New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 334K
Transfervindue Sommer 2026
Ja det er voldsomt biased. Fx Bogere=Ambæk, Haugstrup over Jensen, Mølgaard over Vanlerberghe
Listen med biased vurderinger er lang, ligesom den måde man sætter spillerne op overfor hinanden også virker lidt søgt.

En skadet Poulsen er bedre end VM spilleren Tahirovic.

Ligesom jeg tror man undervurderer flere af BIFs spillere fra Masterclass

Listen med biased vurderinger er lang, ligesom den måde man sætter spillerne op overfor hinanden også virker lidt søgt.

Pollemagt er jo blot et faktum.

Jeg tror generelt, der er tendens til at overvurdere egne talenter (forholdsvis nyt for os) og undervurdere andres.

Så er der den helt tredje version, hvor enhver FCN-spiller med antydningen af blyantstreger på hagen er den næste Messi. 🤷🏼‍♂️

Jeg følger ikke talenterne tæt, men det er tydeligt for mig, at der nu er langt større organisatorisk tillid til egne talenter, og det er fedt, for det åbner potentielt for de store salg, vi drømmer lidt om.

Jeg tror nærmere Brøndby overvurderer deres masterclass talenter pt. Det er selvfølgelig ikke en skadet Polle, det tænkte jeg sagde sig selv. Du kan også sætte Polle overfor Slisz og Knudsen overfor Tahirovic ..!!

Og har ikke skilt sig af med 3 stamspillere.
Og vi ignorerer, at to af dem formentlig ikke ville være stamspillere i denne sæson og at det nok er en stor del af grunden til, at de ikke er her længere.

Det ændrer selvfølgelig ikke på, at vi vil komme til at savne de spillere som de var. Men vi har haft en gammel trup i nogle år og vi vidste at denne udskiftning ville komme på et tidspunkt.

Jeg tror nærmere Brøndby overvurderer deres masterclass talenter pt. Det er selvfølgelig ikke en skadet Polle, det tænkte jeg sagde sig selv. Du kan også sætte Polle overfor Slisz og Knudsen overfor Tahirovic ..!!
Der vil jeg stadig mene at der står 1-1

Jeg tror Ambæk, Poulsen og Jensen samlet for mindst samme karriere som Bogere, Haugstrup og Kritjannson.

Jeg synes Masterclass igennem årerne i mange år har vist høj klasse med talenter.

Uden for top 6 er en katastrofe. Det vil være helt uacceptabelt hvis det sker. Hvilke formildende omstændigheder er der for at det ikke er en katastrofe?
Vi har kun det. 4-5. største budget. Holder FCN på de fleste af deres unge spillere, så vil vi i en normal sæson være nr. 5 i hierarkiet.

Når vi samtidigt skal spille 12-14 kampe i Europa, så kan det hurtigt blive ekstremt udfordrende.

Da Brøndby senest spillede Europa, der lod de altså i lange perioder i efteråret og flirtede med nedrykningsstregen..

Det koster altså virkelig meget at spille Europa. Kommer vi tilbage til vores "normale niveau", så skal der godt nok ik gå meget galt, før vi potentielt misser top 6.

Hvis Brøndby overvurderer deres masterclass talenter, hvorfor bliver store udenlandske klubber så ved med at købe dem? Og endda betale væsentligt mere for deres spillere end vores.

På akademifronten er Brøndby stadig langt foran os.

Der vil jeg stadig mene at der står 1-1

Jeg tror Ambæk, Poulsen og Jensen samlet for mindst samme karriere som Bogere, Haugstrup og Kritjannson.

Jeg synes Masterclass igennem årerne i mange år har vist høj klasse med talenter.
Helt enig. Man kan klandre Brøndby for meget, men de har altid haft en rigtig god pipeline til Masterclass.

Lindstrøm -> Frankfurt
Slimane -> Sheffield (Premier League)
Nartey -> Lyon
Kvistgaarden -> Norwich
Bischoff -> Salzburg
Schwartau -> Norwich
Hermansen -> Leicester
Frendrup -> Genoa

Og det er altså bare de seneste 5 år

Helt enig. Man kan klandre Brøndby for meget, men de har altid haft en rigtig god pipeline til Masterclass.

