1) dels kan fck komme ” op i omdrejninger “ som alt andet lige kan få positiv betydning for ligaen, så vi samlet set udvikler os…2) dels misser fck nok nogle point bla. pga manglende motivation nu og da - det kan vi måske drage fordel af i en sæson nu og da…3) i et lilleland som vort er det en fordel med en spydspids som sætter retningen - dét kan der være meget positivt i/ved….men, jo jeg ville da godt ha det havde været os. Men vi kommer kun til - selv i vore bedste år, der måtte komme - at få færre toplaceringer end fck - tillader mig at bruge udtrykket at man må være naiv el jubeloptimist, hvis man tror andet…..just my 50 cent’s!
Hele præmissen for de forskellige positioner er til diskussion i punkt 1.
Kan ikke bare skrives "alt andet lige" når det netop er til diskussion, synes jeg jo.
Hvorfor udvikler AGF sig ved, at FCK vinder hvert år, bare som eksempel? Aberdeen har sgu ikke "udviklet" sig meget af at Celtic og Rangers har vundet det hele. GODT at vi ikke har de tilstande i DK.
Faktisk vil jeg påstå at corona og et par år uden absolut giga-indtægter for FCK netop har været med til at sikre, at de kunne slås af os i ligaen, og 19/20 beviste at vi kunne få fat i FCK de år de ikke havde 7 alternativer på hver plads, som var i europæisk topklasse. Nu har de hentet ind for kæmpe summer, og får så flere hundrede millioner oven i det.
Man kan ikke satse på at FCK "misser nogle point pga. manglende motivation". Det er absurd hvis vores håb skal ligge i, at FCK har så godt et hold, at de kan overvurdere hvor nemt de kan vinde ligaen.. Det er fint at FCK var "spydspids" ift at få åbnet op for de danske hold etc. Men nu er der åbent. Så "tak for det", men nu skal vi ikke lade FCK være æres-førehold for det bare for at håbe på at der falder krummer af i min optik.
Det betyder ikke at jeg håber på at SIF; Viborg, BIF eller FCM vinder i stedet.
Jeg er kun interesseret i at AGF de næste 5-10 år skal derop, hvor vi som minimum er på linje med BIF; og til tider kan tage mesterskaber når FCM/FCK går i stå. Jo oftere de spiller CL, desto mere sjældent spiller vi med om det mesterskab med en realistisk chance for at vinde når præmien er flere hundrede millioner. Men jeg er helt med på, at skulle vi vinde et mesterskab et år, hvor der er direkte adgang til CL-gruppespil, så er det FCK/FCM/andres skyld og ære for det. Men det vil jeg sådan set bare tage imod.