New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 382K
Mon vi får en snarlig melding om spilleplan for næste sæson?? Både nedrykkere og oprykkere er jo på plads....vi skal jo ha datoerne på plads i familiekalenderen
Efter sæsonen…. Det kommer hverken før elller senere end normalt. Der er en proces for den slags som følges herunder mulighed for klubbernes ønsker (fx hensyntagen til andre arrangementer på stadion eller stadionbyggeprojekter)

De har 1 som kan noget, og det er Jørgensen. Ingen andre kan bruges.
Widell kan nok også finde en klub Championship-niveau 🙄

Lidt underligt at vedkommende glemmer at spilleren allerede er solgt, men det ville da nok hjælpe dem hvis de kunne gøre det igen. Blandt de etablerede navne er det vel kun Jørgensen der er tilbage, der kan være lidt penge at få for og så er der sikkert et talent eller to, men det er selvfølgelig heller ikke så godt at skulle lade dem gå hvis hele fremtiden er baseret på talenter.

Ind imellem er der spillere man undervurderer fordi de kan løfte niveauet meget på et andet mere velfungerende hold, så der skal da nok være en eller to der skifter til en Superligaklub og gør det hæderligt, især kan unge spillere selvfølgelig rykkes, men jeg ved ikke hvem der kunne være den der Bakiz som Silkeborg vist hentede for en tre millioner. Det er selvfølgelig heller ikke så underligt hvis der i anden omgang er færre gode spillere på holdet, men de hentede netop de to, Jørgensen og Widell, sidst og skal nok ramme nogle stykker af den slags handler igen for at være nogenlunde sikre på oprykning. Det kan blive svært.

Fra AaBs debatforum:

Godt nok mener jeg, der kan findes brugbare SL spillere i en nedrykkerklub men han nævner 11 som kunne være interessante. Og så snakker vi vores spillere op? Bitch, please.
Nøglefrasen er "samme niveau" dvs. de kan finde en klub i den absolutte bund. Det er nok ikke helt skævt, at de kan finde sådan en klub i Skandinavien, men det bliver næppe meget højere niveau end det.

Godt nok fra en Tipsbladets artikel om AaB men at AHP i den grad har åbnet for pengepungen, er nyt for mig. Det var alle dage, en rigtig dårlig nyhed for os han købte FCM:

Det er ikke som Anders Holch Povlsen i FC Midtjylland, der lige udvider stadion og bygger et nyt træningsanlæg til flere hundrede millioner kroner og matcher det beløb med transferbetalinger på 18 måneder.

Ja, det har han gjort. Deres ret fede faciliteter og Guldminen har han betalt. Det samme med bidrag til den nye vip-lounge.

Jeg ved ikke hvad de mener med at matche det beløb med transferbetalinger på 18 måneder 🤷‍♂️

Forlydender herovre vestpå er, at han er ret ambitiøs omkring FCM. At han ikke har smidt penge i driften endnu, men at han har spændt sikkerhedsnet ud, hvis de skulle kikse et par sæsoner.

Man skal huske at han i årevis smed penge efter cykelløb og formel 1. Så tanken er ham ikke fremmed.

Godt nok fra en Tipsbladets artikel om AaB men at AHP i den grad har åbnet for pengepungen, er nyt for mig. Det var alle dage, en rigtig dårlig nyhed for os han købte FCM:
Var træningsanlægget ikke det der kom penge til da han købte sig ind i klubben? Men ja, han kan potentielt, uden at sprænge banken, pumpe så mange penge ind at en klub som AGF dybest set ikke kan konkurrere mod det - uden at finde noget andet der ligner, men det er jo heller ikke utænkeligt at man vil rejse nogle penge når man rykker ind på det nye stadion.

AGF bliver næppe mestre de næste 10 år. Der står FCK og FCM overalt på superligaens umiddelbare fremtid.
Gammel diskussion - jeg mener stadig, de to FC-klubber er nær afsfaltloftet for, hvor gode spillere de kan hente - simpelthen fordi ligaen ikke er særligt sportslig attraktiv.
Selvfølgelig er de foran, og selvfølgelig kommer de til at dele hovedparten af de næste 10 mesterskaber mellem sig. Men der er år, hvor der er plads. Det har der altid været - spørg bare i Aab og Brøndby.

Leicester kunne vinde PRL.. Så kan vi også blive mester.

Det kræver dog tæt på et mirakel :P

Det er jeg uenig i. Det kræver en sæson, hvor truppen er skruet rigtigt sammen, hvor det er væsentligt mere stolpe ind end stolpe ud og hvor vores spillere peaker i lidt større dele af sæsonen.

Jeg vil vove den påstand - og den handler ikke om at forsvare Uwe, ligesom jeg ikke har faktatjekket den - at havde vi fået som fortjent ift. XG i denne sæson, så havde vi også været med i kampen om mesterskabet.

De seneste ti år har vist, at FCK og FCM ikke bare kører ligaen midtover og stikker af før til sidst i mesterskabsspillet, selvom deres budget tilsiger, at de burde gøre det.

Jeg tror forsat de kommer til at vinde langt de fleste mesterskaber. Men jeg tror også på, at både Brøndby, FCN og os selv har muligheden for at nappe et mesterskab, hvis vi sætter det hele rigtigt sammen et år.

Hvis vi havde fået, hvad expected point tilsiger, lå vi nummer 5 (Bet365 er brugt som kilde)

View attachment 4779

Nu skal du ikke komme og ødelægge min sunde og positive indstilling med deprimerende fakta😆

Edit: Okay, det er måske også udtryk for, at vi faktisk havde været med i kampen om mesterskabet ret lang tid og at vi ikke skulle have outperformet vores expected points ret meget for at være blevet mestre, hvis vi havde fået point efter expected points - den bliver jo nok også trukket lidt ned af den negative spiral, vi er havnet i.

Ifølge xG League Tables burde vi ligge nr 2... det er jeg faktisk virkeligt overrasket over. (31 runde er ikke med endnu)
Vi burde have haft 10 point mere, end vi har!

View attachment 4781

Ser man på enkelte resultater har vi feks fået alt for lidt ud af hjemmekampene mod FCK og Randers.

View attachment 4782

View attachment 4783
Samme konklusion har OPTA (som FotMob baserer sig på). AGF er to'er, ét point foran BØF og FCN (og fire foran FCM). Det er inklusiv 31. runde.

Og så kan man jo spekulere i at vi faktisk havde fået flere point hvis vi havde været med i guldkampen, hvor det måske har været lidt selvforstærkende at vi blev hægtet af. Man skal ikke lægge alting i sådan en statistik, men den kan være brugbar til lige at moderere fornemmelsen når det går godt eller skidt. Den understreger vel også den følelse man har siddet med hele sæsonen, at der mangler lidt individuel kvalitet og noget uventet der kan hive nogle point hjem når det ikke lige lykkes at spille sig til det eller man brænder sine mere almindelige chancer.

Latest posts

Back