New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 743K
Hvis det er tilfældet er det er transfervindue til dumpekarakter. I så fald har vi intet at gøre i hverken top-6 eller europæisk fodbold.

Jeg forstår simpelthen heller ikke købet af Michael Anderson, han passer helt åbenlyst ikke ind i vores spillestil.

Man må forhåbentlig antage at CV kigger på mere end et alternativ på angriber pladsen?

Hvis det er tilfældet er det er transfervindue til dumpekarakter. I så fald har vi intet at gøre i hverken top-6 eller europæisk fodbold.

Jeg forstår simpelthen heller ikke købet af Michael Anderson, han passer helt åbenlyst ikke ind i vores spillestil.

Man må forhåbentlig antage at CV kigger på mere end et alternativ på angriber pladsen?
I såfald bliver det til vinter.

Vinduet er nok lukket med Gretason

Allan Hvid melder, at CV har forladt Fredensvang og holder fyraften.
Han har jo også haft det hårdt. Jeg gider ikke se mere på ham. Ufatteligt man kan levere så ringe et stykke arbejde og tjene så mange penge. Jeg vil påstå at enhver sportschef kunne levere det han har leveret denne sommer. Der er simpelthen direkte pinligt at vi har det angreb. Det kunne måske gå i Lyngby, Silkeborg mm. Men fandeme ikke i en mesterklub. Shit det er udueligt.

Spændende om nogle fra ledelsen vil stille op til interview ang. de meldinger der er blevet givet i løbet af sommeren. Det flugter ikke med det resultat vi er endt med. Det synes jeg godt vi kan lave en del konklusion omkring nu.
Selvfølgelig gør de ikke det. Der er jo masser af undskyldninger de kan tage fat i. CV har vel allerede skrevet en masse. Der er også EM slutrunde om to år. Den kan han sikkert også bruge.

Jeg havde forventet et andet vindue. Både pga meldingerne fra Fournais og vores nye europæiske status. Der må være mange ting, der ikke er lykkedes.

Men det er i mine øjne ikke et ekstraordinært elendigt vindue. Vi skulle løse mindst tre ting:

1) Gøre truppen bredere pga de mange kampe og stadig holde et højt niveau hele vejen rundt
2) Give plads til talenterne i truppen
3) Forstærke start-11'eren

1) er lykkedes fint, så vi nu har to ret stærke spillere på alle pladser.
2) er vel egentlig også løst relativt godt. Der skal nok blive spilletid til Callø, Camara, Emmery, Bogere og Tchamche. Kristjansson er til gengæld kommet mere i klemme på den venstre 10'er. Hamza er heller ikke kommet tættere på.
3) er det store spørgsmålstegn. Dalsgaards og Beijmos niveau er ikke umiddelbart blevet erstattet. Mortensens er vel heller ikke, hvilket er vildt at tænke på. Men Jakob Poulsen må have en ide om, hvordan han vil spille med McCowatt, som får CV's valg om at tage hjem nu til at give mening på et tidspunkt. Og så er vi meget markant forstærket på både den centrale midtbane og på 10'erne. Her har vi nu et tag-selv-bord uden fortilfælde i klubben. Det er det, vi skal overleve den her sæson på.

De situation man står i nu gør alle mindre, træner, sportsdirektør, spilleren.

Det er en af årsagerne til vi ville tidligt ud af starthullerne. Ikke pga garanti, men risikoen. Andre har ment det vsr for svært, at holdet nok skulle klare sig. Det kunne også sagtens være tilfældet, der har været modvind involveret.

Nu står man et svært sted. Gretarsson skal være frelser defensivt og McCowatt den offensive forløser, samt måske én mere. Men holdet er i knæ. Den defensive organisation sejler. Presset er dårligt afstemt og løbene sidder ikke rigtigt. Måske spiller man ogås lidt mere for sig selv - lige det kan måske gå over fra i morgen?

Man har gamblet. Det er gået relativt hårdt på røven, og nu skal kræfterne bruges på at genskabe fundament/struktur, i stedet for at bygge videre.Nu er minuter til Callø og Camara, for slet ikke at tale om Haugstrup og TK, en alt for dyr luksus som skal prioriteres lavest.

Kahl har set ringe ud. Rösler virker meget ordinær. Den defensive midt ser igen underligt fraværende ud, men Jønsson sidder på bænken. Anderson imponerer ingen, og tydeligt ikke sig selv. Jørgensen fik kun kort tid, men han har også brug for de rigtige settings, før han fungerer.

Hvis ikke holdet finder tilbage i en rytme hvor AGF dikterer spillet, kommer hele holdet til at fremstå som middelmådige i bedste fald. Hvis man får fat defensivt og kan diktere spillet, med reelle muligheder for at afslutte angrebene og evt skabe målchancer, så bliver alle igen større omkring AGF.

Det var ekstremt dyrt at satse og tænke 'herligt', med Tingager ude kan vi spille både Camara og Callø, er det transfermillionerne vi kan høre'? Jeg forstår ikke den vurdering, selvom jeg godt forstår interessen i spilletid til de to.

Bliver sgu lidt trist, at vi nu i ja jeg ved sg snart ikke hvorlænge har været i stand til at finde en afløser for Paddy. Må hellere besinde mig, over først at se vores alle GF tabe klart mod et hold som ikke engang spiller mesterligt nu, og bagefter, vores sportschef, kører hjem mere end en time før vinduet lukker uden at have hentet en nier, såfremt det er sandt! suk.

Latest posts

D
Replies
766
Views
51K
Back