New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 281K
Transfervindue Sommer 2026
Men hvorfor være så kategoriske i afvisningerne?

Det er fjollet, hvis JJ er inde i billedet.
fordi manden vel stadig er på kontrakt.
Og er det egentlig det.
Både Polle, Tingager, og Solbakken var ude i vitale perioder sidste sæson.
Vi får flere kampe og et mere intensivt program.
Den ligger lige til højre benet med både ham og Højer.
Det er klart de bedste spillere vi kan erhverve billigst med mest erfaring som SELV har tilbudt sig.

Beklager, at jeg borer i denne her. Men jeg mener ikke, at det var åbentlyst, at man gik helhjertet og ubetinget efter at hente en angriber. Skal vi tror på rygterne, gik vi efter at hente en plug and play SL målscorer. Der var to i spil, og de valgte os fra.

Jeg synes, det er alt for unuanceret, at CV åbentlyst forsøgte at hente en angriber i sidste vindue. CV kigger også flere vinduer frem. Jeg synes ligesåvel, at vores lægmands konklusion på seneste vindue kan være, at CV bestod, fordi han ikke hentede en eller anden lottokupon, da de foretrukne valg ikke var tilgængelige.
Fair, men så tillad mig at reflektere den 'unuanceret'.

Kan jeg tillade mig at sige Jesper Hansen fejlede i minut 81 i kampen i Herning? Han gik ud og fejlede med at bokse bolden i eget net.

Jeg ser det som om nogen bliver meget provokerende af det statement, fordi man tolker en masse ind i det. Jesper er en fed gut, det var ærgerligt med den aktion, men drt er vigtigt for MIG at støtte op om ham. Og så bliver det til et 'ammen det er jo ikke sikkert Jesper havde til hensigt st gå ud og bokse, og han kan jo ikke forudse at Kahl svigter markeringen efterfølgende ... og blev AGF ikke mestre? Det er faktisk ikke nødvendigt for Jesper at gå ud af sit mål.

Hvis man mener alle rygter om Uhre, Adamsen og ham u'lændingen er faktisk news, kan man holde fast i at CV ikke var i markedet. Hvis man tror på CV var engageret, må der ligge et ønske om at hente en angriber.

Jeg skriver CV fejlede med at hente en angriber, fordi jeg kalder den som jeg ser den. Polle fejlede i sit indhop i Herning, ligesom Hansen fejlede i sin centrale aktion i Herning.

Det betyder ikke jeg vil have nogens hoved på et fad eller af med dem. Det betyder bare at jeg ønsker at kunne benytte den situation i fremtidige samtaler, uden at skulle gennem forklarmigrøv hver gang.

CV var i markedet efger en angriber i vinters. Han fejlede ved ikke at finde nogen. Men han havde også fejlet ved at finde den forkerte, og det skete ikke. Uenigheden, i fald den skal være der, bør i mine øjne være hvor stor en fejl det var.

I forlængelse af det giver det ikke mening at henvise til strategien om unge spillere. Hvorfor skulle man tage mindre hensyn til talentet ved at hente Uhre eller Adamsen, end ved at hente en anden dygtig angriber?

Det ærgrer mig at ryge i de her blindgyder så ofte, og der må ligge meget på mig. Men jeg ser en tendens til at folk er uenige i et eller andet jeg skriver (ikke møntet på dig) Det er glimrende, jeg har ekspertviden om mine tanker, men ingenlunde generel ekspertviden eller -indsigt. Problemet er blot når uenigheden i emne A fører til tåbelige (beklager, der er jeg ikke diplomat) påstande om B.

Fx: jeg er uenig i den hårde karakteristik af CV i vinterens vindue, fordi jeg synes holdet var solidt og jeg ville gerne sikre plads til flere talenter. Derfor skriver jeg, at CV ikke var i markedet efter en angriber fordi .... Det er legitime synspunkter, men pakket ind i noget der bliver dumt.

