New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 281K
Superligaen 2025/2026
Det giver ikke rigtig mening at snakke guld-muligheder før vi er inde i slutspillet. Forudsætningen er, at vi bliver ved med selv at levere på et højt niveau sæsonen ud (og det nuværende niveau må nødvendigvis dykke på et tidspunkt) og at især FCK bliver ved med at smide dumme point resten af efteråret. Det væsentlige er især, at vi selv rammer noget der ligner den nuværende form, når vi kommer til slutspillet. Med et par nye profiler i vinterens transfervindue, har vi en mulighed for at spille dem ind i de første "lette" kampe og dermed gøre vores bredde bedre til slutspillet. Og hvis jeg skal være kontroversiel, så vil det også være en fordel at ryge ud af pokalen senest i kvartfinalen. Omvendt er pokalen selvfølgelig en større chance for faktisk at vinde en titel i år.

Samtidig skal FCM og Tullberg helst vise sig at være et dårligt match. Som de spiller i øjeblikket (og med de udtalelser Tullberg kom om at han er ligeglad, bare de vinder), så var de nok bedre stillet med Thomasberg. Der ER nogle andre forventninger til Tullberg fra ledelsen, end at de bare skal køre videre med lav xG og mål på dødbolde og det kan komme til at påvirke deres spillestil efter vinterpausen.

View attachment 5416

Chatten vurdere at chancen for top6 er 99%, hvilket er meget godt.😊

Jeg har indsat de sidste 5 års stillinger efter 22 runder, samt den nuværende stilling.
Det er sådan lidt et tveægget sværd.

Falder FCK og FCM i niveau, i løbet af deres europæiske kampagne, som tidligere set, så skal man muligvis bruge lidt flere point end normalt (og så forbliver den ultimative drøm i live).

Forbliver FCK og FCM så relativt suveræne, som de er nu - med et snit på omkring 2.0 point pr kamp - så kan vi være matematisk sikre allerede i vinterpausen. Men så er den ultimative drøm nok ikke speciel sandsynlig/realistisk ved juletid.

Så længe man skal møde de andre hold 2 gange ekstra - så ser jeg altid et potentielt slutspil som et sted, hvor man kan være 6-10 point efter og stadig have en realistisk chance for at hente hold.

FCK behøver jo "bare" vinde 2 gange over os før 6 point er hentet. Det handler ikke om, hvorvidt FCK kan lave 6 point i snit mere end os over 10 kamp i slutspillet mod andre hold.

Vi har selv hentet 10 point PLUS målscore på FCK på 8 runder i slutspillet i foråret 2020 i 19/20-sæsonen, hvor vi slår FCK begge gange i vores første bronzesæson.
Ser det sådan, at man "kun" skal hente 4 point i de 8 andre kampe, hvis man kan slå dem man vil hente i de indbyrdes kampe.

Jeg synes ikke det handler om hvilken medalje der er realistisk, men om hvad vores chancer for europæisk fodbold er.

JN mangler stadig at opnå det vigtige hak i bæltet, der hedder Europæisk gruppespil, for at skubbe klubben yderligere i den rigtige retning.
Det er kræver en god sæson, samt lodtrækningsheld.
Den triste realitet er dog, at ikke engang en 3. plads nødvendigvis sikrer os nogle europæiske kvalkampe.

Jeg synes ikke det handler om hvilken medalje der er realistisk, men om hvad vores chancer for europæisk fodbold er.

JN mangler stadig at opnå det vigtige hak i bæltet, der hedder Europæisk gruppespil, for at skubbe klubben yderligere i den rigtige retning.
Det er kræver en god sæson, samt lodtrækningsheld.
Den triste realitet er dog, at ikke engang en 3. plads nødvendigvis sikrer os nogle europæiske kvalkampe.
Jeg ved heller ikke om Champions League hymnen kommer til at lyde så godt på det åbne stadion i Vejlby :cool:

View attachment 5416

Chatten vurdere at chancen for top6 er 99%, hvilket er meget godt.😊

Jeg har indsat de sidste 5 års stillinger efter 22 runder, samt den nuværende stilling.
Chatten er en sprogmodel. Jeg ville ikke stole på den om den så sagde at 2+2 er fire. Og jeg vil slet ikke stole på at den slynger 99% ud. Matematisk er den vel tæt på en lystløgner😀

Jeg vil heller diskutere hvad forspringet skal være inden man går ind i slutspillet! Vinterpausen er alt for tidligt at spå udfra.