Lindstrøm -> Frankfurt
Slimane -> Sheffield (Premier League)
Nartey -> Lyon
Kvistgaarden -> Norwich
Bischoff -> Salzburg
Schwartau -> Norwich
Hermansen -> Leicester
Frendrup -> Genoa

Og det er altså bare de seneste 5 år
De solgte også Chukwuani for et år siden, for 2 millioner euro til Monaco.

Vi har kun det. 4-5. største budget. Holder FCN på de fleste af deres unge spillere, så vil vi i en normal sæson være nr. 5 i hierarkiet.

Når vi samtidigt skal spille 12-14 kampe i Europa, så kan det hurtigt blive ekstremt udfordrende.

Da Brøndby senest spillede Europa, der lod de altså i lange perioder i efteråret og flirtede med nedrykningsstregen..

Det koster altså virkelig meget at spille Europa. Kommer vi tilbage til vores "normale niveau", så skal der godt nok ik gå meget galt, før vi potentielt misser top 6.
Du kan ikke rigtig sammenligne med FCNs budget, da de bruger det på helt anden måde. Vi skal være over fcn. Vi har et rigtig godt udgangspunkt og selvom der er ekstra kampe i Europa bør det altså ikke betyde vi ikke kan komme i top 6. Hvis ikke vi gør det så vil jeg tro der er to grunde:

1. CV har totalt fejlet på markedet
2. JP falder sammen som træner efter en voldsom succes. Det er desværre set før.

Ikke at jeg forestiller mig en af de to ting går i opfyldelse. Jeg tror både vi kommer i et ligaspil og er med i top 4. Det vil jeg mene bør være målet for næste sæson.

På akademifronten er Brøndby stadig langt foran os.
Jeg tror nu ikke forskellen er så stor længere, men hvordan status er lige nu kan man reelt først konstatere med noget forsinkelse. Men den væsentligste pointe i lige den debat her må egentlig også være at sige at de i hvert fald sagtens kan tillade sig at satse på et par af deres talenter og stadig lave et hold der bør ende over os, når man også tager i betragtning at de kan betale for flere og bedre spillere på resten af holdet. Det må også være deres mål med Nørgaard og signaler om en økonomi der skal hænge bedre sammen. Om de så kan holde fast i det hvis resultaterne svigter er et andet spørgsmål, men langsigtet er det jo nok (desværre) en mere fornuftig tilgang til det. Vi kan så gøre en del ift at underminere projektet ved at ende over dem igen.

Jeg tror også sagtens det kan blive et hårdt efterår med Europa-bold.

I næste sæson er der 5 europæiske pladser at spille for, som forsvarende mestre og med den trup vi har idag ville jeg blive skuffet hvis vi ikke nappede en af de 5 pladser.

Men mon ikke Nørgaard nok skal sar lidt skik på GFH, FCM kommer vel også buldrende
FCK skal vel virkelig købe ind og bliver antageligvis meget stærkere
FCN tror jeg laver en…. FCN der sælges en håndfuld spillere og så bygger de ellers op igen.
Et af provinsholdene overrasker altid positivt
Så med et europæisk gruppespil kan det godt blive tight i efteråret.

Jeg tror også sagtens det kan blive et hårdt efterår med Europa-bold.

I næste sæson er der 5 europæiske pladser at spille for, som forsvarende mestre og med den trup vi har idag ville jeg blive skuffet hvis vi ikke nappede en af de 5 pladser.

Men mon ikke Nørgaard nok skal sar lidt skik på GFH, FCM kommer vel også buldrende
FCK skal vel virkelig købe ind og bliver antageligvis meget stærkere
FCN tror jeg laver en…. FCN der sælges en håndfuld spillere og så bygger de ellers op igen.
Et af provinsholdene overrasker altid positivt
Så med et europæisk gruppespil kan det godt blive tight i efteråret.
Jeg forventer i hvert fald, at FCK/M tager de to øverste pladser. Med de penge FCK har, så flopper de ik 2 år i træk. Svensson fik dem jo også ret hurtigt tilbage på sporet i nedrykningsspillet. FCM forventer jeg også kommer til at investere ekstremt, og de er jo allerede godt i gang.

Mon ik Nørgaard får stabiliseret Brøndby. De var elendige med Cooper, men vi glemmer ofte, at de i de 2 forgangne sæsoner blev nr. 3 og 2. Jeg har dem pt. som klar favorit til bronzen.

