New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 381K
Superligaen 2025/2026
Det er faktisk en god observation.
Jeg har ikke lige bemærket det på dén måde, synes han har taget og vundet nogle fine nærkampe, men du har ret i, at han til tider er mere afventende end mange af vores øvrige forsvarsspillere. Det skal han aflære til næste sæson, hvis han skal være en succes hos os.
Det er altid dejligt, når ens observationer kan bakkes op af data. Så jeg har lige været inde på superliga.dk for at tjekke, om min pointe faktisk holdt vand.

Kigger man på de officielle tal, ligger AJ lavest blandt vores forsvarsspillere i tacklinger og dueller langs jorden pr. 90 min. Det synes jeg bakker op om fortællingen om manglende aggressivitet.

Han skiller sig dog ikke nævneværdigt ud i bolderobringer, hvilket måske kan tilskrives en udmærket placeringsevne. Han er desuden fin på bolden med en afleveringsprocent på niveau med Tingager og Kahl. Så han er ikke nødvendigvis en dårlig forsvarsspiller. Han passer bare dårligt ind i det meget mandsorienterede aggressive forsvarsspil vi anvender. Måske han vil passe bedre ind i en mere zoneorienteret 4-backskæde.

BolderobringerTacklingerDueller langs jorden
Dalsgaard1,191,143,78
Tingager0,731,433,48
Mølgaard1,552,765,61
Kahl0,821,595,26
Beijmo0,531,283,94
AJ0,931,033,00
Akoto2,282,286,20
Links0,832,049,27

Det er altid dejligt, når ens observationer kan bakkes op af data. Så jeg har lige været inde på superliga.dk for at tjekke, om min pointe faktisk holdt vand.

Kigger man på de officielle tal, ligger AJ lavest blandt vores forsvarsspillere i tacklinger og dueller langs jorden pr. 90 min. Det synes jeg bakker op om fortællingen om manglende aggressivitet.

Han skiller sig dog ikke nævneværdigt ud i bolderobringer, hvilket måske kan tilskrives en udmærket placeringsevne. Han er desuden fin på bolden med en afleveringsprocent på niveau med Tingager og Kahl. Så han er ikke nødvendigvis en dårlig forsvarsspiller. Han passer bare dårligt ind i det meget mandsorienterede aggressive forsvarsspil vi anvender. Måske han vil passe bedre ind i en mere zoneorienteret 4-backskæde.

BolderobringerTacklingerDueller langs jorden
Dalsgaard1,191,143,78
Tingager0,731,433,48
Mølgaard1,552,765,61
Kahl0,821,595,26
Beijmo0,531,283,94
AJ0,931,033,00
Akoto2,282,286,20
Links0,832,049,27
Data hinter i øvrigt ret kraftigt til, at vi burde hente ham der Akoto!

Mon ikke OB bliver stærkere senere på sæsonen med nye spillere og et mere indarbejdet system? Der kommer vi nok ikke til at ændre så markant.
Måske. Ellers bliver det omvendt ;)
Jeg gruer bare for en situation, hvor vi ikke får fuldt udbytte i Haderslev og taber hjemme til Randers ... Så er krisen full blown i stedet for afblæst ...

• Wow
Reactions: cph
Jeg tror simpelthen ikke på at OB bliver lige så gode som da Zorniger var i Brøndby.
Han havde et virkelig stærkt materiale til rådighed i BIF.

Du mener alligevel ikke at de skal spille med om guld? 😄

Jeg tror Zorninger er (en af flere) ting der gør at OB ikke kommer i nedrykningsfare.
De er tydeligvis opmærksomme på ikke at ville lave et AaB entré tilbage i Superligaen.

Du mener alligevel ikke at de skal spille med om guld? 😄

Jeg tror Zorninger er (en af flere) ting der gør at OB ikke kommer i nedrykningsfare.
De er tydeligvis opmærksomme på ikke at ville lave et AaB entré tilbage i Superligaen.
De har vist haft et budget i førstedivision der ville være til overlevelse i Superligaen og skruer formentlig en del op. De ligger sig vel ind omkring nummer 6 økonomisk, ikke voldsomt langt efter os. Dermed bør truppen også være til at holde sig i sikker afstand af nedrykning. Ift Zorninger er spørgsmålet om det er en stil der kan fungere godt med knap så gode spillere. Hvis det i øvrigt skal være samme stil bliver det ikke helt så overraskende denne gang da man kan finde nogle optagelser med Brøndby frem og så kommer modtrækkene nok lidt hurtigere. De sluttede ikke førstedivision alt for overbevisende, men hvis de rammer plet med et par tilgange kan de måske godt få en god sæson tænker jeg.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back