New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 557K
Transfervindue Sommer 2026
Det var en fremragende bane. Og vandet som det står i reglementet.

Tror bare han er frustreret over at være skadet
Det kan sagtens bare være tænding / skuffelse. Det kan også være tiden der går fra han markerer problemer til han bliver skiftet ud, fordi han oplever en forværring i den periode.

Rygtet går på at han var frustreret over han ikke var registreret til kampene, men det må have været JP’s og den fysiske stabs valg at han ikke skulle spille, måske fordi Solbakken også var klar igen.
Jeg forstår det heller ikke. Vi må have 25 på A listen og har 23. Vi har spillere med der nærmest ikke har spillet i 8-9 måneder, men ikke ham.

Men godt han er klar

Last edited:
Jeg forstår det heller ikke. Vi må have 25 på A listen og har 23. Vi har spillere med der nærmest ikke har spillet i 8-9 måneder, men ikke ham.

Men godt han er klar
For at registrere 25 spillere A-listen kræver det, at 8 er såkaldte "locally trained player", hvoraf 4 er "club-trained player". Jeg kan alene identificere 2 spillere, Jens Jønsson og Jacob Andersen, der har været i klubben i 3 sæsoner ml. den sæson de fyldte hhv. 15 og 21 år, hvilket er kriteriet for, hvornår en spiller er klubtrænet. Med kun 2 spillere i denne kategori, er AGF derfor tvunget til at holde 2 pladser tomme, hvilket begrænser A-listen til 23 spillere.

Det understreger i øvrigt, hvorfor det var en no-brainer at hente Jens Jønsson, da vi uden ham simpelthen måtte nøjes med blot 22 spillere. Og jeg var endda noget skeptisk ift. Jens Jønsson før han kom til. Vi kan alle blive klogere ... :-)

Videre understreger det også, hvorfor det giver mening at få unge spillere igennem på førsteholdet. Spillere som Jacob Andersen, der grundet skader mv. jo ikke er braget igennem, har den klare fordel, at han kan tælle med som klubtrænede spillere. De største talenter som Emmery når nok ikke at blive gammel nok til at tælle med i første omgang. Men når han kommer hjem om 12-15 år efter en stor karriere i udlandet, så er det ham der, som Jønsson i dag, tæller med som klubtrænet spiller.

Latest posts

Back