New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 93K
Kahl har faktisk udtalt sig i dag: https://stiften.dk/agf/bliver-eric-...erral=45f7306e-50c0-42a0-af58-fac81f5a71f2-17
Lidt samme historie som de øvrige:
Jo, det havde været fedt at få på plads, hvis det altså er den sidste kamp, så jeg kan sige farvel til fansene. Men lige nu kan jeg ikke sige hvilken vej, det går, siger Eric Kahl.
Men det positive er vel, at der tilsyneladende er dialog med alle spillerne, så der er i hvert fald ingen, der har fået et helt uimodståeligt tilbud fra udlandet.

Vi har en god gruppe af spillere der ville have rigtig godt af en udlejning. Bl.a. Haugstrup, Tchamche, Hamza, Camara og Gyamfi
Det lyder fornuftigt, absolut. Eneste tvivl kunne være Hamza. Det lyder som om, han ikke er langt at have niveauet til at få spilletid, og så påstås det jo, at han kan dække adskillige positioner (også i forsvarskæden). Han KUNNE godt ende med at være en god mulighed i suppetruppen. :unsure:

Kahl er der ikke mange meldinger om, han virker lidt mindre medievant, så det er vanskeligt at vide hvor han er. Men når CV kikker på Ganchas i Silkeborg, og Igor Drapinski i Piast Gliwice, så kunne det godt tyde på et farvel til Kahl.

Det er lidt som om Kahl nærmest altid går under radaren. Han får ikke den store bevågenhed fra fans og journalister.

Jeg syntes han er blevet virkelig virkelig god i denne sæson og stærkt medvirkende til hvordan det er gået. Tidligere har han måske haft flere svipsere men de er stort set væk (han har dog ofte fået hug af egne fans også for situationer som jeg måske ikke mener han var ensidigt skyld i). Han er dygtig til at placere sig (som oftest) og så er han vigtig for vores spil fremad med bolden. Nøj hvor jeg ønsker vi forlænger med ham🤞

Viaplay interviewer Jens Fønskov om Alexander Linds fremtid. Han lyder som en der gerne vil beholde ham men også klart en erkendelse af at der er konkurrence om ham. Det lyder som om der er lidt kød på historien.
Hans frikøb er også for høj. Så det bringer jo fluer til lorten og jeg tænker også agenten har et ønske om at bringe flere klubber i spil siden den er lækket

Viaplay interviewer Jens Fønskov om Alexander Linds fremtid. Han lyder som en der gerne vil beholde ham men også klart en erkendelse af at der er konkurrence om ham. Det lyder som om der er lidt kød på historien.
Det lader ikke til at de har en frikøbsklausul så, eller at den er for høj til at de ønsker at indfri den, Ibrahim Adels frikøbsklausul, har de lige indfriet, imens de tilsyneladende accepterer at Lind skal tilbage til Pisa, efter sæsonen.

Last edited:
Det lader ikke til at de har en frikøbsklausul så, eller at den er for høj til at de ønsker at indfri den, Ibrahim Adels frikøbsklausul, har de lige indfriet, imens de tilsyneladende accepterer at Lind skal tilbage til Pisa, efter sæsonen.
Jeg har længe haft en ærgrelse over CV ikke var først på Lind. Det blev til en overbevisning om CV burde gå efter ham. Nu er det blevet til noget nær overbevisning om det kommer til at ske.

Kan man citere sig selv som kilde for troværdige rygter?

Det lyder fornuftigt, absolut. Eneste tvivl kunne være Hamza. Det lyder som om, han ikke er langt at have niveauet til at få spilletid, og så påstås det jo, at han kan dække adskillige positioner (også i forsvarskæden). Han KUNNE godt ende med at være en god mulighed i suppetruppen. :unsure:
Samtidig så gik Onidieyka direkte fra Fredericia ind på førsteholdet i FCM, bragede igennem og blev solgt for 7-8 millioner Euro.

Det tror jeg skyldes 28-32 kampe på fuld tid.

Jeg synes udlejninger er en god ting, ikke som i gamle dage.

Last edited:
Han siger det så direkte han kan, uden at sige det direkte:

Jeg har tygget lidt på den. Jeg havde læst artiklen, men den del du - med rette - hæfter dig ved havde jeg åbenbart kasseret som outlier.

I artiklen lyder det grangiveligt på PM som om der forlænges. Men det giver ikke mening.

Når PM siger 'jeg er ikke færdig med at spille fodbold' svarer CV: 'joeh, det mener vi nu du er'.

