Nu har vi fordelen af retrospekt, så jeg kan sige at vurderet fra vores punkt i tiden, er Badji ikke noget godt køb. Det kan han blive med en ny træner. Jeg forholder mig til han har trænet og spillet på højere niveau før AGF, og på den sæson han har haft i klubben er det gået frem. Men hvis han var en Bisseck i svøb, eller bare manglede at blive matchet på lavere niveau, er det ikke sket endnu - hvilket for mig siger det næppe sker. (Men hvis, så kunne det stadig blive et fint køb, selvom han har været 'dyr' I indeværende sæson)
Gyamfi kan måske blive det, men jeg håber folk er enige med mig i det langt fra er med overvejende sandsynlighed.
Jeg er er egentlig enig i det her langt hen ad vejen og det er nogle fine pointer, men jeg vil dog mene, at vi netop IKKE har set, hvad der sker med Badji, når han bliver matchet på lavere niveau. Jo, selvfølgelig i glimt, men ikke med den kontinuerlige spilletid og tillid, der for de fleste spillere er alfa og omega for gode præstationer.
Netop derfor har jeg stadig håb for Badji. Han har stadig en spændende fysisks pakke, og Uwe har været meget tydelig omkring, at han har forbedret sig meget hen over sæsonen. Jeg ved godt, at det sagde Uwe også om Sauer, men jeg tænker, der stadig er noget sandhed i det. Og endelig så man set Badji sætte sit aftryk på kampene, i hvert fald i momenter.
Jeg håber man fra næste sæson bliver enige om, at man giver en reel chance til spillere som Badji, hvis man har dem i truppen. Uanset, hvem træneren er.
Uden at skulle genåbne diskussionen om PM er det i hvert fald stærk kritisabelt, at Badji reelt ikke har fået chancen for at vise sig frem i hele sæsonen - altså medmindre han er faldet fuldstændig igennem til træning, hvilket der ikke indikationer på.
Det virker i hvert fald ikke afstemt, at klubben med den ene hånd køber en angriber, der kæmper med at score mål, fordi han har potentiale - og at man så med den anden hånd ikke giver ham en reel chance for at indfri sit potentiale gennem spilletid.
Jeg synes, det er fint at tage chancer med yngre spillere, hvis man har en plan for at forløse dem, som man holder - det er fx det, jeg tror, man gør med Arbstad. Men med Badji virker det som om, man bare har taget en chance og håbet på, han ville brage igennem på magisk vis. Og det er i så fald en dårlig strategi.