New posts

Superligaen 2022/23

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 173K
Lidt skidt eksempel, da jeg lige med ham ikke tænker det vil være helt urealistisk :D

Havde han ikke et ret iltert temperament?
Men med mindre du med iltert temperament mener at han gik langt over stregen (og så skulle han være hældt ud længe før,) så er der alligevel et ret stort spring fra det til at smide kanonslag efter modstandernes spillere.

Jeg håber ikke der er ungsomstrænere i AGF der overhovedet kunne finde på at stille sig ned midt blandt de mest inkarnerede. Der kan man selvsagt godt stå og opføre sig ordentligt, men de vil stadig repræsentere klubben og jeg tror det er bedst hvis de også i sådan en sammenhæng er nogenlunde så afbalancerede som det forventes af dem på sidelinjen til træning og kamp. En ungdomstræner skal ikke pludselig stå halvfuld ved siden af en af spillerne og pifte af dommeren.

Viborg slipper - efter min mening - meget, meget billigt fra den affære: https://bold.dk/fodbold/stillinger/...-bode-til-viborg-og-lukning-af-tilskuerafsnit

Jeg har også meget svært ved at se, hvorfor det skulle være formildende, at sagen er overdraget til politiet.

Det er jo helt vildt...

1 tribune... 1 kamp!

Omvendt: Den "formildnende" omstændighed er, efter min mening, at det er bevist at det kun var 1 mands idioti.
Hvis baneløberen i Randers var løbet ned og slået Carlgren, så synes jeg også 1 kamp uden tilskuere i stemningsafsnittet var nok.
Hvis et afsnit kaster mange ting ind, eller slås, eller andet - så er det anderledes. Eller racistiske tilråb fra en gruppe.

Det er jo helt vildt...

1 tribune... 1 kamp!

Omvendt: Den "formildnende" omstændighed er, efter min mening, at det er bevist at det kun var 1 mands idioti.
Hvis baneløberen i Randers var løbet ned og slået Carlgren, så synes jeg også 1 kamp uden tilskuere i stemningsafsnittet var nok.
Hvis et afsnit kaster mange ting ind, eller slås, eller andet - så er det anderledes. Eller racistiske tilråb fra en gruppe.
Ja, man kan godt lægge vægt på at det er en enkelt idiot, så man ikke straffer alle andre uforbeholdent, men det skal også holdes lidt op mod hvordan andre klubber er blevet straffet og Brøndbyfans har vel nærmest brændt stadioner af uden at der er blevet lukket tribuner. Bøden til Viborg er ikke voldsom, men hvis den sendes direkte videre til den ansvarlige skal den nok heller ikke være større trods alt.

Men med mindre du med iltert temperament mener at han gik langt over stregen (og så skulle han være hældt ud længe før,) så er der alligevel et ret stort spring fra det til at smide kanonslag efter modstandernes spillere.

Jeg håber ikke der er ungsomstrænere i AGF der overhovedet kunne finde på at stille sig ned midt blandt de mest inkarnerede. Der kan man selvsagt godt stå og opføre sig ordentligt, men de vil stadig repræsentere klubben og jeg tror det er bedst hvis de også i sådan en sammenhæng er nogenlunde så afbalancerede som det forventes af dem på sidelinjen til træning og kamp. En ungdomstræner skal ikke pludselig stå halvfuld ved siden af en af spillerne og pifte af dommeren.

Nah, nu var det skrevet delvis i sjov
Der var lidt rygter i forbindelse med hans fyring, der blandt andet handlede om temperament og måden at tale til spillerne på.
Det var dog netop rygter, så ingen grund til at rode i det - og nej har ingen grund til at tro at der er en lige linje fra grim tale og til at smide kanonslag.

I Viborgs tilfælde lyder det til at der var tale om en frivillig ulønnet ungdomstræner.
Jeg synes det er problematisk at diktere hvor på stadion frivillige trænere må se fodbold.
Er de på lønningslisten, så er det naturligvis en anden sag.

Nah, nu var det skrevet delvis i sjov
Der var lidt rygter i forbindelse med hans fyring, der blandt andet handlede om temperament og måden at tale til spillerne på.
Det var dog netop rygter, så ingen grund til at rode i det - og nej har ingen grund til at tro at der er en lige linje fra grim tale og til at smide kanonslag.

I Viborgs tilfælde lyder det til at der var tale om en frivillig ulønnet ungdomstræner.
Jeg synes det er problematisk at diktere hvor på stadion frivillige trænere må se fodbold.
Er de på lønningslisten, så er det naturligvis en anden sag.
Men det er bestemt ikke problematisk at diktere, hvor frivillige trænere må se fodbold på stadion, såfremt de har været en idiot og bragt klubben i miskredit ved at have brudt sig mod stadionreglement. Det er trods alt ofte de frivillige trænere i klubberne, der er med til at præge de unge mennesker, og hvis de ser han har kastet med kanonslag på stadion, så er det ikke den bedste indflydelse (og ja, "han var bare fuld", men det er lige meget - så må man lade være med at drikke, hvis man ikke kan styre det).

Ja, man kan godt lægge vægt på at det er en enkelt idiot, så man ikke straffer alle andre uforbeholdent, men det skal også holdes lidt op mod hvordan andre klubber er blevet straffet og Brøndbyfans har vel nærmest brændt stadioner af uden at der er blevet lukket tribuner. Bøden til Viborg er ikke voldsom, men hvis den sendes direkte videre til den ansvarlige skal den nok heller ikke være større trods alt.

Jo men når fx BIF i Horsens havde store dele af fansene der løb på banen etc, og har kastet med romerløs etc. så er det jo IKKE bare 1 mand, som er i politiets varetægt, og skal straffes efter loven, frem for regler i divisionsforeningen.

Og jeg tænker på baneløberen i Randers vs da vi går videre i semifinalen mod AaB, og på engang mod Viborg hjemme, hvor en af vores "fans" slog en Viborg-spiller...

Der er forskel på de sager. Ham i Randers er jo en enlig idiot, hvor vi allesammen (Randers' fans, AGFs fans, samt neutrale) råber at han er en taber, og skal smides ud. Mod AaB og Viborg synes jeg langt mere man burde risikere bøder mm. Da vi mod AaB slipper, så er det bl.a. fordi dommer/udvalget mente at ingen var i reel fare. Den slags skal vel følge UEFAs direktiver.

Men da en AGF'er slog en Viborg-spiller, var der MANGE FANS på banen på samme tid = Helt fair, hvis AGF dengang var blevet dømt til at spille 3-4 kampe for tomme tribuner.

Da Arsenal slog Tottenham på udebane her sidst, der sparker en Tottenham-fan jo Arsenals målmand (Ramsdale), da denne vil bukke sig og hente sit håndklæde og drikkedunk bag mål efter kampen. Det skal han straffes for efter loven i politiets varetægt, såfremt han af vagter/klub er indfanget og overdraget. Hvis klubben intet gjorde, og han bare fik lov at tage hjem - så synes jeg straffen skal være større til klubben, fordi så fortjener klubben at blive straffet yderligere, da den ikke gjorde sit job efter skadet var sket.

Det er jo helt vildt...

1 tribune... 1 kamp!

Apropos ham keglen i Randers. Så var han med i Godaften Danmark engang sidste uge for at forklare sig.

Han virkede helt væk, og aldrig har jeg set et interview med en mand som virkede mere blank.

Se om i kan finde det, det var ret syret..

Latest posts

Back