Når PM siger sådan er det ikke en indskiftning hist og her, og det er ikke fordi han mener 7-mands hyggebold, eller at træne med. Jeg vil hellere have PM som backup end Serra, men det er i en Thomas Mikkelsen-rolle, bare uden voldelige tendenser.

Jeg havde helt ærligt en aha-oplevelse da jeg læste det igen 'gud, det siger han sgu'-agtigt. Men jeg tænker det er en dialog om CV vil passe Mortensen-familiens hund mens de er i Malaysia, eller udveksling af erfaringer med flyselskaber. Jeg kan ikke få det til at passe med at han ikke er færdig med at spille fodbold.

Stiften er inde på noget af det samme. De forstår ikke den del med god dialog, fordi de ser ham også kun som del af staben, hvis han fortsætter. Og som spiller udenfor AGF-regi.

Stigtens to rapportere slår også fast, at episoden med Solbakken ikke er relateret og ikke får betydning for karrieren. Det lyder fantastisk, selvom det generer min intuition. Så skal han bare lempes tilbage i truppen efter sommerferien. Og så håber vi for hans - og mange andre påvirkedes skyld - at der sker medicinske fremskridt så det bliver trivielt.

Jeg har tygget lidt på den. Jeg havde læst artiklen, men den del du- med rette - hæfter dig ved havde jeg åbenbart kasseret som outlier.

I artiklen lyder det grangiveligt på PM som om der forlænges. Men det giver ikke mening.

Når PM siger 'jeg er ikke færdig med at spille fodbold' svarer CV: 'joeh, det mener vi nu du er'.

Når PM siger sådan ef det ikke en indskiftning hist og her, og det er ikke fordi han mener 7-mands hyggebold, eller at træne med. Jeg vil hellere have PM som backup end Serra, men det er i en Thomas Mikkelsen-rolle, bare uden voldelige tendenser.

Jeg havde helt ærligt en aha-oplevelse da jeg læste det igen 'gud, det siger han sgu'-agtigt. Men jeg tænker det er en dialog om CV vil passe Mortensen-familiens hund mens de er i Malaysia, eller udveksling af erfaringer med flyselskaber. Jeg kan ikke få det til at passe med at han ikke er færdig med at spille fodbold.

Stiften er inde på noget af det samme. De forstår ikke den del med god dialog, fordi de ser ham også kun som del af staben, hvis han fortsætter. Og som spiller udenfor AGF-regi.

Stigtens to rapportere slår også fast, at episoden med Solbakken ikke er relateret og ikke får betydning for karrieren. Det lyder fantastisk, selvom det generer min intuition. Så skal han bare lempes tilbage i truppen efter sommerferien. Og så håber vi for hans - og mange andre påvirkedes skyld - at der sker medicinske fremskridt så det bliver trivielt.
Ligeså meget som jeg ønsker den bedste ende på karrieren for Patrick Mortensen, så virker en fremtidig karriere i AGF bare ikke sandsynlig, når man vælger at købe et hus i Dragør

Jeg har tygget lidt på den. Jeg havde læst artiklen, men den del du- med rette - hæfter dig ved havde jeg åbenbart kasseret som outlier.

Når PM siger sådan ef det ikke en indskiftning hist og her, og det er ikke fordi han mener 7-mands hyggebold, eller at træne med. Jeg vil hellere have PM som backup end Serra, men det er i en Thomas Mikkelsen-rolle, bare uden voldelige tendenser.

Ja jeg går sgu også og rumler lidt over den, men når man isolerer den udtalelse hvor han er tæt på at tale over sig:

- Den ligger der, hvor der er en positiv dialog. Og så melder vi noget ud, når der er noget at melde ud. Men det ser positivt ud. Og jeg tænker, at I nok skal få noget at vide snart, siger Patrick Mortensen.

Hvis han var ved at stoppe i AGF, så ville “men det ser positivt ud” ikke være hans svar. Så kan han trække alt det i land han vil bagefter, fordi han ikke vil melde det ud officielt og det var han sgu tæt på.

Ved ikke hvor meget man skal læse ind i det ift. Lind, men FCN har i hvert fald indløst optionen på Adel: https://www.bt.dk/fodbold/fc-nordsjaelland-indfrier-koebsoption-paa-egyptisk-landsholdsspiller

Måske det gør det lidt mindre sandsynligt at de også gør det på Lind. Trods alt begrænset hvor mange angribere de skal have i truppen. I den forbindelse kan man også håbe på, at de misser europæisk fodbold næste sæson. Dels har de så behov for færre spillere men mon ikke også det gør Linds appetit på en permanent aftale lidt mindre.

Latest posts

Back