New posts

Superligaen 2022/23

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 173K
Superligaen 2022/23
Interessant at AGF er det hold med færrest afslutninger i Danger Zone (afslutninger midtfor mål inde i det lille felt), men passer også ind i den opfattelse jeg har haft af kampene. Vi står bundsolid, men slider mere i det offensive og kommer ikke frem til nok chancer og slet ikke der, hvor det statistisk er størst sandsynlighed for scoring.
Jeg både håber og tror, Uwe helt bevist har prioriteret defensiven for så at stille og rolig lægge på offensivt, for det skal blive bedre.

Det er generelt ganske interessant statistik.

For AGFs vedkommende hænger tallene nok også sammen med, at man kun har været bagud ca 10 minutter i sæsonen, og at man relativt hurtigt kom foran i begge de to kampe hidtil, man 'skulle [gå efter at] vinde', hjemmekampene mod Viborg og Lyngby. Man har altså endnu ikke rigtigt været i en situation, hvor man skulle jagte et resultat.

Det er stadigt et åbent spørgsmål, om AGF rent faktisk kan skabe noget i en sådan situation, men på den anden side er der heller ikke nogen grund til at komme bagud bare for at ville gøre forsøget.

Interessant at AGF er det hold med færrest afslutninger i Danger Zone (afslutninger midtfor mål inde i det lille felt), men passer også ind i den opfattelse jeg har haft af kampene. Vi står bundsolid, men slider mere i det offensive og kommer ikke frem til nok chancer og slet ikke der, hvor det statistisk er størst sandsynlighed for scoring.
Jeg både håber og tror, Uwe helt bevist har prioriteret defensiven for så at stille og rolig lægge på offensivt, for det skal blive bedre.

Det er fantastisk at vi har fået lukket af bagtil og står bundsolidt - det må meget gerne blive ved.

Til gengæld er den offensive produktion en bekymring af de større. Jeg gad godt vide, om det er kampene uden MA der er med til at trække ned - har lidt en fornemmelse af, at det bliver noget bedre når han er med.

Leander har så tiltro til vores angrebsduo - jeg håber snart midtbanen kan få dem sat rigtig op 🙏

• AGF står bundsolidt defensivt (mere om det i en senere artikel), men slider i offensiven, hvor kun AaB har færre DZ-afslutninger. Sigurd Haugen og Patrick Mortensen ligner nogen, der får en ketchupflaske-effekt, når først de bliver spillet optimalt inde i boksen.

Men oven på en katastrofal forårssæson og en 21/22-sæson med et pointgennemsnit på under 1 synes jeg ærligt talt ikke, at man på nogen måde kan mene, at noget som helst er sikkert.

Enig - selvfølgelig er det for tidligt at kalde noget men det er fantastisk med sådan en start. Det er selvfølgelig en mulighed men jeg tror ikke på, at vi kommer til at gå helt kolde som i foråret. Vi må se men intet er sikkert i fodbold - skader, transfers mv. kan også have stor indflydelse.

Ja, det ser lovende ud. Og ja, jeg tror da også på, at AGF ender i top 6.

Men oven på en katastrofal forårssæson og en 21/22-sæson med et pointgennemsnit på under 1 synes jeg ærligt talt ikke, at man på nogen måde kan mene, at noget som helst er sikkert.

Skal vi blive i valganalogien, svarer det til, at et medie "kalder" valgresultatet på baggrund af en meningsmåling en fjerdedel inde i valgperioden.
Altså bolden er rund osv. men vi er næsten 1/3 inde i sæsonen og har et godt billede af styrker og svagheder m.m. Så det er nærmere 1/3 inde i de optalte stemmer at jeg går Ask Rostrup og kalder den ;)

Medmindre Bisseck og TK brækker benet til næste træning, så har vi noget der ligner ligaens bedste forsvar. På den baggrund skal der gå rigtigt meget galt lige pludseligt, før vi rammer under 1,2 point i snit herfra.

Medmindre Bisseck og TK brækker benet til næste træning, så har vi noget der ligner ligaens bedste forsvar. På den baggrund skal der gå rigtigt meget galt lige pludseligt, før vi rammer under 1,2 point i snit herfra.
Tænk sig - helårsstillingen rammer stadig under det - der er vi på 1,05 point pr. kamp ;) https://superstats.dk/stilling/helaars

Jeg tror nu heller ikke på vi går kolde men der vil sikkert komme perioder, hvor det ikke går vores vej. SIB har en opgave efter min mening men det hører til i transfertråden.