Jeg ville faktisk være meget nysgerrig på et tese om at CV jagtede en afløser for Bech i vinters. Det kunne forklare jagten og hvorfor det ikke blev til noget, og kan samtidig forenes med hensyn til talenter, trupsammensætning osv.

Jeg var i øvrigt selv på KØB-holdet i vinters, til ingens overraskelse. Min vurdering af at CV fejlede er dog løsrevet det holdning. Jeg mente man vurderede forkert, men kunne se klubben havde langt mere begrænset søgefelt end jeg foretrak. Derfor er 'CV fejlede' også kun låst til det der lignede AGFs plan, ikke til mit ønskescenarie.

Mon dog, mon dog.

Fire af hinanden lettere familirelaterede ulve fra udkanten af Fjelstervang siger sammenhylende at FCM har budt på Jesper Hansen.

Farzam har angiveligt også historien og breaker den med versaler om et øjeblik. Noget med choktransfer eller noget.
Jeg går ud fra at den her er en joke :)

Last edited:
Tilbage på sporet: har der været noget som helst på Dirk Kyuts nevø, Igor? Det var et spøjst rygte, der dukkede op uden livskraft.

Hvad 'ved' vi om aktiviteten:

Lind var taget, men har skudt sig selv i foden
Andreas Hansen var i søgelyset, men blev opgivet og nu er AGF helt naturligt ikke i markedet for en målmand (længere)
Casper Højer var nævnt, men hvordan står det til?
Jens Jønsson træner med, men CV leverede en rodet omgang 'måske' i sin afvisning. Manden har ikke spillet et år, så kan han være relevant for AGF? Kevin Y havde ikke spillet i to år ...
Sebastian Jørgensen er hentet
Kahl har forlænget
Carstensen virker som en sikker ting
Michael Anderson lød meget lovende, så mulig konkurrence og nu intet.
Igor Kyut-nevø poppede kort op, derefter intet.
Etim var et mål, nu lukker FCM sikkert den mulighed.

Edit: Jønsson kan få forskerskat fra september. Det tror jeg er for længe at vente. Det er langt mere sandsynligt han ikke er AGF-spiller i juni, fordi han stadig er på en lukrativ kontrakt i Grækenland. 1. Juli derimod ...

Jeg tror, at FCM sælger Etim videre for en større sum.

Markedsprisen er sikkert højere end tilbagekøbsprisen.

Der kan være forskellige scenarier, hvor nogle er reelle og smarte eks. man køber ham tilbage for at sælge. Det var spilleren og baglandet, og man har lavet en lukrativ deal, hvor man deler en del af fortjenesten. Elles kunne Etim have sagt nej.

Det mindre pæne scenarie: Man har presset spilleren ved, at Fredericia siger nej til alle andre tilbud. For at komme videre er han tvunget til at sige ja til FCM.

Det virker som et meget sært valg at tro, at man får chancen igen i den klub, der lige havde solgt dig og som har 5-7 andre angribere rendende.

Han har været i udlandet i 10 år den 31/8.
Han kommer ikke til at skrive kontrakt med nogen før det, hvis det skal være i Danmark. Alt andet vil være for dumt af ham, når han er så tæt på at kunne komme på forskerordning.
26. august for at være mere præcis var dagen, hvor han blev solgt.

Fair, men så tillad mig at reflektere den 'unuanceret'.

Kan jeg tillade mig at sige Jesper Hansen fejlede i minut 81 i kampen i Herning? Han gik ud og fejlede med at bokse bolden i eget net.

Jeg ser det som om nogen bliver meget provokerende af det statement, fordi man tolker en masse ind i det. Jesper er en fed gut, det var ærgerligt med den aktion, men drt er vigtigt for MIG at støtte op om ham. Og så bliver det til et 'ammen det er jo ikke sikkert Jesper havde til hensigt st gå ud og bokse, og han kan jo ikke forudse at Kahl svigter markeringen efterfølgende ... og blev AGF ikke mestre? Det er faktisk ikke nødvendigt for Jesper at gå ud af sit mål.

