New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 560K
Transfervindue Sommer 2026
Så du ser gerne, at vi henter to forsvarsspillere mere?
Kommer lidt an på hvad der sker.

Jeg har afskrevet Mølgaard og AJ. Men AJ har trods alt spillet, så hvis klubben tror de to skal spille 10-15 kampe fuld tid denne sæson. Så er det 1.

Henter vi en eller anden stjerne. En 22-24 årig klassespiller. Der kan dække to pladser. Så er det 1. Lukas Kierkegaard typen (ved godt vi ikke har råd)

Henter vi en ældre spiller med 20-25 kampe i benene. F.eks Sviatchenko. Som lederen når Tingager er væk. Så 2.

Forlader Mølgaard og AJ os. Så 2

Bliver både Camara og Storch A spillere. Så 1

Hvis der giver mening?

En 9er før alt andet ellers springer jeg en sikring.

Jeg bliver sindssyg, hvis undskyldningen senere bliver, der ikke var penge til en 9er, fordi CV brugte (sparsomme) midler på nice to have spillere.

Vi skal også passe på med at skævvride truppen som vi tidligere har haft for vane. Skadede spiller kommer tilbage og vi hverken kan eller skal købe så alle mulige og umulige scenarier er dækket ind.
Jeg synes, vi nu er pænt besat i forsvarskæden.

Last edited:

Jeg bliver sindssyg, hvis undskyldningen senere bliver, der ikke var penge til en 9er, fordi CV brugte (sparsomme) midler på nice to have spillere.

Vi skal også passe på med at skævvride truppen som vi tidligere har haft for vane. Skadede spiller kommer tilbage og vi hverken kan eller skal købe så alle mulige og umulige scenarier er dækket ind.
Helt fair betragtning.

Jeg gætter.

Men du har mentalt måske mere eller mindre afskrevet Badji. Til dels måske Serra. Måske endda Tchamche.

Men tror du Mølgaard kommer tilbage på niveauet for mere end 2 år siden? Tror du AJ bliver en spiller på et beugtbart niveau?

Helt objektivt synes jeg vi er lige tynde i forsvaret og angrebet.

Jeg synes egentlig at nu hvor vi ved CV ønskede at forlænge med Mortensen, Beijmo og Dalgaard, også da han vidste Callø var på vej retur. at vi godt kan forvente at erstatte alle tre. Lige pt har vi erstattet en

EDIT: Glemte i forvirringen Gyamfi

Vi skal helt klart have en ekstra forsvarsspiller ind. Vi er nødt til - i stærkeste opstilling uden skader - at have en på bænken med niveau som Kahl/Tingager/Rösler.
Men det ændrer ikke på, at vi også skal have hentet en 9'er.

Det er også en prioritet for CV at få sendt nogle spillere videre og det kan nok ske at blive på nye lejeophold. Gyamfi, Badji og Mølgaard har ingen værdi i truppen. Derudover (når vi har hentet en ny 9'er), så vil det give mening at sende Tchamche på et lejeophold, evt. i Aarhus Fremad.

Det afspejler sig i lønnen som på alle andre arbejdspladser.
Det tror jeg bestemt ikke. Jeg kunne f.els sagtens forestille mig Arnstad, Bech og Anderson tjene tæt på det samme. Selvom de kæmper om to pladser og kun to kan starte.

Tror heller forskellen er stor mellem Knudsen, Poulsen og Jønsson. Samme med Hedenstad og Hansen efter førstenævntes forlængelse. Heller ikke dem store forskel på Carstensen og Beijmo sidste år.

Jeg tror ikke der er 11 spillere der har en starter løn. Jeg tror der er måske 18 spillere på en høj løn, hvor der er flere faktorer der afgører præcis hvad den er

Jeg er en både-og type :).

Når der er fløjtet af på tirsdag skal CV sidde på telefonen og få lukket aftaler til runden efter - under antagelse af man venter til der er økonomisk afklaring og dermed misser muligheden for at spille nogen ind på holdet i perioden op til tirsdag.

Jeg ser behovet for en forsvarsspiller. Central midt er mere tvivlsomt. Hvis Yakob og Solbakken er klar igen, hvor længe går der så før Yakob skal scannes næste gang, og Markus er syg igen? Barskt og virkeligt træls for de to personer, men for AGF er det vigtigt at kunne stille slagkraftigt hold.

Hvis nu den rette angriber (identificeret eller ikke) sidder derude og overvejer nogle uger endnu. Er man så ok med at tage en længere nede på listen, eller er det ok at trække en anden forstærkning ind, al den stund at man har allokeret penge til at købe den rigtige når vedkommende forhåbentlig er tilgængelig sidst i vinduet?

Ovenstående er det scenarie vi har set ind i hele vinduet (og i vinters). Samtidig er det en presset horisont at få en ny ind onsdag og så være klar til ugen efter. Og er man virkelig så kortsigtet at man vil ofre AGFs succes for en lidt bedre chance for CL? 😁.

Det går jo godt indtil videre, selvom jeg er utilfreds med de to pointtab i ligaen. Det tæller kun rigtigt, hvis AGF kommer afsted igen næst' år.

