New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 741K
Transfervindue Sommer 2026
Vi er ikke en position lige nu, hvor vi skal satse på at kunne være med til at genstarte en karriere.
Vi skal ud og betale kassen for en angriber, hvor vi med ret stor sandsylinghed kan forvente 12-15 mål på en sæson.

Et bud kunne være Erik Botheim i Malmø.
Han har 1½ år tilbage af sin kontrakt, og derfor kan der være en åbning for, at Malmø ville lytte på et 20 mio bud.

Han har 34 mål og 8 assists i 81 kampe for Malmø.
Før det 22 mål og 10 assists i 46 kampe for Bodø.

Hvorfor skulle han ville til AGF?

Nu tog jeg lige det her spm åbning. Jeg er enig, men det var en oplagt tee up til min pointe.

Det vi alle håber er en angriber der forlader AGF med en glimrende track record.

Det er sekundært for mig. Det væsentligste for mig er, at vi får en angriber ind, der kan bidrage til holdets succes i den kommende sæson.

Det behøver ikke være i form af 10+ mål. Men han skal have en pakke, der gør resten af offensiven bedre. F.eks. gennem fart, fysik og taktisk forståelse, der skaber mere plads til 10erne

Ellers kan vi ligeså godt satse på det, vi har (Bech som starter, Serra som reserve og Borgere som talent).

En angriber der er etableret på Superliganiveau og scorer mål skal jo ikke til AGF, han skal videre. Der er undtagelser som Lind og Adamsen, men ellers.

En etableret i Norge/ Sverige og/eller en med niveau der ikke gider langt væk, er nok optimalt, selvom det også kommer med risiko.

Ellers bliver det genstart af lovende karriere, eller lovende start på karriere fra lavere niveau. Eller en Etim.

Jeg er ikke enig i, at man ikke kan finde en angriber, der scorer mål på Superliganiveau fra dag 1. Der er konkurrence om dem, men de findes - og det kan være, de skal skoles lidt.

Christian Gammelgaard fra Vejle er primært højre kant (klart primært). Men han spillede ifølge transfermarkt tre kampe som CF sidste år og lavede tre assists fra positionen. Han lavede 8 mål og 5 assists. Jeg tænker, han ville være til at lokke til AGF, og en case som ham ville jeg langt hellere købe og omskole end en eller anden random canadier, som har scoret på et fornuftigt niveau i league 1.

De vigtigste egenskaber er at passe til holdet, på personlighed og type, at have ærgerrighed og tilpasningsevne. Og så skal AGF have en plan for, og tro på, at få spilleren integreret og få succes med vedkommende på banen. Og så skal der være niveau og/eller potentiale, klart!

Helt enig. Det er grundessensen. Så vil en angriber også kunne bidrage fra dag 1, uanset om han scorer eller ej.

- så har de i dag til at fikse det, og ellers er vi snart der Carstensen har misset hele opstarten - og slet ikke er i betragtning til de første kampe.
Mon vi også er der, hvor CV vil have ham gratis? -eller til symbolsk pris blot?

I forhold til hvor mange ting, der længe har været meldt på plads, så er det underligt påfaldende at den ikke er lukket endnu, mens manden alligevel stadig render rundt i klubben.

Har CV taget dem på sengen i deres erkendelse af, at de ikke selv kommer til at ville bruge ham til noget som helst - at han ikke repræsenterer et aktiv for dem længere - og derfor trykker dem på maven for bare afskrive ham og lade ham gå.?
Gu er det spekulativt, men en aftale som allerede blev beskrevet som værende billig og nem, men alligevel ikke blev aktiveret, er også grund for spekulationer.

Hvorfor skulle han ville til AGF?
Tja, hvis lønpakken er god nok så er der også sportslige grunde til at det kan være attraktivt. Malmø er ikke i Europa, de ser ikke ud til at være mesterskabskandidater igen i år og så er Superligaen en stærkere liga rent sportsligt. Efter 2,5 år i Malmø er han måske klar til at prøve noget nyt. Malmø fik ham også på en fri transfer fra Salernitana, så et salg er ren profit for dem.

Mon vi også er der, hvor CV vil have ham gratis? -eller til symbolsk pris blot?

I forhold til hvor mange ting, der længe har været meldt på plads, så er det underligt påfaldende at den ikke er lukket endnu, mens manden alligevel stadig render rundt i klubben.

