New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 743K
Selv hvis han levere den, så kan du vel brokke dig over han ikke kom for 2 måneder siden?
Til dels ja, for det er jo helt åbenlyst at det mangler. Nu henter han en leder som alle kan se har manglet siden Beijmo, Dalsgaard og PM stoppede før sommeren. Hvordan kan det tage så lang tid at indse. Men han vil da redde lidt af dårlige sommer ved at levere det hele Danmark kan se. Modstanderne behøver jo dårligt at være på 80% i forsvaret.

Husk ! Vi har spillet gode kampe i denne sæson. Skader, tabet af 3 starters, manglende 9'er køb i flere vinduer, mulige køb af spillere i dette vindue som ikke er et mesterhold end top 6 hold værdigt og faktum at alt for mange af vores spillere ikke gode nok (mentalt og fysisk) til et heftigt kampprogram.

Vi kommer igen, men top 6 bliver umådeligt svært i denne sæson.

Interview d. 17/6

"– Vi ved jo godt, at nogle af de spillere, vi gerne vil signe – med den kvalitet vi søger – de afventer måske for at se, hvor højt de kan sigte. Det kommer på plads gennem vinduet, for på et tidspunkt kommer matchet. Men det er den balance, vi søger. Vi skal selvfølgelig være klar til sæsonen, men vi skal også have det rigtige match, forklarer fodbolddirektøren, som i samme omgang understreger, at kvaliteten af spillerne er vigtigere end antallet."

"– Der er nogle, der har forladt os, og så er det typisk sådan, at andre vokser og viser sig frem. Men vi er i markedet, og ambitionen er selvfølgelig, at vi skal stå styrket, når vi kommer ud af vinduet, fortæller CV."

Hvis vi tager start11 fra sidste sæson og skadesfri trup i denne sæson ser det i min optik sådan her ud:

Mads Hedenstad, Jesper Hansen

VCB: Kahl, , Gretason, AJ, Mølgaard
CCB: Tingager, Dalsgaard, Camara
HCB: Beijmo, Rösler, Storck

VWB: Links, Emmery, TK
HWB: Carstensen, Andersen

6er: Knudsen, JJ, Solbakken, NP
8er: Yakob, Haugstrup

V10: Arnstad, McCowatt, Anderson
H10: Bech, Jørgensen

9: PM, Bogere, Serra, Tschamce

Har nok glemt nogle...-men hvis vi regner Carstensen og Jørgensen med som nye kan jeg kun se en signing der har forstærket holdet og alt andet har øget bredden. Derudover vil jeg samtidig mene at man har hentet til midten af timeglasset frem for en af enderne og sidst men ikke mindst virker strategien med at vente til de gode handler til sidst med at gøre tingene dyrere og ikke billigere samtidig med at de har manglet. Altså klarest med Gretason. Yderligere synes jeg køber af Anderson virker overflødigt med købet af McCowatt :(

Så udførelsen af egen strategi mener jeg at CV ikke er lykkes super godt med desværre. Tror på at truppen er til top 6 og vi stadig har muligheden for at ramme mellem 3 og 5, men vi skal snart have point :)

Husk ! Vi har spillet gode kampe i denne sæson. Skader, tabet af 3 starters, manglende 9'er køb i flere vinduer, mulige køb af spillere i dette vindue som ikke er et mesterhold end top 6 hold værdigt og faktum at alt for mange af vores spillere ikke gode nok (mentalt og fysisk) til et heftigt kampprogram.

Vi kommer igen, men top 6 bliver umådeligt svært i denne sæson.
Det troede jeg også på for en uge siden.
Men kampene mod Randers og FCM har peget i en helt anden retning.

