Superligaen 2025/2026
Det er altid dejligt, når ens observationer kan bakkes op af data. Så jeg har lige været inde på superliga.dk for at tjekke, om min pointe faktisk holdt vand.Det er faktisk en god observation.
Jeg har ikke lige bemærket det på dén måde, synes han har taget og vundet nogle fine nærkampe, men du har ret i, at han til tider er mere afventende end mange af vores øvrige forsvarsspillere. Det skal han aflære til næste sæson, hvis han skal være en succes hos os.
Kigger man på de officielle tal, ligger AJ lavest blandt vores forsvarsspillere i tacklinger og dueller langs jorden pr. 90 min. Det synes jeg bakker op om fortællingen om manglende aggressivitet.
Han skiller sig dog ikke nævneværdigt ud i bolderobringer, hvilket måske kan tilskrives en udmærket placeringsevne. Han er desuden fin på bolden med en afleveringsprocent på niveau med Tingager og Kahl. Så han er ikke nødvendigvis en dårlig forsvarsspiller. Han passer bare dårligt ind i det meget mandsorienterede aggressive forsvarsspil vi anvender. Måske han vil passe bedre ind i en mere zoneorienteret 4-backskæde.
| Bolderobringer | Tacklinger | Dueller langs jorden | |
| Dalsgaard | 1,19 | 1,14 | 3,78 |
| Tingager | 0,73 | 1,43 | 3,48 |
| Mølgaard | 1,55 | 2,76 | 5,61 |
| Kahl | 0,82 | 1,59 | 5,26 |
| Beijmo | 0,53 | 1,28 | 3,94 |
| AJ | 0,93 | 1,03 | 3,00 |
| Akoto | 2,28 | 2,28 | 6,20 |
| Links | 0,83 | 2,04 | 9,27 |