New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 586K
Transfervindue Sommer 2026
Hvilke spillere har jeg ikke rost?

EDIT: Men ser man på ambitionen fra CV i Maj, før vi skulle spille disse kampe, så synes jeg ikke helt han er kommet i mål, det vedkender jeg gerne. Men jeg kan ikke huske én spiller jeg ikke har synes godt om, selv Anderson og Jønsson som de fleste helst så vi ikke hentede.

CV i Tipsbladet i Maj

Den her gruppe er virkelig stærk, og det kunne måske være en god test af vores eget system nu at se, om vi kan holde så meget som muligt sammen nu og så se, om vi kan supplere med spillere, som kunne hjælpe os det stykke, der trods alt er at komme ind i et europæisk gruppespil.

Det synes jeg da, i store træk, CV er kommet i mål med. Vi er i europæisk gruppespil, og CV har i store træk holdt sammen på holdet so far. Ja, Beijmo, Dalle og nulbonen PM er væk (og vi kan sagtens være enige om, at det ville være godt med nogle erstatninger), men til gengæld er Kahl, Arne, Links, Tingager og Bech stadig i klubben.

Jeg er egentlig okay tilfreds med ham Brorsson. Jeg synes bare han ligner en spiller der har været god på et hold der blev 9,9, og 10 i Sverige og så udpræget reserve på et Setie A bundhold og en Serie B tophold. De manglende minutter de sidste 2 år betyder også et efterslæb førend han er tilbage hans topniveau - som hidtil har været til et bund-, måske midterhold i Sverige.

Jeg er ikke uening, men Brorson er blevet nummer 10 og nummer 5 med Mjälby.

Ligaspil er vanvittigt vigtigt.

Beijmo og Dalsgaard var virkeligt savnede i dag.

Vi vandt ligaen på at være et hold. Den slags tager tid at genopbygge igen.

Selvom folk råber på CV. Og den sang vil fortsætte hele efteråret.
Selvfølgelig tager det tid, og derfor er det jo også vigtigt at man har brikkerne til puslespillet hurtigst muligt.

Det gode ved det hele er dog, at Mortensen, Dalsgaard og Beijmo var jo, at det var udløb, så man har kunne planlægge det i lang tid

Ligaspil er vanvittigt vigtigt.

Beijmo og Dalsgaard var virkeligt savnede i dag.

Vi vandt ligaen på at være et hold. Den slags tager tid at genopbygge igen.

Selvom folk råber på CV. Og den sang vil fortsætte hele efteråret.

Den sang har kørt alle de transfervinduer han har været her😂

Fans vil have andre forstærkninger og hurtigere end dem der kommer og der er nogen som ikke har lyst til vi skal udvikle på egne talenter (via spilletid). Det bliver ikke anderledes. Mange mener også det burde have været på plads i starten af vinduet, selvom nærmest alle sportsdirektører i DK har klaget over et trægt transfervindue pga. VM.

Det synes jeg da, i store træk, CV er kommet i mål med. Vi er i europæisk gruppespil, og CV har i store træk holdt sammen på holdet so far. Ja, Beijmo, Dalle og nulbonen PM er væk (og vi kan sagtens være enige om, at det ville være godt med nogle erstatninger), men til gengæld er Kahl, Arne, Links, Tingager og Bech stadig i klubben.

Jeg er ikke uening, men Brorson er blevet nummer 10 og nummer 5 med Mjälby.
Jeg synes ikke han er kommet i mål med det. Jeg synes vi mangler en afløser for Mortensen. Jeg synes vi mangler en afløser for Dalsgaard og så synes jeg Røsler er en fin afløser for Beijmo, men han kom jo også senere end vi kom i gang.

Vi ender, muligvis, med en rigtig fin trup i starten af September. Det er også fint. Jeg føler bare det muligvis kostede den samlede sejr over Sabah. Specielt en type som Mortensen var Savner i dag. Det var så tit, at vi egentlig havde flere spillere på sidste linje, men ikke solgt indlægget for Bogere var i menneskehænder på indlæg.

