Jeg har tygget lidt på den. Jeg havde læst artiklen, men den del du- med rette - hæfter dig ved havde jeg åbenbart kasseret som outlier.
I artiklen lyder det grangiveligt på PM som om der forlænges. Men det giver ikke mening.
Når PM siger 'jeg er ikke færdig med at spille fodbold' svarer CV: 'joeh, det mener vi nu du er'.
Når PM siger sådan ef det ikke en indskiftning hist og her, og det er ikke fordi han mener 7-mands hyggebold, eller at træne med. Jeg vil hellere have PM som backup end Serra, men det er i en Thomas Mikkelsen-rolle, bare uden voldelige tendenser.
Jeg havde helt ærligt en aha-oplevelse da jeg læste det igen 'gud, det siger han sgu'-agtigt. Men jeg tænker det er en dialog om CV vil passe Mortensen-familiens hund mens de er i Malaysia, eller udveksling af erfaringer med flyselskaber. Jeg kan ikke få det til at passe med at han ikke er færdig med at spille fodbold.
Stiften er inde på noget af det samme. De forstår ikke den del med god dialog, fordi de ser ham også kun som del af staben, hvis han fortsætter. Og som spiller udenfor AGF-regi.
Stigtens to rapportere slår også fast, at episoden med Solbakken ikke er relateret og ikke får betydning for karrieren. Det lyder fantastisk, selvom det generer min intuition. Så skal han bare lempes tilbage i truppen efter sommerferien. Og så håber vi for hans - og mange andre påvirkedes skyld - at der sker medicinske fremskridt så det bliver trivielt.