Jeg ville have flere forstærkninger før Sabah, og det vil jeg stadig.

Irriterer mig, at jeg ikke kan huske hvor jeg så hvad TKs videresalgsklausul lød på, men der kan nok godt falde lidt af til CV at købe for, hvis det lykkes at skibe ham af til det beløb.

Last edited:
Irriterer mig, at jeg ikke kan huske hvor jeg så hvad TKs videresalgsklausul lød på, men der kan nok godt falde lidt af til CV at købe for, hvis det lykkes at skibe ham af til det beløb.

Han blev solgt for 5 mio EUR + en række bonusser. Så noget skal trækkes fra, før vores sandsynlige 15% kan smides på bankbogen. Men det vil da være fint, hvis de kan sælge ham til 100 mio. kr. mere end vi fik oprindeligt. Han startede i AGF som 11-årig, så vi står også til at få omkring 4% (af det fulde beløb) i udviklingspenge for ham.

Det tror jeg bestemt ikke. Jeg kunne f.els sagtens forestille mig Arnstad, Bech og Anderson tjene tæt på det samme. Selvom de kæmper om to pladser og kun to kan starte.

Tror heller forskellen er stor mellem Knudsen, Poulsen og Jønsson. Samme med Hedenstad og Hansen efter førstenævntes forlængelse. Heller ikke dem store forskel på Carstensen og Beijmo sidste år.

Jeg tror ikke der er 11 spillere der har en starter løn. Jeg tror der er måske 18 spillere på en høj løn, hvor der er flere faktorer der afgører præcis hvad den er
Arnstad tjener som indkøbt stjerne med al sandsynlighed mere end de to andre, og Knudsen tjener også mere end de andre CM, hvis man skal tage CV's ord for pålydende i den der Viasatudsendelse, hvor de tre tenorer sidder på Vejlby og snakker med hende den halvsøde og heldygtige vært om mesterskabet.

PC gjorde i sin tid op med den daværende lønstruktur, hvor de fleste var lønnet på samme niveau. I stedet hentede han dyre navne til toppen som fx Kanstrup, Ankersen og Dunken. Derudover blev præstationsbonus langt mere udbredt. Hvis holdet gjorde det godt, og man spillede mange kampe, blev man belønnet stort.

Jeg ved ikke, om det stadig er præcis sådan, men det var jo også Jacob Nielsens strategi, så mon ikke vi stadig har noget lignende?

Arnstad tjener som indkøbt stjerne med al sandsynlighed mere end de to andre, og Knudsen tjener også mere end de andre CM, hvis man skal tage CV's ord for pålydende i den der Viasatudsendelse, hvor de tre tenorer sidder på Vejlby og snakker med hende den halvsøde og heldygtige vært om mesterskabet.

PC gjorde i sin tid op med den daværende lønstruktur, hvor de fleste var lønnet på samme niveau. I stedet hentede han dyre navne til toppen som fx Kanstrup, Ankersen og Dunken. Derudover blev præstationsbonus langt mere udbredt. Hvis holdet gjorde det godt, og man spillede mange kampe, blev man belønnet stort.

Jeg ved ikke, om det stadig er præcis sådan, men det var jo også Jacob Nielsens strategi, så mon ikke vi stadig har noget lignende?
De interviewede JN før kampen i går og udover at han lovede flere penge til CV, hvis de slår Sabah og igen hvis de når CL, så nævnte han også at der var bonusser til spillerne, hvis de kom i CL. "Pengene skal nok få ben at gå på", tror jeg at citatet var.

De interviewede JN før kampen i går og udover at han lovede flere penge til CV, hvis de slår Sabah og igen hvis de når CL, så nævnte han også at der var bonusser til spillerne, hvis de kom i CL. "Pengene skal nok få ben at gå på", tror jeg at citatet var.
Ja præcis. Det er velsagtens en holdbonus forhandlet af typisk anføreren, han hentyder til.

Eller sagde han faktisk "nogle af gutterne"? 🤔

Det er vel muligt, at man kan få en kval til CL-bonus skrevet ind i sin kontrakt. Måske også i en transferaftale med en klub.

Jeg siger ikke alle tjener det samme af dem jeg nævnte. Jeg tror bare ikke nogle er prissat som startere, så vi har 11 der skiller sig voldsomt ud, fordi Sportschefen tror træneren vil bruge dem som startere.

Jeg er skrev der var forskellige årsager til, at man ikke var præcis den højstlønnede. Jeg tror Bech er foran Anderson på 10’eren. Men Bechs løn er 3 år gammel, og sikkert lavere end Anderson

Jeg tror der er gjort lidt op med den skrappe præstationsløn, da den mange steder ikke altid førte noget godt med sig i omklædningsrummet. Derfor kan der sagtens være en trup bonus. Når der er sagt, så ved alle hvad alle tjener i et omklædningsrum.

Men som skrevet før, jeg er stor tilhænger af timeglas modellen.

Mht Knudsen tror jeg mest det var transferen de var den dyre del i det de sagde.

Latest posts

Back