New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 967
  • Views Views: Views 57K
Superligaen 2025/2026
Sidst han var i Superligaen og fik "succes", var han ikke også der bakket op af et meget stort budget? Det har han vel ikke fået denne gang og derfor kan han måske ikke bare spille "hans spil" men burde gå på kompromis med noget. Spændende om han når at slide truppen op mentalt og ender med at tage Bech med i faldet - han er til gengæld ikke uvant med at forlade klubben i utide.

Det er nogle ordentlige snittere de tager indimellem og de har lukket 27 mål ind vs. Vejles 14. Til gengæld har de 11 point mens Vejle kun har 7. Umiddelbart ligner det vind eller forsvind når de spiller.
Mest af gammel, gammel vane betegner jeg mig selv som Manchester United-fan. Det har det seneste års tid givet mig en skærpet skepsis over for upragmatiske 'systemtrænere'.

I det lys er JP's beskedne armbevægelser og vilje til at bygge videre på gode eksisterede elementer i den spilkultur, han overtog, virkelig prisværdig!

Jeg vil supplere mig selv med og påstå, at Zorniger bliver den næste træner som bliver fyret.
OB har brugt penge på direktør, træner og spillere og havde ikke regnet med at synke så dybt.
Derefter kan de fyre Troels Bech for 4./5./6. gang??
Det var også min tanke i går. Zorniger må være en af de mest overhypede trænere i Superligaens historie. Jeg kan vitterligt ikke se hvad han bidrager med og så er han så pinlig at se og høre på når han efterfølgende bliver interviewet. Det tog Peter Sørensen 30 sekunder at finde et klip der viser hvor elendigt organiseret det hold er. Jeg kan godt se både ham og Prelec blive fyret i næste pause.

Jeg tror trods alt, at OB har lavet et lidt for stort sats imod Zorniger-fodbold til at de fyrer ham allerede. Så vil de nok alligevel hellere finde nogle flere spillere i vinterpausen, som kan hjælpe dem til at køre linen helt ud. F.eks. nogle bedre/hurtigere forsvarsspillere. En type som Bjørn Paulsen var allerede for dårlig til superligaen, da de rykkede ud sidst.

Vejle, Haderslev og Randers har fordelen af at komme fra Superligaen allerede, mens OB er oprykker. Randers er klart svækkede, men Bertelsen kompenserer ved at køre defensiv kontrabold. Haderslev får mest muligt ud af deres offensive muligheder og har et sammentømret hold med ambitioner der matcher virkeligheden.

Vejle ... jeg har ikke noget take på Hjulsager, men Christian Sørensen var en underlig signing fra dag 1. Duen er en spændende tilgang, men er han eneste offensive kraft på holdet, bliver det en tung opgave at løse. Og han er ikke den der løfter holdet den første meter, mere ham der kommer ind og løfter et godt hold.

Hvis Troels Bech ryster lidt på hånden, skulle ham måske give Uwe et kald, som det også foreslås. Jeg tror den sportslige ledelse i Horsen holder godt øje med Uwes gøren og laden og det handler nok om at komme først.

Vejle, Haderslev og Randers har fordelen af at komme fra Superligaen allerede, mens OB er oprykker. Randers er klart svækkede, men Bertelsen kompenserer ved at køre defensiv kontrabold. Haderslev får mest muligt ud af deres offensive muligheder og har et sammentømret hold med ambitioner der matcher virkeligheden.

Vejle ... jeg har ikke noget take på Hjulsager, men Christian Sørensen var en underlig signing fra dag 1. Duen er en spændende tilgang, men er han eneste offensive kraft på holdet, bliver det en tung opgave at løse. Og han er ikke den der løfter holdet den første meter, mere ham der kommer ind og løfter et godt hold.

Hvis Troels Bech ryster lidt på hånden, skulle ham måske give Uwe et kald, som det også foreslås. Jeg tror den sportslige ledelse i Horsen holder godt øje med Uwes gøren og laden og det handler nok om at komme først.
Duelund er røget på bænken de sidste to kampe i Vejle.

Deres bedste spiller er Hjulsager, efterfulgt af målmanden og de to stoppere.

Zorniger må være en af de mest overhypede trænere i Superligaens historie. Jeg kan vitterligt ikke se hvad han bidrager med

Med 4,4 mål i snit i OBs kampe synes jeg, Zorniger bidrager gevaldigt til underholdningsværdien i Superligaen.
OB har fået præcis, hvad de kunne forvente på godt og indtil videre mest ondt.

Back