New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 291K
Transfervindue Sommer 2026
Vi er nødt til at give vores spillere de muligheder, når de har givet så meget til klubben. Der er for mig at se ikke nogen reelle alternativer.

I øvrigt er det stadig en rigtig god start 11’er, vi har kørende, hvis vi mister Links - før vi henter 4-5 virkelig stærke nye spillere.

Hedenstad/Hansen
Callø - Tingager - Kahl
Carstensen - Knudsen - Yakob - Emmery
Jørgensen - Bech - Arnstad
Men det skal virkelig også hentes med en sikker hånd. Vi har ikke brug for mange fejlskud

Helt klart. Pointen er bare, at vi er tæt på at have et top 3 hold, før CV overhovedet er kravlet ud af sengen. Hvis Emmery bare lægger 2% oveni sin afslutning på foråret, så er den offensiv jo super stærk.
Hmm. Ja. Måske en top 4-5 opstilling. Jeg synes virkelig man skal holde øje med FCN og BIF i denne sæson.

Den skal nok principielt korrigeres for Carstensen. Derudover synes jeg det er svært at vide om AJ eller Callø er forrest i forsvaret.

Og så er det ikke meget “hold” tilbage. Solbakken på den centrale, Andersen på højre wingback. Tommi på en 10’er. Serra på toppen. Og så den af AJ og Callø der ikke starter. Og så Polle til midten når han engang ikke er skadet.

De første 3 markante forstærkninger er alene erstatninger af Beijmo, Mortensen og Dalsgaard før end vi begynder at gøre holdet stærkere

• Like
Reactions: cph
Hvor vil det ærge mig hvis vi sælger ham, men om nogen, så fortjener han et stort skifte til udlandet
Det er også oplagt at se på hans familieforhold. Hvis han skifter, er det sikkert som del af en pakkeløsning, hvor hans kæreste kan prøve sig af som udlandsprofessionel.

Det kunne pege på Lyon og Saint Etienne-agtige klubber.

Helt klart. Pointen er bare, at vi er tæt på at have et top 3 hold, før CV overhovedet er kravlet ud af sengen. Hvis Emmery bare lægger 2% oveni sin afslutning på foråret, så er den offensiv jo super stærk.
Jeg er enig i der er et stærkt fundament. Med erstatning af Beijmo og PM, kan Tingager erstatte Dalsgaard. Så har man basalt set guldformationen - men det kræver også to ind med niveau.

Når man ser ind i efteråret kan man tage udgangspunkt i hvad de spillere man har, allerede har leveret. Men man skal også tage højde for mulige skader og karantæner. Og så væsentligt flere kampe.

Gift Links er den eneste spiller jeg ikke tror AGF kan finde en erstatning for. Men det siger alt om hvor size-biased klubberne er hvis de tror han kan sælges til 3M€ - der er skal Mads Emil penge på bordet

Enig. Det er i hvert fald ikke svært for CV at afvise et bud på 3 millione euro. Vi skal noget højere op, før det kan overvejes.

Gift Links er den eneste spiller jeg ikke tror AGF kan finde en erstatning for. Men det siger alt om hvor size-biased klubberne er hvis de tror han kan sælges til 3M€ - der er skal Mads Emil penge på bordet

Ja, det er heller ikke urimeligt for hvad der var en top 3-5 spiller i ligaen sidste år. Som desværre også er argument for at han skal videre nu.

Farzam skriver nu, at det skulle være Lens, og at buddet lød på €3 mio.

Det er naturligvis for lavt. Jeg vil mene, vi skal have mere, end hvad vi fik for Mads Emil, mens det nok er urealistisk at slå rekorden.

Men det er klart Links er fristet. Nummer 2 i Frankrig sidste år og kvalificeret til CL.

Selvfølgelig skal Links afsted til højestbydende nu her. Frankrig, CL, top-liga. Og står til at skulle betale topskat herhjemme efter 7 år.

MEN - vi skal ikke se det som at vi så skal finde en til at erstatte Links, hvis JP benytter lejligheden til at skifte til 433. Med både Beijmo og Links+Dalsgaard ude, så giver det klart mening med 4-backkæde igen, som også frigør en offensiv med 3 på midtbanen (Arnstad, Yakob, Knudsen) og et angreb med Emmery, Bech, Jørgensen (eller ny angriber og 2 af de 3 på siderne).

Selvfølgelig skal Links afsted til højestbydende nu her. Frankrig, CL, top-liga. Og står til at skulle betale topskat herhjemme efter 7 år.

MEN - vi skal ikke se det som at vi så skal finde en til at erstatte Links, hvis JP benytter lejligheden til at skifte til 433. Med både Beijmo og Links+Dalsgaard ude, så giver det klart mening med 4-backkæde igen, som også frigør en offensiv med 3 på midtbanen (Arnstad, Yakob, Knudsen) og et angreb med Emmery, Bech, Jørgensen (eller ny angriber og 2 af de 3 på siderne).
Det er jo ikke AGFs skyld, at Links skal betale mere i skat. Det vidste han da han skrev under på kontrakten.

Hvis vi skal spille med 4 bagi, vi du så rykke Kahl derud? Hvem skulle så spille i midten sammen med Tingager. Hvem skulle spille højre back?

Vi har opnået det bedste resultat i 40 år med en 3’er og i de sidste 4 år har vi leveret det bedste resultater meget længe. Alle årerne med en 3’er.

Det jeg har hørt om Gift Links er, at kæresten også prioriteres i forhold til basket karrieren - om de i Frankrig er specielt dygtige til basket ved jeg ikke, men det er da i hvertfald i USA som i et kombineret tilfælde vil være en mere oplagt destination.
Jeg kender ikke hendes specifikke niveau, men den franske liga skulle være god og mere oplagt end den amerikanske, hvis man skifter fra den danske

Men det er klart Links er fristet. Nummer 2 i Frankrig sidste år og kvalificeret til CL.

Jeg havde sådan håbet, at hans ord til JP (i forbindelse med overrækkelsen af årets træner) betød han ville blive i klubben (evigt).

Som jeg husker det sagde han, at sidste år havde JP haft ret i han skulle blive og det var den bedste beslutning han havde truffet.

Det er jo ikke AGFs skyld, at Links skal betale mere i skat. Det vidste han da han skrev under på kontrakten.

Hvis vi skal spille med 4 bagi, vi du så rykke Kahl derud? Hvem skulle så spille i midten sammen med Tingager. Hvem skulle spille højre back?

Vi har opnået det bedste resultat i 40 år med en 3’er og i de sidste 4 år har vi leveret det bedste resultater meget længe. Alle årerne med en 3’er.

Da Links har udløb og forlænger - har de givetvis haft netop den plan, at Links skulle sælges nu.... Just saying.

JP har 433 som favorit-opstilling, og har brugt den i Viborg. Nu ser vi.

Latest posts

Back