Hvis man mener alle rygter om Uhre, Adamsen og ham u'lændingen er faktisk news, kan man holde fast i at CV ikke var i markedet. Hvis man tror på CV var engageret, må der ligge et ønske om at hente en angriber.

Jeg skriver CV fejlede med at hente en angriber, fordi jeg kalder den som jeg ser den. Polle fejlede i sit indhop i Herning, ligesom Hansen fejlede i sin centrale aktion i Herning.

Det betyder ikke jeg vil have nogens hoved på et fad eller af med dem. Det betyder bare at jeg ønsker at kunne benytte den situation i fremtidige samtaler, uden at skulle gennem forklarmigrøv hver gang.

CV var i markedet efger en angriber i vinters. Han fejlede ved ikke at finde nogen. Men han havde også fejlet ved at finde den forkerte, og det skete ikke. Uenigheden, i fald den skal være der, bør i mine øjne være hvor stor en fejl det var.

I forlængelse af det giver det ikke mening at henvise til strategien om unge spillere. Hvorfor skulle man tage mindre hensyn til talentet ved at hente Uhre eller Adamsen, end ved at hente en anden dygtig angriber?
...

Fx: jeg er uenig i den hårde karakteristik af CV i vinterens vindue, fordi jeg synes holdet var solidt og jeg ville gerne sikre plads til flere talenter. Derfor skriver jeg, at CV ikke var i markedet efter en angriber fordi .... Det er legitime synspunkter, men pakket ind i noget der bliver dumt.

Jeg mener bestemt, at man kan diskutere, hvorvidt og evt. i hvilken grad CV fejlede i vinters. Men jeg er uenig i udsagnet, og jeg udfordrer det.

Jeg synes ikke, din sammenligning til spillemæssige sekvenser holder. Det ene er en langsigtet, strategisk overvejelse. Det andet er en handling på et splitsekund.

Det ærgrer mig at ryge i de her blindgyder så ofte, og der må ligge meget på mig. Men jeg ser en tendens til at folk er uenige i et eller andet jeg skriver (ikke møntet på dig) Det er glimrende, jeg har ekspertviden om mine tanker, men ingenlunde generel ekspertviden eller -indsigt. Problemet er blot når uenigheden i emne A fører til tåbelige (beklager, der er jeg ikke diplomat) påstande om B.

Jeg tror, du oplever modstand, fordi du skriver meget kategorisk. F.eks. at CV fejlede. Det trigger mig personligt til at ville bringe flere nuancer til debatten. Bemærk venligst, at det ikke er en kritik. Jeg tager det for det meste bare som en invitation til debat. Og i andre sammenhænge skriver jeg helt sikkert også alt for kategorisk (se bare i cykeltråden).

Jens Jønsson træner med, men CV leverede en rodet omgang 'måske' i sin afvisning. Manden har ikke spillet et år, så kan han være relevant for AGF? Kevin Y havde ikke spillet i to år ...

Edit: Jønsson kan få forskerskat fra september. Det tror jeg er for længe at vente. Det er langt mere sandsynligt han ikke er AGF-spiller i juni, fordi han stadig er på en lukrativ kontrakt i Grækenland. 1. Juli derimod ...
Det er godt nok agurketid, men sidder nogen med skatteteknisk indsigt i, om man må arbejde pro-bono inden tiltræden på forskerordning?

Lidt sat på spidsen, så forudsætter forskerordningen vel, at du ikke har været skattepligtig i Danmark i pågældende periode, så Jønne ville i princippet kunne melde sig ind i AGF til juli, betale kontingent og spille som amatør indtil 27. august, inden han tiltræder en egentlig kontrakt, ville han ikke?