FCN er umulig at blive klog på, men de kommer stort set altid i top 6.

Jeg tror, vi får et meget hårdt efterår, men jeg tænker stadig, vi burde komme relativt sikkert i top 6. Et europæisk ligaspil og kvalifikation til Europa igen næste er min målsætning, og det vil være en rigtig flot sæson.

Jeg forventer i hvert fald, at FCK/M tager de to øverste pladser. Med de penge FCK har, så flopper de ik 2 år i træk. Svensson fik dem jo også ret hurtigt tilbage på sporet i nedrykningsspillet. FCM forventer jeg også kommer til at investere ekstremt, og de er jo allerede godt i gang.

Mon ik Nørgaard får stabiliseret Brøndby. De var elendige med Cooper, men vi glemmer ofte, at de i de 2 forgangne sæsoner blev nr. 3 og 2. Jeg har dem pt. som klar favorit til bronzen.

FCN er umulig at blive klog på, men de kommer stort set altid i top 6.

Jeg tror, vi får et meget hårdt efterår, men jeg tænker stadig, vi burde komme relativt sikkert i top 6. Et europæisk ligaspil og kvalifikation til Europa igen næste er min målsætning, og det vil være en rigtig flot sæson.

Den analyse køber jeg også. FCN’s succes kommer altid meget an på, hvor stort et udskift de har. Umiddelbart tror jeg dog kun, at Caleb ryger (for riddig mange penge). Som jeg forstår på deres fans, har de også store forhåbninger til næste succes netop fordi de holder på en store stamme end de plejer. Brøndby er svære at blive kloge på, synes jeg. Men Nørgaard fremstår bare som en hamrende god træner, så jeg forventer også fremgang for dem. OB kommer også til at blive forstærket i denne sæson. Zorninger-bold topper nok i næste sæson, hvorefter luften ryger ud af ballonen. Men de virker til at have styr på de indrelinjer, samt pengene og ledelsen til at købe fornuftigt ind. Mediano’s eksperter har også fidus til dem.

Så alt i alt er mine personlige forventninger til næste superliga sæson ikke alt for store. Jeg håber, at vi kommer i et europæisk gruppespil og får skrabet nogle værdifulde point hjem. Måske toppet med en flot pokalekampagne. Hvis det sker, så vil top seks være godkendt i mine øjne. Jeg ved godt, at det kan virke en kende uambitiøst, men sådan må det være, når man skal jonglere med europæisk og superliga for første gang i rigtig, rigtig mange år. Så må vi bygge på, så vi er helt klar til det næste stadion.

Den analyse køber jeg også. FCN’s succes kommer altid meget an på, hvor stort et udskift de har. Umiddelbart tror jeg dog kun, at Caleb ryger (for riddig mange penge). Som jeg forstår på deres fans, har de også store forhåbninger til næste succes netop fordi de holder på en store stamme end de plejer. Brøndby er svære at blive kloge på, synes jeg. Men Nørgaard fremstår bare som en hamrende god træner, så jeg forventer også fremgang for dem. OB kommer også til at blive forstærket i denne sæson. Zorninger-bold topper nok i næste sæson, hvorefter luften ryger ud af ballonen. Men de virker til at have styr på de indrelinjer, samt pengene og ledelsen til at købe fornuftigt ind. Mediano’s eksperter har også fidus til dem.

Så alt i alt er mine personlige forventninger til næste superliga sæson ikke alt for store. Jeg håber, at vi kommer i et europæisk gruppespil og får skrabet nogle værdifulde point hjem. Måske toppet med en flot pokalekampagne. Hvis det sker, så vil top seks være godkendt i mine øjne. Jeg ved godt, at det kan virke en kende uambitiøst, men sådan må det være, når man skal jonglere med europæisk og superliga for første gang i rigtig, rigtig mange år. Så må vi bygge på, så vi er helt klar til det næste stadion.
Jeg tror FCN, hvis de kun sælger Caleb, kan ende med at blive 1 eller 2.

FCK og FCM får store udskiftninger, og skal spille europæisk, og går ikke på kompromis med det europæiske. Det tror jeg godt vi ville kunne gøre i enkelte kampe, og give spillerne de hvil de skal have.

Brøndby tror jeg bliver gode i år. De har 10-12 rigtig fine spillere.

Latest posts

Back