Har CV taget dem på sengen i deres erkendelse af, at de ikke selv kommer til at ville bruge ham til noget som helst - at han ikke repræsenterer et aktiv for dem længere - og derfor trykker dem på maven for bare afskrive ham og lade ham gå.?
Gu er det spekulativt, men en aftale som allerede blev beskrevet som værende billig og nem, men alligevel ikke blev aktiveret, er også grund for spekulationer.
Det kan sagtens være. Det kan også være at prisen bliver ren præstationsbetinget i forhold til AGF resultater afhængig af Europa og medaljer. Jeg tror egentlig forløbet er mere udramatisk end de mange spekulationer. Jeg tror Carstensen og AGF er 100% enige og AGF og Køln har en fin dialog hvor man er helt enige om at finde en løsning som er skruet sammen så begge parter kan se det. Ellers ville han jo ikke rende rundt i AGF hele den her tid. Køln har næppe andre bud liggende eller en interesse i at få ham tilbage. Lidt ala Badji, Gyamfi for os.

Nu spørger jeg lige i uvidenhed, men kan det tænkes at RC ikke kan bestå sit lægetjæk lige nu? For så kan det jo godt handle om noget så kedeligt som forsikrings-protokoller, også selvom AGF ikke er bekymret for om han bliver klar igen.

Både og.

Man kan godt bestå et lægetjek, hvis skaden er ukompliceret.

Hvis skaden er mere alvorlig, kan der sagtens være et scenarie, hvor det udskyder et lægetjek - eller handlen kollapser.

RC har været skadet længe, så man har givet godt indblik i skadens omfang. Men om det har betydning for handlen, er svært at sige.

Måske CV bare trækker den, så han ikke skal betale løn til en skadet spiller. 😬🤷‍♂️

Apropos Kaufmann ...... jeg hører fra en ven der er glødende AaB mand, at han er en af de 1-2 profiler de vil prøve at hente denne sommer.

Jeg kan godt forestille mig han selv syntes det er det bedste for ham at gøre nu, komme hjem og reboote i kendte omgivelser.

Og personligt, det AaB pt kigger på, er ikke det niveau vi skal kigge på, bare min mening.

Flere superligaklubber skulle være interesseret i Sviatchenko

Personligt har jeg svært ved og se ham vil spille i andre klubber end FCm - men kunne det være vi være en af de klubber der er interesseret?

Flere superligaklubber skulle være interesseret i Sviatchenko

Personligt har jeg svært ved og se ham vil spille i andre klubber end FCm - men kunne det være vi være en af de klubber der er interesseret?
35 til oktober. Det bliver et nej tak. "Men Henrik Dalsgaard...". Det bliver et nej :ROFLMAO:

Før Dalsgaard ville jeg også have sagt nej. Men nu bliver det et 'Bring it on'! abandonware.org :D

Med hans historie i FCM, tror jeg dog ikke på han ender hos os.
Nej, han er vel ca. lige så inkarneret FCM'er som Jønsson er AGF'er. Så tror også kun der er en klub i DK for ham - medmindre han får lyst til at joine Zanka i hipster-projektet i B93.

Problemet er jo bl.a. , at vi vil beskytte omklædningsrummet (og JNs konto) og har besluttet os for, at grænsen er <300k/md.

Det vi har ligget og hentet til CF de seneste gange til 10-15 mio. er bare ikke godt nok og tilsvarende spillerprofiler er i øvrigt i dag dyrere på den plads, måske 15-20 mio., hvis de hentes mens de er under kontrakt >2 år. Skal vi niveauet op (20-30 mio.), så får man jo ikke noget der er voldsomt meget bedre og man kan heller ikke signe dem til 300k/md.
Hvis jeg var CV ville jeg interessere mig lidt for (yngre) klassespillere, der har haft noget skadeshistorik og så bede min sundhedsstab kigge nærmere ind i disse. Den kan jo prale af, at have holdt meget skadesplagede spillere som fx. Kevin Diks og Bisseck helt skadesfrie i de 2 år de var her (gamle slidte mænd som Polle og Tingager er der ikke så meget at gøre ved).

Der går flere rundt uden kontrakt p.t. eller med meget korte restløbetider (fordi de har været skadet og ikke er blevet/bliver forlænget).

Fx. en Myron Boadu som jeg skrev lidt om forleden. Her går man jo mange klasser op ift. det, der ellers nævnes og selvom man måske skal dosere ham, så er der jo med baggrund i hans stats fra Bundesligaen, Ligue 1, Æresdivisionen og CHL/EL garanti for masser af kasser.

Hvis det er noget man tror man kan håndtere i sundhedssektoren, så stik en type som ham et sign on fee, der kompenserer for max.-lønnen på 300k/md. og lav en tålelig frikøbsklausul, så er det jo et meget bedre bet/risk/reward end at bruge 8.5 - 11 mio. årligt (afskriv+løn) på at forsøge sig med en til 20-30 mio., der alligevel går mange af på dusinet. Lykkes casen, er der jo også med en som ham udsigt til en pæn fortjeneste på et videresalg, med hans alder og ry.

Måske har vi råd til 2 af dem ;) :LOL:

Hvorfor var vi ikke med her, i forhold til en backup i venstre side af forsvaret?

Latest posts

Back