Her er en opgørelse over hvor mange point nr 1 laver i slutspillet (interessant at førerholdet ind i slutspillet i halvdelen af tilfældene også bliver mestre):

2020 BIF 45-> 61 (16 point) (FCK laver 20 point men er 10 point efter BIF)(FCM laver 17 point)
2021 FCK 48 -> 68 (20 point) (FCM laver 23 point)
2022 FCK 42 -> 59 (17 point) (fra 2 pladsen) (FCM er i nedrykningsspillet)
2023 FCM 48 -> 63 (15 point) (FCK laver 14 point)
2024 FCK 41 -> 63 (22 point) (fra 2 pladsen) (FCM laver 17 point)

AGFs point antal og antal point til slut
(2019 17 på ti kampe men total antal kampe var 36 og ikke 32 som nu)
2020 10 - 48
2021 NA
2022 16 - 51
2023 8 - 44
2024 4 - 40

Dvs et gennemsnit på 18 point er påkrævet i mesterskabspillet og ca 45 når man går ind til det... Dvs 22 point fra nu af.

Slår vi SIF har vi alle hold tilbage til at lave 19 point i..

:cool:

Så du siger, at hvis vi har 26 point på søndag efter 11 kampe (2,36 i snit), så skal vi bare lave 37 point i de sidste 21 kampe (1,76 i snit) for at blive mestre? Og måske sørge for at lave en god del af dem i mesterskabsspillet for at undgå, at det kræver mere end 63 point i år. Jeg køber den! 😂

Kenneth Emil Petersen har også en holdning til vores guldchancer. I en ret herlig video forklarer han, hvorfor vi kun ligger på et 4-tal ud af 10 i vores guldchancer. Han giver Brøndby en 4-5 stykker. Jeg er ikke helt enig :) Heller ikke i spådommen om, at vi lander mindst 15 point fra førstepladsen. Let's see :cool:

Kenneth Emil Petersen har også en holdning til vores guldchancer. I en ret herlig video forklarer han, hvorfor vi kun ligger på et 4-tal ud af 10 i vores guldchancer. Han giver Brøndby en 4-5 stykker. Jeg er ikke helt enig :) Heller ikke i spådommen om, at vi lander mindst 15 point fra førstepladsen. Let's see :cool:

Jeg syntes det er højt hvis han siger 4 ;) Det er bif's 4-5 stykker også.

Det vil være ufatteligt og nærmest skandaløst hvis ikke fc k/m render med den men bolden er rund og stolpe-ind kan gøre meget🤞

Tankeeksperimentet med hvor mange point man skulle være foran er ellers meget sjovt men jeg anså det kun for et eksperiment. Det var vist også oplægget men pludselig kørte debatten derudaf og sikke alle de gode input der kommer🙏 Der bliver jo regnet på både det ene og andet - tak for det 🙏

Hans grundlæggende pointe om, at FCM/K kommer til at smadre det hele, når de er ude af Europa, har vi også vendt herinde. Det tror jeg, der er generel enighed om, at det er, hvad der kommer til at ske.
Skal vi på nogen måde gøre det spændende, skal vi have mindst 10 point at tære på, når slutspillet starter.

Jeg tror imidlertid ikke, vi er 15 point fra guldmedaljerne, når det hele er slut. Dér gør KEP sig skyldig i viashit-ism.

Var det ikke KEP som gav BIF 1% chance i 2020?

Et tænkt - ikke helt urealistisk - scenarie for hvor mange ekstra point vi skal have i grundspillet for at vinde guld:

Top 6 til slutspillet kommer til at bestå af AGF, FCK, FCM, BIF, FCN plus et ukendt hold.
Guldvinderen (FCK?) har kun ligaen at koncentrere sig om med en stærk trup, og vinder 8 kampe i slutspillet, spiller en uafgjort og taber en. Det giver 25 point.
Vi har cirka samme trup som nu og undgår for mange skader og karantæner, vinder 4 kampe i slutspillet og taber 6. Det giver 12 point.

