Jeg synes, kampen i går gav nogle spændende perspektiver ift. behovet for flere nye tilgange.
På
9eren var Bogere virkeligt en positiv oplevelse, og han bygger på kamp for kamp. Jeg er helt med på, at det nok er for tidligt at regne med, at han kan bære os igennem sæsonen med Serra som backup. Og som bl.a.
@Thomas K har påpeget, er det måske også bedre for hans udvikling, hvis det hele ikke afhænger af ham. Men for 14 dage siden var jeg meget entydig på, at vi skulle købe et dyrt, klart og entydigt førstevalg i angrebet. Der er jeg ikke længere. Nu hælder jeg klart til, at Bogere skal have masser af minutter og også en del kampe fra start. Både fordi, han har nogle åbentlyse kvaliteter og i stigende grad ligner, han er god nok. Men også fordi, han potentielt kan blive rigtigt god og rigtigt meget værd, hvis han får lov at fortsætte sin udvikling
Så jeg synes, der er noget fornuft i at købe en ny 9er, som Bogere kan dele rollen som startende 9er med. I det lys synes jeg, at rygterne om Lasse Nordås er interessante. Han er ikke ligeså profileret som andre spillere, vi drømmer om (Lind, Botheim). Men det er måske heller ikke nødvendigt, hvis tanken også er, at Bogere skal tage ansvar.
Og om ikke andet gør Bogeres udvikling potentielt CVs opgave nemmere, fordi der ikke nødvendigvis er behov for helt den samme profil, som vi har forventet.
I
forsvaret var jeg blevet snydt, men bedømt på Poulsens udtalelser inden kampen, er han måske også blevet lidt snydt. Rösler kan jo sagtens spille i midten, hvis Tingager er skadet. JA er tilsyneladende naturligt polyvalent, i hvert fald går det rigtigt fint på pladsen som HCB. Hvis vi også mener det seriøst med Callø, så er den absolut vigtigste opgave for CV nu for mig at se at finde en spiller, der kan dække af for Kahl.
Hvis Rösler er god nok med venstre til det projekt, kan han være løsningen (kombineret en ny Tingager backup). Men alternativt virker en spiller som Højer lige pludselig helt oplagt igen.