Altså bolden er rund osv. men vi er næsten 1/3 inde i sæsonen og har et godt billede af styrker og svagheder m.m. Så det er nærmere 1/3 inde i de optalte stemmer at jeg går Ask Rostrup og kalder den ;)

Vi er ikke engang 1/5 inde i sæsonen samlet set :D
Vi er dog tæt på at være 1/3 inde i grundspillet (tættere på 1/4 dog), og ift vores chancer om top 6 er der naturligvis gode chancer og håb.
Efter fredag er vi på ca. 1/3 af grundspillet.

Det handler alt sammen om Mads Emil Madsens overskæg, siden han har fjernet det, har han ikke været sig selv 🥸

…men i en mere seriøs tone, så var offensiven allerede ved at blive god i anden halvleg mod Brøndby, det fortsatte mod Viborg, og Randers, og så har det haltet for meget mod OB, Lyngby og FC Midtjylland.

Det er de kampe hvor Mikael Anderson har været ude, eller på vej tilbage (han sagde efter FCM kampen, at han havde trænet med en gang), og Grønbæk enten havde Bodø Glimt i hovedet eller var skiftet til dem. I de seneste 3 kampe, var der for lidt offensiv kvalitet på midten, ikke mindst tydeliggjort af at Rösler inden Lyngby kampen sagde at det offensive skulle komme fra Links - så bliver det sgu lidt kønsløst og ufarligt.

Men nu er Anderson tilbage på fuld styrke igen på fredag, MEM, har groet sig et nyt overskæg, og Jelle Duin har fået en lille uge med holdet, så det bliver ikke sjovt at være Horsens defensiven.

Inden sæsonen var mit håb at vi kunne holde os indenfor en afstand af top-6 der gjorde at vi med forventning om fortsat udvikling af holdet under en ny træner, kunne komme med på en slutspurt. Vi er klart foran det havde jeg havde forventet, spillemæssigt og ikke mindst pointmæssigt. Nu tænker jeg efterhånden vi kan enten holde os i top-6 eller meget tæt på, men snarere end at vi har sikret os top-6 synes jeg den her start giver lidt ro ift at vi kan tillade os et par dårlige resultater uden at komme under et voldsomt pres for ikke at blive hægtet. Det kan jo stadig ske, der er mere der skal udvikles især offensivt, selvom jeg overordnet set stadig forventer at det går fremad spillemæssigt, og gør det det, så kommer vi også i top-6.

Det er virkelig en vigtig kanp for dansk fodbold i aften i Tyrkiet. Så mange penge på spil.

Man kan kun sige: kom så Trabzon..
Det er jo ubetydeligt at FCk får alle de penge. Hvis de vil have vores spillere så henter de dem jo alligevel. Hvis de får flere penge kan vi bare forlange mere. Danmark skal bare då højt op på koefficient listen så vi ikke havner i samme kvalifikationshelvede når vi igeb lander en europæisk plads.

Det er jo ubetydeligt at FCk får alle de penge. Hvis de vil have vores spillere så henter de dem jo alligevel. Hvis de får flere penge kan vi bare forlange mere. Danmark skal bare då højt op på koefficient listen så vi ikke havner i samme kvalifikationshelvede når vi igeb lander en europæisk plads.
Jeg håber nu også bare de ryger ud, bare fordi, men det havde da været væsentligt værre hvis fx Brøndby var nået i et CL-gruppespil efter deres mesterskab.

Grønbæk har betalt sig selv hjem kan sige hvis det lykkes for Bodø. Inklusiv det ekstra der så sendes i retning af AGF.

Med FCK er det tæt på at være underordnet, om de får 200 ekstra millioner nogle af årene. De tjener så mange penge på Lalandia og kontortårnene, at de alligevel kan køre med store underskud på fodboldholdet, når de har brug for at skrue op. Nu får de mulighed for at købe en anelse større ind, men de er jo så tæt på grænsen for, hvem de kan hente til superligaen, så det ikke bliver den store forskel ift. nu, hvor de allerede har forstærket sig på stort set alle pladser.

De har så stor en økonomi i forvejen, så jeg næsten tror, det på den korte bane er en fordel, at de skal bruge energi på CL, så de smider nogle point i ligaen. På den lidt længere bane bliver det stort set umuligt at konkurrere, da det næsten er umuligt at forestille sig, at andre klubber kan tilføre flere hundrede millioner til deres fodboldforretning om året. Det kræver nok en eller anden form for kollaps i fremtiden, som vi ikke helt har fantasi til at forestille os baggrunden for i dag.

Jeg synes det er fedt med danske hold i CL. Det hæver Superligaens profil i udlandet. Bare det ikke er Brøndby. Så længe det er FCK er det ligegyldigt da de er så langt fra os alligevel.

Helt uenig.

Ikke omkring det med bøf, dem hader vi alle. Men det kan da aldrig hjælpe os at fuckerne får endnu et par hundrede millioner.

Latest posts

Back