New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 60K
Transfervindue Sommer 2026
Ja, mange klubber spiller med en back, der er mere defensiv end den anden. Det er bare ikke et argument for, at Kahl kan løfte den.
Dels har nogle klubber så stærke spillere på andre positioner, at de kan tillade sig det. Dels kan det være, at den "mere defensive" back stadig har tilpas offensive evner til, at det ikke bliver en ulempe.

For mig handler det om, at Kalh langt fra har de offensive egenskaber til at udgøre nogen som helst trussel. Især ude på sidelinjen, hvor en god pasningsfod og fint overblik er mindre anvendeligt end dybere inde i banen.
Hvis vi spiller Kahl på en back, så vil resten af den venstre side blive låst, fordi modstanderen ved, der ikke er noget pondus fra ham. Det fokus kan bruges til at låse andre spillere.

Den eneste løsning jeg ville kunne se var, at man i så fald stillede relativt mere offensivt op centralt for at kompensere. Ellers tror jeg, det vil være en kæmpe fejl, hvis man - eksempelvis - fortsætter med den nuværende konstellation, hvor der er en mere defensivt fokuseret spiller på én af 8'erne.
Det er klart, at såfremt man vælger en formation med backer, så vil vi ikke længere have ét bredt punkt, men to. Grunden til man spiller med backs er dels, at den forreste spiller på kanten har brug for en spiller bag sig og, at man gerne ville kunne dække en form for zone centralt.

Så rollen som back er markant anderledes end nu, og man bruger ikke rigtig noget fra det system vi har nu.

Man vil i såfald have et bredt punkt der også er helt oppe på forreste linje, og så man som back komme i overlap. - Det kunne være en løsning.

En anden kunne, igen som i FCK, være at man spillede med to 6’ere og en 10’er, således man havde Solbakken og Knudsen tog samme udgangspunkt som Clem og Madsen, og så kunne f.eks. Arnstad tage samme plads som Elyounoussi.

Derudover synes jeg faktisk Kahl har taget et par dybdeløb i denne halvsæson i halvrum, hvor han løber dyb i kanalen mellem f.eks, Yakob og Emmery (hvis han spiller wingbacken). Det minder lidt om det Bak også gør.

Latest posts

Back