New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 281K
Vi har selv hentet 10 point PLUS målscore på FCK på 8 runder i slutspillet i foråret 2020 i 19/20-sæsonen, hvor vi slår FCK begge gange i vores første bronzesæson.
Ser det sådan, at man "kun" skal hente 4 point i de 8 andre kampe, hvis man kan slå dem man vil hente i de indbyrdes kampe.
Det er også derfor det er problematisk at alle de andre favoritter præsterer samtidig med os, sandsynligheden for at komme helt til tops falder hurtigt med hvert hold mere med større budgetter man skal overhale. Er det et ræs mellem kun AGF og FCK kan man nå en meget stor del af vejen i de to indbyrdes kampe, men er FCM og måske også BIF involveret, skal man samtidig overkomme dem. FCK og M er de store rige fisk, men Brøndby måtte bestemt også gerne falde fra så man kunne gå ind i et slutspil i et ræs mellem tre klubber hvis det er og så vil AGF være klare outsidere, men trods alt i en god position til medaljer. Men nu skal vi selvfølgelig også lige der hen først.

Hmm... tidligere har tallene for tv-aftalen da ikke været hemmelige eller har medierne bare gættet?

Medierne har altid gættet. Men mon ikke en journalist eller to har kunne lokke en kilde til at vise dem sort på hvidt hvad der har stået i TV-aftalen.

Ekstra bladet lavede en artikel i 2023 omkring tv-penge: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...mmelige-tal-saa-meget-scorer-din-klub/9678131

Man mener ikke er tallene er nævneværdige anderledes i den nye og gældende tv-aftale, så den flugter nok meget godt.

Medierne har altid gættet. Men mon ikke en journalist eller to har kunne lokke en kilde til at vise dem sort på hvidt hvad der har stået i TV-aftalen.

Ekstra bladet lavede en artikel i 2023 omkring tv-penge: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...mmelige-tal-saa-meget-scorer-din-klub/9678131

Man mener ikke er tallene er nævneværdige anderledes i den nye og gældende tv-aftale, så den flugter nok meget godt.
Da TV2 kom ind, da regnede man med at den næste aftale var cirka 6-8 procent bedre

Det er også derfor det er problematisk at alle de andre favoritter præsterer samtidig med os, sandsynligheden for at komme helt til tops falder hurtigt med hvert hold mere med større budgetter man skal overhale. Er det et ræs mellem kun AGF og FCK kan man nå en meget stor del af vejen i de to indbyrdes kampe, men er FCM og måske også BIF involveret, skal man samtidig overkomme dem. FCK og M er de store rige fisk, men Brøndby måtte bestemt også gerne falde fra så man kunne gå ind i et slutspil i et ræs mellem tre klubber hvis det er og så vil AGF være klare outsidere, men trods alt i en god position til medaljer. Men nu skal vi selvfølgelig også lige der hen først.
Delvist enig. Når alle de tre (andre!) store hold leverer, så tager de også point fra hinanden. Jeg tror, at det bliver en sæson, hvor det kan vise sig rekordsvært at få bronze, men til gengæld knap så - relativt - rekordsvært at vinde guld. Hvis AGF kan holde ved, bliver forskellen på nr 1 og nr 4 næppe så stor, som vi nogen gange ser.

Jeg tror ikke, at det er en fordel for AGF, men drømmer vi stort nok...

Den tabel i EB fortæller i hvert fald, at placeringerne ikke har den afgørende betydning. Viborg lå foran os på en 4. plads, og FCN var 4 pladser foran os. Alligevel fik vi mere end en mio. mere end Viborg, og FCN fik kun lidt mere end mio. mere end os. BIF lå helt nede på 6. pladsen, men fik alligevel den tredjestørste udbetaling - en mio. mere end os.

Så rettighedshavernes valg af kampe fylder helt sikkert rigtig meget, og der når vi kun to kampe som førstevalg. Det er stadig BIF, der sidder tungt på den kage.

Men mon ikke vi trods alt lander 3-4 mio. højere, end vi har budgetteret med. Og det er jo en rigtig god nyhed uanset hvad.

Den tabel i EB fortæller i hvert fald, at placeringerne ikke har den afgørende betydning. Viborg lå foran os på en 4. plads, og FCN var 4 pladser foran os. Alligevel fik vi mere end en mio. mere end Viborg, og FCN fik kun lidt mere end mio. mere end os. BIF lå helt nede på 6. pladsen, men fik alligevel den tredjestørste udbetaling - en mio. mere end os.

Så rettighedshavernes valg af kampe fylder helt sikkert rigtig meget, og der når vi kun to kampe som førstevalg. Det er stadig BIF, der sidder tungt på den kage.

Men mon ikke vi trods alt lander 3-4 mio. højere, end vi har budgetteret med. Og det er jo en rigtig god nyhed uanset hvad.
Det er vist antallet af 1. og 2. valg, der tæller - ikke kun 1.

• Like
Reactions: cph
Last edited:
Det er vildt med de mange sejre i træk. Spillet har været mindre sprudlende, allerede mod VFF, men pointene er jo stadig hevet hjem. Det synes jeg faktisk er den primært kilde til optimisme, at man finder vejen til sejr uden champagnegalop undervejs (selvom dét ville være et legendarisk mesterskab at hive hjem).