Beklager, jeg så forkert. Han blev naturligvis 9. 10 og 5 med Mjallby i hhv. 23, 24 og 25. Håber ikke der er for meget rust, for han kunne godt ligne en der skal starte på fredag

Den sang har kørt alle de transfervinduer han har været her😂

Fans vil have andre forstærkninger og hurtigere end dem der kommer og der er nogen som ikke har lyst til vi skal udvikle på egne talenter (via spilletid). Det bliver ikke anderledes. Mange mener også det burde have været på plads i starten af vinduet, selvom nærmest alle sportsdirektører i DK har klaget over et trægt transfervindue pga. VM.
Hvornår har du egentlig sidst hørt en sportsdirektør sige vinduet er let og ligetil.

Alle kan sgu have en dårlig dag. At de så mere eller mindre alle havde det i dag ... Ja, hvad kan man sige?

Journalisterne prøver at finde huller i transferosten, men JP er loyal. Vi har spillet med den trup, vi havde. Det kan ikke ændres.

Men måske kan det inspirere til fremtidige greb, som kan sikre en større bredde.
Problemet er jo, at det ikke bare er en dårlig dag. Vi var elendige og heldige mod Lyngby. Vi var elendige og vandt ufortjent hjemme mod Sabah. Det her ligner et hold i forfald

Hvornår har du egentlig sidst hørt en sportsdirektør sige vinduet er let og ligetil.
Jeg har flere gange dagligt hørt fans sige det ikke burde være et problem ;) Tænker de burde sende en ansøgning til LF/JN straks og sige de kan løse udfordringen.Det bliver helt sikkert et meget vellønnet job, hvis man kan løse den problemstilling bedre end de nuværende.

Last edited:
Problemet er jo, at det ikke bare er en dårlig dag. Vi var elendige og heldige mod Lyngby. Vi var elendige og vandt ufortjent hjemme mod Sabah. Det her ligner et hold i forfald
Forfald er et utrolig stærkt ord.

Vi her er hold, hvor vi er forskellige årsager har presset os selv op i et hjørne

Og vi har heller ikke set specielt gode ud i træningskampene.. Men kan virkelig ikke forstå vi kan falde så dybt fra mesterskabet sidste år. Ja vi har mistet Dalsgaard (men fået Tingager tilbage), Beijmo (han er virkelig dyr at mangle), Mortensen (ikke et savn IMO). Men for mig er det antallet af småskader hos resten af truppen som gør udfaldet.

Jeg har flere gange dagligt hørt fans sige det ikke burde være et problem ;) Tænker de burde sende en ansøgning til LF/JN straks og sige de kan løse udfordringen.Det bliver helt sikkert et meget vellønnet job, hvis man kan løse den problemstilling bedre end de nuværende.
Det er en fair betragtning.

Men du nævner at mange sportsdirektører har sagt der er en svært vindue.

Jeg kan ikke huske en sportsdirektør der har sagt at det er et let vindue.

Jeg synes rent faktisk, at mange af dem slipper afsted med det nærmest uden at blive udfordret.

Og vi har heller ikke set specielt gode ud i træningskampene.. Men kan virkelig ikke forstå vi kan falde så dybt fra mesterskabet sidste år. Ja vi har mistet Dalsgaard (men fået Tingager tilbage), Beijmo (han er virkelig dyr at mangle), Mortensen (ikke et savn IMO). Men for mig er det antallet af småskader hos resten af truppen som gør udfaldet.
Jeg synes Mortensen er et kæmpe tab i dag. Flere gange i dag er vores wingbacks i positioner hvor de kan slå et højt indlæg til bagerste stang. Men det er Bogere mod Solvet, og så undlod man at slå indlægget

Jeg kan stadig ikke se en eneste af de spillere han har hentet som han ikke kunne have hentet i starten af vinduet. Det er jo ikke spillet hvor man tænker “for satan det er godt han ventede”. Der er fortrinsvis reservespillere og så en spiller i Anderson der virkelig gerne ville hjem. Ikke en eneste spiller er en decideret forstærkning i forhold til sidste sæson. Indtil videre har han formået at gøre truppen dårligere end den der sluttede. Han kan sikkert komme med masser af undskyldninger, men jeg har ikke set særlig meget ambition fra CV, Fournais og JN endnu. Det kan selvfølgelig nås endnu, men jeg tør simpelthen ikke håber på deciderede profiler. Alene det at man synes det var en god ide at købe Jørgensen permanent siger en del om ambitionsniveauet.

