeg, "hånen" er fordi, man skulle lede længe efter sympati fra FCK og BIF fans, da vi, AaB og andre stod med lorten. Det er også spøjst, det er blevet en medieting nu lige fra Mediano, til Tirsdagtrænerne til de skrevne medier.

Så ja, jeg sympatiserer bestemt med BIF fans men er jeg også så smålig indrettet at den indre svinehund frydes lidt over, de nu bliver ramt.

Den underlige logik... TV2 vælger FCKs kamp. Den skal flyttes til fredag grundet deres kamp kommende midtuge. Det bliver så fredag kl. 18. Ikke kl. 19, men 18. Viaplays kamp tidspunkt fredag kl. 19 bliver således flyttet til søndag kl. 20. Ikke kl. 16, men 20. Endelig vælger Viaplay FCN-OB til kl. 18 spot fremfor darlingen Brøndbys kamp.
Ja, det er en mærkelig fordeling den kommende weekend.
FCK-kampen er dog lørdag. På TV2, som også har vores kamp mandag.
Til gengæld er der kun én kamp søndag kl. 14, hvor der normalt er to.
Viaplay har både FCN-OB kl. 18 og Silkeborg-Brøndby kl. 20. Sidstnævnte som deres hovedkamp (TV3+).

Lidt underligt at en af de tre sene kampe ikke er kl. 14, hvorved den sene kamp ville være kl. 18.
Måske det er fordi FCN-Brøndby i pokalen spilles sent torsdag, hvorved de tidligst må spille kl. 18 søndag 🤷‍♂️
Tidspunktet for pokalkampen er i øvrigt også bestemt af……Viaplay.

Jeg håner dem på ingen måde. Jeg brækker mig over at de ikke forstår at hele danmark ikke står bag deres protest. Hvor fanden var deres opbakning da det ikke gik ud over dem?

Last edited:
I slutspillet 23/34 hvor FCM vandt guld - der spillede de en kamp uafgjort og tabte en kamp mod både Silkeborg og FCN.
Jeg synes pt. at vi står mindst lige så godt mod plastik-holdene som FCM.

Randers derimod vinder FCM altid over, mens vi har problemer med dem. Forestil dig et scenarie, hvor det eneste Randers har at spille for i slutspillet er at forpurre vores guldchance.

Frederikstad er 7’er i den norske liga og ikke noget imponerende hold.
Statistikken fortæller altså noget andet.

FCM's seneste 10 kampe mod SIF: 6 sejre, 3 uafgjort, 1 nederlag
FCM's seneste 10 kampe mod RFC: 5 sejre, 4 uafgjort, 1 nederlag.

Det ene nederlag de har til SIF kom tilbage i sommeren 22, hvor SIF 2 måneder forinden havde vundet bronze og havde et markant bedre hold. Randers slog dem altså i slutspillet senest, og de spiller generelt ret tætte kampe, selvom FCM ofte trækker det længste strå.

Jeg håner dem på ingen måde. Jeg brækker mig over at de ikke forstår at hele danmark ikke står bag deres protest. Hvor fanden var deres opbakning da det ikke gik ud over dem?
Er helt på linje. Det er en så gammel problemstilling at vi andre har vænnet os til den og lever fint med den. Jeg har endnu ikke hørt hvordan BIF har tænkt sig at løse den heller. Har de nogen gode forslag andet end BIF altid skal spille kl 18 søndag?

• Like
Reactions: BKC
Er der nogen der ser det komiske i at de tænker på "børnene". Og samtidig står med Masker, Ryger Hash, Pyro, er kendt for vold og intiidering... Står endda med et banner "Frygtet og Berygtet".
Er det det vi vil lærer vores børn er OK?

Jeg er enig i deres protest som sådan, men man skal også forstå at Fans kun er en lille del af det store pudslespil. Som andre nævner mangler der løsningsforslag, som også er interresante at kunne sælge til TV, Sponsorer osv. Og ikke alle er 100% på deres side, i forhold til at de sene kampe er noget hø. (Jeg er 95%)
Derudover er der også en interesse i Seere (ja det er kedeligt), men det er også et hensyn.

