New posts

Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 536
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    66
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september
Ved vi, om Solbakken er ukampdygtig, eller om han bare fravælges/spares? Der er efterhånden mange om buddet til truppen, og én skal næsten sidde over - og Solbakken er lige præcist vigtigere næste uge end i dag.

Nej, jeg har ikke hørt eller læst noget om det. Men det ville undre mig meget, hvis han blev sparet, når han slet ikke kom på banen i onsdags og vi først skal spille igen om en uge.

Hvis Jesper Hansen starter i morgen, så er det et ret godt tegn på, at JP er ikke har nogen ide om hvordan han skal få styr på holdet.
Joeh, der er en mulighed.

Da JP skiftede Emmery, Jensen-Abbew og Wahlstedt efter en velforberedt optakt og første kamp for et år siden, var det et tegn på han ville prøve noget andet.

Jeg ser skiftene mellem Camara og Callø som ... i bedste fald et forsøg på at optimere holdet, så man har de rigtige typer til modstanderen. I moderat case som en konstatering af, at beslutningen om at gå med Callø centralt havde en levetid på én kamp.

Det er en god ide at justere noget der ikke virker, og når CV trak købet af Gretarsson til sidste øjeblik - her antager jeg at Gretarsson, modsat Rösler, kan lede forsvaret fra midten - måtte man lappe igen.

Hvis konstateringen fra cheftræneren er, at Hansen er den bedste keeper i samarbejde med en dygtig forsvarsstyrmand, er det både en konstatering af at CV skal på keeperjagt igen-igen, og at man står bedre med Jesper Hansen.

Men det kan også være panik.

Joeh, der er en mulighed.

Da JP skiftede Emmery, Jensen-Abbew og Wahlstedt efter en velforberedt optakt og første kamp for et år siden, var det et tegn på han ville prøve noget andet.

Jeg ser skiftene mellem Camara og Callø som ... i bedste fald et forsøg på at optimere holdet, så man har de rigtige typer til modstanderen. I moderat case som en konstatering af, at beslutningen om at gå med Callø centralt havde en levetid på én kamp.

Det er en god ide at justere noget der ikke virker, og når CV trak købet af Gretarsson til sidste øjeblik - her antager jeg at Gretarsson, modsat Rösler, kan lede forsvaret fra midten - måtte man lappe igen.

Hvis konstateringen fra cheftræneren er, at Hansen er den bedste keeper i samarbejde med en dygtig forsvarsstyrmand, er det både en konstatering af at CV skal på keeperjagt igen-igen, og at man står bedre med Jesper Hansen.

Men det kan også være panik.

Du har ret ... jeg valgte at se bort fra den mulighed, at JP er begyndt at tvivle på at generationskiftet på målmandsposten var det rigtige. Det gjorde jeg fordi vi er så kort inde i sæsonen og der har været justeret på så mange andre pladser, at virker som en noget forhastet konklusion. Og så har vi jo set nogle ret kritiske fejl fra Jesper Hansen ...

Jeg mener dog at forudsætningerne for at justere på et noget der ikke virker, er at det er et hold at justere på. Sådan som vores modstander har vadet igennem vores defensiv gang på gang, ville jeg nok prioritere noget struktur og relationer i stedet.

Hvis vi ikke gør det, så bliver det til gengæld ren lort.
Og det er der ræddi, RÆDDI mange der ikke holder med os der ser enormt meget frem til!!!
Vi  skal ud at vise resten af suppen at vi er her og vi er ikke er på vej ud med badevandet. Ikke mere gode takter men 3 point ind på kontoen.
Ellers er hver eneste hånlige Herfølge kommentar jo på sin plads.
Sejr!!!!!!!

Det er en must-win kamp i dag. Vi skal ud af den kæmpe krise vi er på vej ind i, og kampen i dag er den perfekte mulighed. Der SKAL 3 point ind på kontoen.

De næste fire kampe skal give mere end 6 point. Hvor de kommer er ikke så vigtigt, det er bare statistik og tilfældigheder, men mod hold som Silkeborg, Sønderjyske og Horsens skal vi altså hævde os, inden vi rammer nogle forventeligt noget sværere kampe.

De næste fire kampe skal give mere end 6 point. Hvor de kommer er ikke så vigtigt, det er bare statistik og tilfældigheder, men mod hold som Silkeborg, Sønderjyske og Horsens skal vi altså hævde os, inden vi rammer nogle forventeligt noget sværere kampe.
Det handler først og fremmest om at komme i gang.