Jacob Poulsen virker dejligt udogmatisk. Der roteres - trods alt ikke ikke 'flittigt', men mere end vi er vant til. Det er ikke papirstyndt med truppen, men at JJA kommer ind for Carstensen er ikke for godt. Dalsgaard blev sparet, men én skade og så står JJA på spring ... til at springe over de defensive lufthuller...

Jørgensen ser ikke for godt ud. JJA har gode momenter, men også dyre. Carstensen har været ok ish, men kun rigtigt god modvægt Fredericia, og selvom de skal slås, er det kun i Betina-ligaen man ellers møder hold af den kaliber.

Hvad gør man, når Arnstad skal have en puster? Tør man hvile PM i en pointkamp. Hvad med Links.

Jeg har nu set niveau i holdet til de svære kampe. Vi mangler stadig at se det over en længere periode. Og vi mangler at se topniveauet mod de to bedste.

Hjernen siger stadig det er for skrøbeligt og usandsynligt. Men de har leveret varen tre gange mere.

Sejrene er mindre overbevisende og vi ser mindre sprudlende ud, men det handler i mine øjne ikke om et mærkbart niveaufald hos AGF. Det skyldes kampprogrammet, hvor vi i en periode har mødt bedre modstand.

Der er væsentligt forskel på at vinde mod tre oplagte nedrykkere i OB (u), Vejle (h) og Fredericia (h) og så slå Viborg (u), BIF (h) og FCN (u).

Uanset stopper stimen snart, da Superligaen er jævnbyrdig. SIF på hjemmebane skulle dog helst ikke være stopklodsen, selvom der også vil komme kampe, hvor vi taber points fra en favoritposition.

Sejrene er mindre overbevisende og vi ser mindre sprudlende ud, men det handler i mine øjne ikke om et mærkbart niveaufald hos AGF. Det skyldes kampprogrammet, hvor vi i en periode har mødt bedre modstand.

Der er væsentligt forskel på at vinde mod tre oplagte nedrykkere i OB (u), Vejle (h) og Fredericia (h) og så slå Viborg (u), BIF (h) og FCN (u).

Uanset stopper stimen snart, da Superligaen er jævnbyrdig. SIF på hjemmebane skulle dog helst ikke være stopklodsen, selvom der også vil komme kampe, hvor vi taber points fra en favoritposition.
Det tror jeg du har helt ret i. Jeg synes nu faktisk præstationerne mod BIF og FCN var gode (halvskidt mod VFF). Det bliver spændende at se om holdet har energi og ikke blive "tilfredse", men ser mod nye spændende kampe.

Det virker til at JP forsøger at give spillerne mulighed for at puste lidt ud en gang imellem.

Glæder mig til kampen mod SIF - altid sjovt med naboopgør.

Det lyder velkendt:

Gad vide om det er generelt for tyske trænere, at de ikke rigtigt forstår hvorfor det er en god ide at rotere spillere?https://bold.dk/fodbold/stillinger/...udskab-efter-pibekoncert-energien-er-relevant
Uden at have det helt store kendskab til OB’s trup kunne jeg forestille mig at niveauet falder kraftigt når man kommer længere ud på bænken, men hvis man alligevel ikke får point i en kamp, kan man selvfølgelig i bagklogskabens lys sige at det have været bedre at spare spilleren i en kamp og have ham mere frisk i en anden. Spørgsmålet er nok også om træning og spillestil er den rigtige til den trup man har og det kan godt være Zorninger også lytter lidt for lidt til staben ift at lade spillere restituere lidt mere mellem kampene, samtidig med at de vel skal løbe meget og derfor i forvejen vil være tilbøjelige til at have fysisk underskud som kampen skrider frem. I går var SJF klart bedst efter pausen og kunne sagtens have taget alle tre point.

Uden at have det helt store kendskab til OB’s trup kunne jeg forestille mig at niveauet falder kraftigt når man kommer længere ud på bænken, men hvis man alligevel ikke får point i en kamp, kan man selvfølgelig i bagklogskabens lys sige at det have været bedre at spare spilleren i en kamp og have ham mere frisk i en anden. Spørgsmålet er nok også om træning og spillestil er den rigtige til den trup man har og det kan godt være Zorninger også lytter lidt for lidt til staben ift at lade spillere restituere lidt mere mellem kampene, samtidig med at de vel skal løbe meget og derfor i forvejen vil være tilbøjelige til at have fysisk underskud som kampen skrider frem. I går var SJF klart bedst efter pausen og kunne sagtens have taget alle tre point.
Det er lige før man kan være sikker på at de går ned i slutningen af sæsonen - og det kan måske være Vejles fordel?

Hvad er Arp - 23 år, og de er jo ikke påvirket af konstante midtugekampe ud over superligaen, det burde en 23 årig kunne holde til. - Der er jo ikke tale om en 36 årig Patrick Mortensen.

Du har nok ret i at Zorninger kører dem for hårdt til træning også, han er godt nok langt fra den træner der kom til Brøndby i sin tid, og det er ikke kun pga kvaliteten i truppen.

Latest posts

Back