At det virker særdeles usandsynligt er en anden ting, men, med mindre loven tager højde for sådan krumspring(?), så kan han vel, hvis han virkelig vil det, regne lidt på, hvad der er mest værd af et par måneders misset løn mod et lidt lavere skattetryk.
(-hvis ikke han altså kan aftale en øget sign-on bonus tilsvarende et par måneders misset løn, men måske det bliver lige vel kreativt så langt øst for Silkeborg som Aarhus)

Han har været i udlandet i 10 år den 31/8.
Han kommer ikke til at skrive kontrakt med nogen før det, hvis det skal være i Danmark. Alt andet vil være for dumt af ham, når han er så tæt på at kunne komme på forskerordning.
Men det blev jo diskuteret tidligere i tråden (kender ikke selv reglerne), at han ikke kan gå arbejdsløs i næsten to måneder og gå på forskerordning derefter.

Edit: Spurgte googles AI, som siger:
"Når du har været ledig i to måneder, opfylder du desværre ikke kravene til at genindtræde direkte i forskerordningen.
Loven giver maksimalt tilladelse til en pause på én måned (fra dato til dato) mellem dit gamle og dit nye job for at kunne fortsætte på ordningen. Da din ledighedsperiode har varet to måneder, er denne frist overskredet.
At du ikke har modtaget dagpenge, ændrer desværre ikke på dette tidsmæssige krav."

Det er godt nok agurketid, men sidder nogen med skatteteknisk indsigt i, om man må arbejde pro-bono inden tiltræden på forskerordning?

Lidt sat på spidsen, så forudsætter forskerordningen vel, at du ikke har været skattepligtig i Danmark i pågældende periode, så Jønne ville i princippet kunne melde sig ind i AGF til juli, betale kontingent og spille som amatør indtil 27. august, inden han tiltræder en egentlig kontrakt, ville han ikke?

At det virker særdeles usandsynligt er en anden ting, men, med mindre loven tager højde for sådan krumspring(?), så kan han vel, hvis han virkelig vil det, regne lidt på, hvad der er mest værd af et par måneders misset løn mod et lidt lavere skattetryk.
(-hvis ikke han altså kan aftale en øget sign-on bonus tilsvarende et par måneders misset løn, men måske det bliver lige vel kreativt så langt øst for Silkeborg som Aarhus)
Skattesnyd er nok ikke noget AGF skal begynde at bevæge sig ud i. Uanset aflønning vil man nok komme frem til, at der er et reelt ansættelsesforhold hvis han spiller professionel fodbold for AGF på lige fod med de andre. Ganske vist har vi ikke en mindsteløn i Danmark, men du vil næppe kunne bruge en arbejder til 0 kr. i løn fordi du kalder ham "frivillig". Jeg tror også AGF og Jønsson selv vil komme i gevaldige problemer med kollegaerne i branchen. Og i øvrigt også en almindelig samfundsborger som mig, der ikke synes skattesnyd er noget der er særlig nobelt.

Men det blev jo diskuteret tidligere i tråden (kender ikke selv reglerne), at han ikke kan gå arbejdsløs i næsten to måneder og gå på forskerordning derefter.

Edit: Spurgte googles AI, som siger:
"Når du har været ledig i to måneder, opfylder du desværre ikke kravene til at genindtræde direkte i forskerordningen.
Loven giver maksimalt tilladelse til en pause på én måned (fra dato til dato) mellem dit gamle og dit nye job for at kunne fortsætte på ordningen. Da din ledighedsperiode har varet to måneder, er denne frist overskredet.
At du ikke har modtaget dagpenge, ændrer desværre ikke på dette tidsmæssige krav."
så basically, vi kan få ham til sidst i vinduet hvor han kommer på forskerordning, og derfor nok er billigere for os i løn, eller vi kan hive ham ind tidligere for en højere løn for at gøre lidt op for den manglende forskerordning.

eller selvfølgelig slet ikke hente ham

Latest posts

Back