Jeg kan stadig ikke se en eneste af de spillere han har hentet som han ikke kunne have hentet i starten af vinduet. Det er jo ikke spillet hvor man tænker “for satan det er godt han ventede”. Der er fortrinsvis reservespillere og så en spiller i Anderson der virkelig gerne ville hjem. Ikke en eneste spiller er en decideret forstærkning i forhold til sidste sæson. Indtil videre har han formået at gøre truppen dårligere end den der sluttede. Han kan sikkert komme med masser af undskyldninger, men jeg har ikke set særlig meget ambition fra CV, Fournais og JN endnu. Det kan selvfølgelig nås endnu, men jeg tør simpelthen ikke håber på deciderede profiler. Alene det at man synes det var en god ide at købe Jørgensen permanent siger en del om ambitionsniveauet.
Jeg er også ret undrende over timingen i noget af det her.

Jønsson venter man med at skrive kontrakt med, så han ikke kunne deltage i første træningskamp (han var på kontrakt i AEK, men det var Paddy og Beijmo også i AGF, men deltog i træning og kampe for deres nye hold).

Røsler ryger på bænken i Maj, og Malmø melder ud at de skal skære i budgettet. Han hentes to dage efter vi spiller en ekstremt slidt Tingager der går i stykker. Var den handel ikke mulig bare lidt før?

Vi bruger træningskampene på, at splitte vores ellers succesrige 10’ere ad, fordi den ene skal være angriber. Hvilket virker underligt at prøve, når man har set på ham hver dag i 3 år. Bogere som nu er vores 9’er og en spiller der er uskolet og spilles ind får bl.a kun et kvarter mod Viborg fordi Bech skal prøves. Det synes jeg har svækket os

Brorsson er udpræget bænkevarmer. Hvorfor er det helt umuligt, at hente ham tidligt i vinduet?

Jeg har svært ved at se den røde tråd i noget af det her. Når vi får så tæt et program, så skal der være mest mulig genkendelighed.

Det er en fair betragtning.

Men du nævner at mange sportsdirektører har sagt der er en svært vindue.

Jeg kan ikke huske en sportsdirektør der har sagt at det er et let vindue.

Jeg synes rent faktisk, at mange af dem slipper afsted med det nærmest uden at blive udfordret.

Jeg er sikker på de bliver bedømt og udfordret af dem som har ansat dem - sådan fungerer det typisk i erhvervslivet. Samtidig tænker jeg ikke erfarne ledere som LF/JN bare accepterer en dårlig undskyldning men det kan jeg fornemme andre debattører tænker. Der er også en økonomi der skal tages hensyn til og det hjælper ikke med udgifterne til et stadion samtidig. CV nævnte også i optakten, at det havde været en process med Colen Røsler - så han/de har nok heller ikke været klar tidligere i vinduet men afsøgt mulighederne først.

Vi får sku ikke spillet ret meget ud over kanten idag. Så det svært at lave indlæg
Der var altså en del muligheder for indlæg. Men hvorfor bruge kanterne når man ikke har nogen i feltet til at tage kampen. Bogere er jo slet ikke den angriber. Det var helt ekstremt nemt for Sabah at forsvare sig. Der var ingen plan B. Bare det samme hele kampen. Det var lige dele elendig optrædender, dårligt trænerarbejde og en trup der er tynd på kvalitet.

Jeg er sikker på de bliver bedømt og udfordret af dem som har ansat dem - sådan fungerer det typisk i erhvervslivet. Samtidig tænker jeg ikke erfarne ledere som LF/JN bare accepterer en dårlig undskyldning men det kan jeg fornemme andre debattører tænker. Der er også en økonomi der skal tages hensyn til og det hjælper ikke med udgifterne til et stadion samtidig. CV nævnte også i optakten, at det havde været en process med Colen Røsler - så han/de har nok heller ikke været klar tidligere i vinduet men afsøgt mulighederne først.
Selvfølgelig gør hverken LF, JN eller CV selv det.

Men nogle gange virker det som om, at fordi de siger vintervinduet er svært eller sommervinduet umuligt, så er der sådan det er. Det synes jeg godt man som journalist f.eks kunne udfordre, eller for den sags skyld også som fan undre sig lidt over. I stedet måske bare at tænke “det er nok rigtigt”

Latest posts

Back