Ja, man kan godt lægge vægt på at det er en enkelt idiot, så man ikke straffer alle andre uforbeholdent, men det skal også holdes lidt op mod hvordan andre klubber er blevet straffet og Brøndbyfans har vel nærmest brændt stadioner af uden at der er blevet lukket tribuner. Bøden til Viborg er ikke voldsom, men hvis den sendes direkte videre til den ansvarlige skal den nok heller ikke være større trods alt.
Jo men når fx BIF i Horsens havde store dele af fansene der løb på banen etc, og har kastet med romerløs etc. så er det jo IKKE bare 1 mand, som er i politiets varetægt, og skal straffes efter loven, frem for regler i divisionsforeningen.
Og jeg tænker på baneløberen i Randers vs da vi går videre i semifinalen mod AaB, og på engang mod Viborg hjemme, hvor en af vores "fans" slog en Viborg-spiller...
Der er forskel på de sager. Ham i Randers er jo en enlig idiot, hvor vi allesammen (Randers' fans, AGFs fans, samt neutrale) råber at han er en taber, og skal smides ud. Mod AaB og Viborg synes jeg langt mere man burde risikere bøder mm. Da vi mod AaB slipper, så er det bl.a. fordi dommer/udvalget mente at ingen var i reel fare. Den slags skal vel følge UEFAs direktiver.
Men da en AGF'er slog en Viborg-spiller, var der MANGE FANS på banen på samme tid = Helt fair, hvis AGF dengang var blevet dømt til at spille 3-4 kampe for tomme tribuner.
Da Arsenal slog Tottenham på udebane her sidst, der sparker en Tottenham-fan jo Arsenals målmand (Ramsdale), da denne vil bukke sig og hente sit håndklæde og drikkedunk bag mål efter kampen. Det skal han straffes for efter loven i politiets varetægt, såfremt han af vagter/klub er indfanget og overdraget. Hvis klubben intet gjorde, og han bare fik lov at tage hjem - så synes jeg straffen skal være større til klubben, fordi så fortjener klubben at blive straffet yderligere, da den ikke gjorde sit job efter skadet var sket.