New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 314K
Transfervindue Sommer 2026
Det er svært at være uenige om.

Det samme har Mølgaard, Yakob, Tingager og Solbakken. Men selvom det er en broget flok med forskellige resultater, er det comme il faut at afskrive NP, mens det er faux pas - med øjeblikkelig påtale - hvis man spekulerer i Tingagers situation.

Franske låneord er det nye shit.
 
Er et halvt år ekstremt lang tid? Nå, men jeg er heller ikke læge, men har dog hørt om betændelse i akillessenen, som er blevet helbredt. Jeg har selv prøvet det i meget højere alder. Nu har de så åbenbart besluttet at give det den tid, det skal have: https://stiften.dk/agf/agf-laver-ny-plan-for-profil-nu-skal-vi-bare-have-ham-klar

Det er nok meget fornuftigt.
Godt at de tager det sådan og drager den beskrevne konsekvens.

Ingen fodboldspillere kan i længden præstere når man er halvskadet og alligevel spiller over så lang en periode.

Nu må det tage den tid det tager, inden NP er helt frisk igen.

Tænker at vejen efterhånden er banet for JJ, der eftersigende har vist godt frem til træning.
 
Franske låneord er det nye shit.
Hvis du med 'nye' placerer dig et par århundreder før vor tid er det sikkert rigtigt. Med mindre umoderne bliver højeste mode, kommer jeg til at være et godt stykke bag avantgarden i al forudseelig fremtid, en arriere-gardist eller noget ibden stil.

Jeg har et mentalt rolodex af udtryk som jeg anvender (forhåbentlig korrekt) af og til.
 
Jeg synes, mange ofte glemmer, at transfermarkedet fungerer lidt som en dominoeffekt.

Forestil dig, at klubberne er opdelt i niveauer fra A til E. En klub på niveau E ønsker naturligvis ikke at hente en spiller fra et andet E-hold. De vil helst forstærke sig med en spiller fra niveau D.

Problemet er bare, at spilleren fra niveau D ofte selv håber på et skifte til en klub på niveau C. Derfor afventer han, om det tilbud kommer. For ham bliver klubben fra niveau E først interessant, hvis der ikke dukker et tilbud op fra niveau C eller D.

Selv hvis du har fundet en spiller på en højere hylde, som gerne vil skifte, er det ikke sikkert, at handlen kan gennemføres. Den sælgende klub vil ofte heller ikke lade ham gå, før de selv har fundet en erstatning. Klubben på niveau C venter måske på en spiller fra niveau B, som igen venter på en mulighed i niveau A. Først når de største klubber begynder at handle, frigiver de spillere længere nede i systemet, og så sætter hele kæden sig i gang.

Derfor ser man ofte, at mindre klubber først får lukket deres handler sent i transfervinduet. Ikke nødvendigvis fordi de har været langsomme, men fordi de er afhængige af, at handlerne længere oppe i fødekæden falder på plads først.

Jo længere nede i hierarkiet en klub befinder sig, desto mindre kontrol har den over sin egen transferstrategi. Den er ofte nødt til at vente på, at markedet "drypper ned" fra toppen. CV har ret eksplicit sagt, at vi skal handle for en højere hylde. De spillere har altså bare ikke AGF som 1. prioritet.

De største handler sidste år kom også sent i vinduet.

Solbakken (AGF): 1/9
Erlic (FCM): 4/8
Billing (FCM): 26/8
MEM (FCK): 1/9
Lind (FCN): 1/9
Solbakken (FCN): 4/8
Norheim (FCN): 25/8
 
Jeg synes, mange ofte glemmer, at transfermarkedet fungerer lidt som en dominoeffekt.

Forestil dig, at klubberne er opdelt i niveauer fra A til E. En klub på niveau E ønsker naturligvis ikke at hente en spiller fra et andet E-hold. De vil helst forstærke sig med en spiller fra niveau D.

Problemet er bare, at spilleren fra niveau D ofte selv håber på et skifte til en klub på niveau C. Derfor afventer han, om det tilbud kommer. For ham bliver klubben fra niveau E først interessant, hvis der ikke dukker et tilbud op fra niveau C eller D.

Selv hvis du har fundet en spiller på en højere hylde, som gerne vil skifte, er det ikke sikkert, at handlen kan gennemføres. Den sælgende klub vil ofte heller ikke lade ham gå, før de selv har fundet en erstatning. Klubben på niveau C venter måske på en spiller fra niveau B, som igen venter på en mulighed i niveau A. Først når de største klubber begynder at handle, frigiver de spillere længere nede i systemet, og så sætter hele kæden sig i gang.

Derfor ser man ofte, at mindre klubber først får lukket deres handler sent i transfervinduet. Ikke nødvendigvis fordi de har været langsomme, men fordi de er afhængige af, at handlerne længere oppe i fødekæden falder på plads først.

Jo længere nede i hierarkiet en klub befinder sig, desto mindre kontrol har den over sin egen transferstrategi. Den er ofte nødt til at vente på, at markedet "drypper ned" fra toppen. CV har ret eksplicit sagt, at vi skal handle for en højere hylde. De spillere har altså bare ikke AGF som 1. prioritet.

De største handler sidste år kom også sent i vinduet.

Solbakken (AGF): 1/9
Erlic (FCM): 4/8
Billing (FCM): 26/8
MEM (FCK): 1/9
Lind (FCN): 1/9
Solbakken (FCN): 4/8
Norheim (FCN): 25/8
Bingo !

De spillere der vil kunne erstatte afgange og forstærke os - de drømmer på nuværende tidspunkt ikke om at havne i Århus. Vi er måske deres 3. eller 4. prioritet.

Der er over 2 måneder til vinduet lukker.
Tålmodighed venner :-)
 
Bingo !

De spillere der vil kunne erstatte afgange og forstærke os - de drømmer på nuværende tidspunkt ikke om at havne i Århus. Vi er måske deres 3. eller 4. prioritet.

Der er over 2 måneder til vinduet lukker.
Tålmodighed venner :-)

Det største "problem" med det er at Europa starter om under 1 måned..
 

Latest posts

Back
Top