Det vil i så fald kræve 14 points forspring i grundspillet for at vinde guld, hvilket ikke er ret realistisk.

Men med et par ekstra kvalitetsspillere vil vi kunne spille med, hvor det er sjovt og komme til at kvalificere os til at spille europæisk. Det må være målet. Ikke blot at komme i top 6.

Vi kan også ende langt efter guldet efter et forventet resultat af slutspillet, hvis vi kommer ind til de sidste 10 kampe a point med guldfavoritten. Og så lyder en slutafstand på 15 point slet ikke så skørt længere.

Men den tid den sorg. Lige nu skal vi bare knuselske det hold, som spiller så godt fodbold og bare tager den ene sejr efter den anden. Den glæde kan ingen tage fra os 🤗.

fede scenarier at læse.
Er ret spændt på hvordan ledelsen ville reagere hvis vi fortsatte vores pointhøst til vinteren.
Tør man fortsætte med den smalle trup eller ville man gå efter muligheden for at lave noget spændende.
Afventer stadig at de andre hold lurer på vores spillestil og hvad trods reaktionen vil være fra JP.
En bronze ville imo være fantastisk flot taget træner skifte og truppen i betragtning.
Et exit imod Kn og i pokalturneringen kan hurtigt få det til at blive hverdagskost igen.

Indtil da nyder jeg hver dag at vågne op og kigge på tabellen

• Like
Reactions: cph
Et tænkt - ikke helt urealistisk - scenarie for hvor mange ekstra point vi skal have i grundspillet for at vinde guld:

Top 6 til slutspillet kommer til at bestå af AGF, FCK, FCM, BIF, FCN plus et ukendt hold.
Guldvinderen (FCK?) har kun ligaen at koncentrere sig om med en stærk trup, og vinder 8 kampe i slutspillet, spiller en uafgjort og taber en. Det giver 25 point.
Vi har cirka samme trup som nu og undgår for mange skader og karantæner, vinder 4 kampe i slutspillet og taber 6. Det giver 12 point.

Det vil i så fald kræve 14 points forspring i grundspillet for at vinde guld, hvilket ikke er ret realistisk.

Men med et par ekstra kvalitetsspillere vil vi kunne spille med, hvor det er sjovt og komme til at kvalificere os til at spille europæisk. Det må være målet. Ikke blot at komme i top 6.

Vi kan også ende langt efter guldet efter et forventet resultat af slutspillet, hvis vi kommer ind til de sidste 10 kampe a point med guldfavoritten. Og så lyder en slutafstand på 15 point slet ikke så skørt længere.

Men den tid den sorg. Lige nu skal vi bare knuselske det hold, som spiller så godt fodbold og bare tager den ene sejr efter den anden. Den glæde kan ingen tage fra os 🤗.
25 point i mesterskabsspillet ville umiddelbart være ny rekord. FCK har historisk haft det svært imod FCM, de taber sandsynligvis også point i Farum og Brøndby, så er det de indbyrdes kampe med AGF. De skal give samlet +, hvis det skal kunne lade sig gøre.

Jeg siger ikke at AGF er favoritter, men det er i mesterskabsspillet det bliver afgjort ikke via et forspring på 3 eller 6 point inden da.

• Like
Reactions: fsc
Den her snak om sandsynlige slutstillinger i Suppen er idiotisk på nuværende tidspunkt. Hej KEP. Vi kan tale om nuværende form og top-6. Ikke mesterskab. Vent til status på næste transfer og slutspillet starter.
Det er idiotisk at holde med GF i første omgang. Det er derfor alle os idioter har det her mødested at være idiotiske på sammen 😉

Hmm... tidligere har tallene for tv-aftalen da ikke været hemmelige eller har medierne bare gættet?

Hemmelige tal - men vi snakker millioner til forskel​

Markus Kristoffer Hansen ønsker ikke at fortælle, hvor mange penge der er på spil.

Sportsøkonom Steen Houman kender ikke det eksakte beløb, men ifølge ham er der flere millioner kroner til forskel på at ligge nummer fem eller 11 efter næste spillerunde.

Latest posts

Back