Nedenstående er skrevet lidt for konfrontatorisk. Det er ment som indledning til debat/dialog. Jeg tager fat i de ting jeg ser man kan justere eller reflektere over. Jeg håber det modtages i en ånd af at blive klogere sammen.
@Uglen er inde på noget af det samme. Men jeg ser det ikke som fair gengivelse af
@Di Stefano, og dermed en unfair kritik.
Argumentet lyder, som jeg ser det:
Når man står overfor to så centrale salg - som man med stor sandsynlighed må have kunnet forudse, fordi interessen har vlret kendt længe - burde man have gjort sig mere umage for at sikre de to centrale positioner, 9'er og HCB i tide til at gøre en forskel i CL-kvallen.
Det er lidt uklart med sammenhængen mellem timing for salg af KA og GL, europæiske kampe, og de ønskede forstærkninger - den del kan man godt efterlyse klarhed på. Men der er intet i indlægget der indikerer tilfredshed eller lukket vindue, det handler om
Min tolkning er:
1a) holdet bliver svækket NÅR man sælger Arnstad og Links (jeg er villig til at betale min spillegæld for transfer til Arnstad allerede nu, og anser Links som tabt. Det er ikke 100%, men det er et større forklaringsudfordring at argumentere for det ikke sker, end at det sker. Og en stor del af 'sker ikke scenariet', er en skade, hvor spilleren heller ikke er til gavn for AGF).
1b) Og man står med udsigt til store transferindtægter.
2) Man står med klare behov på andre positioner, som har vlret kendt længe
3) Man står over for en økonomisk vigtig start på sæsonen.
Hvorfor ikke sikre sig de to mangler i god tid, få dem spillet ind og dermed står bedre, både økonomisk og såollemæssigt, når man skal erstatte Arnstad og Links på et tidspunkt hvor det ruller med to kampe pr. uge og dermed er sværere at træne nye ind.?
Jeg tror de fleste er langt mere enige end debatten giver udtryk for. Det er frustrerende at se de mangler på 9'er og HCB. Og det ville give sp meget mening og gavn at have de spillere på plads allerede nu.
Nogen vælger at udtrykke frustrationen i indlæg. Andre dulmer den i 'det går nok'-indlæg, og nogen tror sikkert det er fuldstændigt lige meget. Det gik jo godt i vinters, så hvorfor skulle det ikke også gøre det nu? Der er ikke noget entydigt rigtigt svar, men manglende forståelse for hinanden er entydigt forkert...
Du er selv verdensmester i at råbe 'stråmand'. Jeg nøjes med at konstatere, at stort set ingen havde AGF som favorit til mesterskab i vinters, heller ikke hvis der blev købt en angriber. Der var frustration over ikke at strække sig længere og fremrykke fx køb af en angriber, for at øge sandsynligheden for et mesterskab.
Og som jeg læser Di Stefano, konkluderer han ikke på vinduet, men på den aktuelle status i vinduet. Det er