Det virker for mig, som om Brøndbys Hardcore fans tror det hele handler om Fans på stadion, og at de glemmer de omkring liggende faktorer.

Ja, det er en mærkelig fordeling den kommende weekend.
FCK-kampen er dog lørdag. På TV2, som også har vores kamp mandag.
Til gengæld er der kun én kamp søndag kl. 14, hvor der normalt er to.
Viaplay har både FCN-OB kl. 18 og Silkeborg-Brøndby kl. 20. Sidstnævnte som deres hovedkamp (TV3+).

Lidt underligt at en af de tre sene kampe ikke er kl. 14, hvorved den sene kamp ville være kl. 18.
Måske det er fordi FCN-Brøndby i pokalen spilles sent torsdag, hvorved de tidligst må spille kl. 18 søndag 🤷‍♂️
Tidspunktet for pokalkampen er i øvrigt også bestemt af……Viaplay.

Men den kamp er Viaplay der har. Derfor vil de naturligvis ikke have endnu en kamp på samme tidspunkt og konkurrere med sig selv.

Viaplay har kl 14, 18 og 20 Søndag i weekenden.
Tv2 Lørdag, Søndag kl 16 og Mandag.

Er der nogen der ser det komiske i at de tænker på "børnene". Og samtidig står med Masker, Ryger Hash, Pyro, er kendt for vold og intiidering... Står endda med et banner "Frygtet og Berygtet".
Er det det vi vil lærer vores børn er OK?

Jeg var lige ved at skrive noget af det samme i går men det var med tanke på et slogan de brugte: Spark og slå på Fck tror jeg de havde på bannere. Tænker ikke det egner sig til andet end sene tidspunkter og efter børnene er puttet.

Reelt set er det to uafhængige diskussioner selvom de måske burde se en anelse indad og det er altid svært. Har der ikke også være brok, når deres kampe mod Fck er blevet flyttet frem fordi der var for meget ballade.

Jeg forstår sagtens deres problemstilling og der burde gøres noget ved det men det er svært at have sympati for nogen som har den opførsel.

Last edited:
Et lille data bidrag.
Jeg har lavet et lille script som læser mandagskampe fra superstats.dk. Jeg lavede også et overblik over generelle hverdagskampe.

Jeg lavede flere data træk med forskellige intervaller. Her kommer det som blev 9 års intervallet (skulle have været 10 men lavede lige en tanketorsk).

Mandagskampe i sæsonerne fra 15/16 til 24/25

AGF: 64 mandagskampe, 19 procent af 337 analyseret
FCM: 63 mandagskampe, 18.7 procent af 337 analyset
BIF: 41 mandagskampe, 12 procent af 337 analyseret
FCK: 34 mandagskampe, 10 procent af 337 analysert

Samme tidsperiode bare med alle hverdagskampe

AGF: 140 hverdagskampe, 41.5 procent af 337 analyseret
FCM: 134 hverdagskampe, 39,8 procent af 337 analyseret
FCK: 77 hverdagskampe, 22.8 procent af 337 analyseret
BIF: 73 hverdagskampe, 21.7 procent af 337 analyseret

Jeg lavede også et som gik fra 00/01 til 24/25. Der skriver jeg kun lige resultaterne for AGF og BIF

AGF: 130 mandagskampe, 17.3 af 733 analyseret
BIF: 64 mandagskampe, 7.7 af 832 analyseret

* For at verificere resultaterne har jeg taget stikprøver og alle de 5 jeg lavede var korrekte (måske lidt dovent ikke at have flere). Jeg kan lave en CSV fil med alle de kampe der er registeret som enten hverdag eller mandagskamp hvis det har interesse for nogen.

Attachments

Latest posts

Back