Du har ret ... jeg valgte at se bort fra den mulighed, at JP er begyndt at tvivle på at generationskiftet på målmandsposten var det rigtige. Det gjorde jeg fordi vi er så kort inde i sæsonen og der har været justeret på så mange andre pladser, at virker som en noget forhastet konklusion. Og så har vi jo set nogle ret kritiske fejl fra Jesper Hansen ...

Jeg mener dog at forudsætningerne for at justere på et noget der ikke virker, er at det er et hold at justere på. Sådan som vores modstander har vadet igennem vores defensiv gang på gang, ville jeg nok prioritere noget struktur og relationer i stedet.

Forudsætningen er ikke opfyldt. Der er ikke en fungerende backkæde.

Jeg skriver jo også, inkl i mit bud på kampen, at jeg ser Hedenstad starte. Derfor er jeg grundlæggende enig. Men en del af enigheden bunder også i, at der må kontinuitet til.

Det er - for mig - klart at begge målmænd har begået fejl i sæsonen. Hedenstad stor skarpt som shot stopper og i feltet, men svagt som leder og med fødderne. Nu kommer Gretarsson ind (der er jeg klar til at sætte penge på, fordi alternativet er så grumme dårligt) og så er det her kamp 1 med det nye setup.

Man havde chancen mod Randers, med Callø i midten. Så skiftede man igen mod FCM. Nu skal den (snart) sidde i skabet.

Forudsætningen er ikke opfyldt. Der er ikke en fungerende backkæde.

Jeg skriver jo også, inkl i mit bud på kampen, at jeg ser Hedenstad starte. Derfor er jeg grundlæggende enig. Men en del af enigheden bunder også i, at der må kontinuitet til.

Det er - for mig - klart at begge målmænd har begået fejl i sæsonen. Hedenstad stor skarpt som shot stopper og i feltet, men svagt som leder og med fødderne. Nu kommer Gretarsson ind (der er jeg klar til at sætte penge på, fordi alternativet er så grumme dårligt) og så er det her kamp 1 med det nye setup.

Hvis Gretarson spiller og det er jeg enig i at han gør, så er det en udskiftning. Spiller Jesper Hansen i stedet for Hedenstad, så er det to. Det går ikke.

Som du siger: kontinuitet skal der til.

Op til 25/26 brugte man optakten på et setup man ikke kunne bruge når det galt. Det var hvad jeg har kaldt 'selvskade', hvor man - formentlig i høj grad drevet af CV, men jeg gætter kun - beslutter at satse på for dårlige spillere.

JP ændrede med det samme efter Haderslev, fordi han kunne se den sure tysker havde ramt den rigtigt.

Fordelen dengang var, at man let kunne gå tilbage til noget etableret. Kahl var skadet i foråret 25, Hansen var blevet WTF-bænket, så det var let at genoprette.

I år har Rösler og Gretarson ikke været tilgængelige. Man hsr været uheldig med skade til Callø tidligt, og fik den skade til Tingager man valgte at risikere.

Nu står vi med mange forsøg på en backkæde og skal etablere noget. Der er ikke koget fall-back, fordi Hansen har set ud som en på 41, og Tingager er skadet.

Det er meget relevant at kræve nogle sejre nu! Jeg er dog med @Stats på, at stabilitet i holdet er det vigtigste. Men det hænger formentlig sammen: hvis man kan stole på defensiven igen, tror jeg nok offensiven skal finde tilbage til det niveau den allerede har vist.

Jeg håber på en startopstilling der minder lidt om den, jeg skriver her

Bogere
Arnstad McCowatt
Emmery Solbakken Knudsen Carstensen
Kahl Gretarsson Callø
Hedenstad

Enig men ikke sikker på, JP vil starte med begge af de nye, håber dog. Bech er slet ikke kommet i gang og vi trænger i den grad til et eller andet offensivt. Alternativ McCowatt på toppen og Bech på 10eren eller omvendt.
Gretarsson er nok det primære alternativ til Tingager og vi kan lige så godt få ham spillet ind.

Callø vil jeg bare gerne altid se spille :giggle:

Og det er der ræddi, RÆDDI mange der ikke holder med os der ser enormt meget frem til!!!
Vi  skal ud at vise resten af suppen at vi er her og vi er ikke er på vej ud med badevandet. Ikke mere gode takter men 3 point ind på kontoen.
Ellers er hver eneste hånlige Herfølge kommentar jo på sin plads.
Sejr!!!!!!!

Helt enig, og dem er der, tro det eller lad være, mange af i Østjylland der håber på vi kikser.

Så en god peptalk i dag er faktisk, vi skal vise vi er her og ikke på vej ud med badevandet som du siger.

• Like
Reactions: Tom

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back