New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Lød i sidste helt skørt da Fournais sagde ambitionerne var uforandret. Gad vide hvad han mener i denne uge
Er ambitionerne ikke bare at være med i top-6? Det kan trods alt stadig nås endnu. Det er lidt nogle slappe ambitioner og alt kan selvfølgelig være lige meget, når den person der står med ansvaret ikke rigtig kan løfte det.

Dagens kamp udstillier også Stiftens evne til at vurdere spillere også deres niveau.
De har i flere måneder talt om hvor god Luka Callø er og har været i Aarhus Fremad, og at han var plug and play. Jeg er med på han er ung, men en ting er at være god på et midterhold i første division, noget andet er at spille Superliga.
Derudover giver han mig minder om både Hausner og Martin Nielsen i den lettere arrogante tilgang han har til forsvarsspillet.

Jeg havde sådan set frem til vi nu endelig skulle se Callø - vi har efterhånden hørt om ham i en del år. Alligevel må konklusionen pt. være, at han har været med i en (for) stor del af modstandernes mål. Han virker lidt for nonchalant og gør ikke den sidste indsats i hans aktioner - den går måske på ungdomsniveau og i 1 division men det duer bare ikke i Superligaen. Vi må håbe resten af forsvaret er klart igen og han kan sendes en tur på bænken.

Det var forresten opløftende at se Gretarson (y) Udover han ikke dækkede den frispilning af som Callø lavede hul til;)

Jeg ser os potentielt vinde over alle hold i ligaen - måske de 3* FC undtaget pt. Spillerne ligger sig ikke ned, Gretarson ser overordentlig fornuftig ud, vi har ok offensiv power fra midtbanen. Det lignede, at sammenhængende træning gør en positiv forskel for vores defensive soliditet.
Vi er i mine øjne et solidt mellemhold, der mangler tur i den. Jeg ser os blive alt mellem 5-10. Tror mest, at vi efter bunker af dogfights gennem sæsonen bliver 7er og får fjollekampen om Europa. Vores egen Europa-kampagne tror jeg giver 7 points.

Jeg ser os heller ikke som et dårligt hold generelt men der er godt nok utur i den. Vi får bare ikke marginalerne med os. Vi slår til gengæld heller ikke op i banen og giver op. I dag burde vi have spillet i overtalt i næsten 90 minutter men den gik dommeren ikke med på. Serra får heller ikke banket den chance ind som han skal lidt halvløst forsvarsspil giver modstanderne deres føringsmål.

Helt generelt så skal vi have fundet noget kontinuitet. JP kan simpelthen ikke blive ved med alle de rokeringer. Det hjælper slet ikke i forsvaret, hvor vi har haft et utal af kombinationer sat sammen.

Last edited:
Er ambitionerne ikke bare at være med i top-6? Det kan trods alt stadig nås endnu. Det er lidt nogle slappe ambitioner og alt kan selvfølgelig være lige meget, når den person der står med ansvaret ikke rigtig kan løfte det.
Det realistiske (inden sæsonen) er i første omgang at komme ingennogenlunde sikkert i top-6 og så kan man derfra angribe medaljerne. Realistisk set vil vi så også misse top-6 en gang imellem, selvom det vil være skidt. Måske bliver det også meget langt fra top-6 i den her sæson og det er selvfølgelig meget skidt.

Latest posts

Back