Tja. CV har præsteret en elendig sommer efter et mesterskab. Hans arbejde er under al kritik. Hvis han skal have ros for en rolig hånd sidste år med primært SIBs hold, så skal han også have kritik for det mangelfulde arbejde denne sommer. Men det er jo en skide god strategi at vente til allersidst og være max presset. Han er ufattelig uambitiøs og ligner en mand i sit første job.
Jo, men han kan jo godt kritiseres uden at sammenligningen med Sune Schmidt nødvendigvis giver mening. Efter min mening i hvert fald, jeg synes det er to fundamentalt forskellige problemstillinger og forudsætninger, men også mål, hvor Sune Schmidt forsøgte at købe til succes i CL og muligvis navne der skulle styrke hans status, mens CV gerne vil købe til at fastholde holdet i subtoppen, men skal handle lidt over økonomisk evne og så måske kikser lidt dobbelt fordi han må vente på de vigtigste spillere og det måske knap lykkes alligevel. Man satser lidt for meget på nogle spillere der så også rammes af skader og det hele bliver vel lidt et sats hvor man kunne have været bedre stillet med noget mere sikkert lidt tidligere. Især med de ekstra europæiske kampe. Men dommen er faldet for Sune Schmidt, det gør den i princippet først endeligt for CV senere på sæsonen. Selvom der er kritik at uddele nu.

Jeg tror også JP har skullet lære lidt i den her periode. Og klubben i det hele taget omkring de ekstra europæiske kampe.

Det troede jeg også på for en uge siden.
Men kampene mod Randers og FCM har peget i en helt anden retning.
Ja, besynderlige kampe de 2. Men der er mange fra vores mesterhold som ikke starter i dag. Ingen Dalsgaard, Beijmo, PM, Links, KY, JH - både Pirlo og Tinges skal medregnes. Er der flere ? Solbakken !

Sæsonen genstartes på lørdag mod SIF - jeg tror vi vinder.

Ja, besynderlige kampe de 2. Men der er mange fra vores mesterhold som ikke starter i dag. Ingen Dalsgaard, Beijmo, PM, Links, KY, JH - både Pirlo og Tinges skal medregnes. Er der flere ? Solbakken !

Sæsonen genstartes på lørdag mod SIF - jeg tror vi vinder.

Tja. Jeg var meget rolig og optimistisk efter de fine præstationer mod OB og Viborg, men pt. er tingene selvforstærkende i negativ forstand og så dårlige er SIF heller ikke.

Jo, men han kan jo godt kritiseres uden at sammenligningen med Sune Schmidt nødvendigvis giver mening. Efter min mening i hvert fald, jeg synes det er to fundamentalt forskellige problemstillinger og forudsætninger, men også mål, hvor Sune Schmidt forsøgte at købe til succes i CL og muligvis navne der skulle styrke hans status, mens CV gerne vil købe til at fastholde holdet i subtoppen, men skal handle lidt over økonomisk evne og så måske kikser lidt dobbelt fordi han må vente på de vigtigste spillere og det måske knap lykkes alligevel. Man satser lidt for meget på nogle spillere der så også rammes af skader og det hele bliver vel lidt et sats hvor man kunne have været bedre stillet med noget mere sikkert lidt tidligere. Især med de ekstra europæiske kampe. Men dommen er faldet for Sune Schmidt, det gør den i princippet først endeligt for CV senere på sæsonen. Selvom der er kritik at uddele nu.

Jeg tror også JP har skullet lære lidt i den her periode. Og klubben i det hele taget omkring de ekstra europæiske kampe.
Jeg tror JP virkelig skal kigge indad. Vi gør virkelig mange ting ens, men med helt andre spillertyper.

Isolering af wingbacks, tæt ved linjen, så cutbacks og flade indlæg er svære. Altså mange høje bolde, mod spillere der ikke her forcen i hovedspillet.

Flytte centerback tæt på en stopper, typisk Kahl, og så en aflevering over på højre stopper, der sidste år tog mange raids op igennem banen.

Afleveringer op på en 9’er der skal lægge den af til Arnstad der skal sætte spillet. Men modstanderne efterlader bare ikke mellemrum længere.

FCM overraskede os med en 4’er i dag. Flot arbejde af Tullberg

Og så skal vi måske se lidt mindre på, hvem der er de bedste.. men se lidt mere på, om vi har muligheden for at kopiere lidt af den attitude, mesterholdet havde.

Jeg håber virkeligt, at der er noget lyd og nosser på Gretarsson.
Det virker som om, at både Kahl og Rōssler har brug for sådan en mand.

Og så er det måske på tide med JJ på midten, selvom han stadig er lidt tung i det.

Latest posts

Back