New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 280K
Transfervindue Sommer 2026

Vi var med i "kapløbet" om Etim...ved ikke hvor meget kapløb der er, når FCM har en tilbagekøbsklausul
Spilleren skal stadig ville det.

Last edited:

Vi var med i "kapløbet" om Etim...ved ikke hvor meget kapløb der er, når FCM har en tilbagekøbsklausul
Jeg kan ikke lade være med at tænke om FCM har været lidt for smarte her. Det ligner for mig at se en bevidst omgåelse af transferreglerne. FCM og Fredericia havde allerede udfyldt kvoten for lejespillere mellem dem, da der maksimalt må være udlejet tre spillere fra en klub til en anden. Men denne regel omgår de helt bevidst og sandsynligvis i ond tro (det er min egen vurdering) ved at "sælge" Etim til en pris, der nok har været langt under markedsprisen, men have en tilbagekøbsklausul, der også er lav og langt under markedsprisen.

Det er en gråzone. Men har det hele tiden været planen, at han skulle tilbage, så er det jo en bevidst omgåelse af reglerne, som burde få konsekvenser.

Det kunne være spændende at få en jurist med forstand på transferreglerne til at vurdere sagen. Ligesom jeg håber, der sidder nogle vakse journalister derude som vil grave i det.

EDIT: Det er jo f.eks. meget slående at hans oprindelige FCM-kontrakt udløb i 2029, så fik han en Fredericia-kontrakt der udløb i 2029 (gik han ned i løn eller hjalp FCM med at betale lidt her), og nu ser han ud til igen at få en kontrakt i FCM der udløber i 2029. Måske har det bare været den samme kontrakt hele vejen igennem.

I følge Tranfermarkt købte Mafra ham i sin tid for 1 mio. EUR. Det er i hvert fald ikke en pris, som Fredericia kan betale.

Jeg kan ikke lade være med at tænke om FCM har været lidt for smarte her. Det ligner for mig at se en bevidst omgåelse af transferreglerne. FCM og Fredericia havde allerede udfyldt kvoten for lejespillere mellem dem, da der maksimalt må være udlejet tre spillere fra en klub til en anden. Men denne regel omgår de helt bevidst og sandsynligvis i ond tro (det er min egen vurdering) ved at "sælge" Etim til en pris, der nok har været langt under markedsprisen, men have en tilbagekøbsklausul, der også er lav og langt under markedsprisen.

Det er en gråzone. Men har det hele tiden været planen, at han skulle tilbage, så er det jo en bevidst omgåelse af reglerne, som burde få konsekvenser.

Det kunne være spændende at få en jurist med forstand på transferreglerne til at vurdere sagen. Ligesom jeg håber, der sidder nogle vakse journalister derude som vil grave i det.

EDIT: Det er jo f.eks. meget slående at hans oprindelige FCM-kontrakt udløb i 2029, så fik han en Fredericia-kontrakt der udløb i 2029 (gik han ned i løn eller hjalp FCM med at betale lidt her), og nu ser han ud til igen at få en kontrakt i FCM der udløber i 2029. Måske har det bare været den samme kontrakt hele vejen igennem.

I følge Tranfermarkt købte Mafra ham i sin tid for 1 mio. EUR. Det er i hvert fald ikke en pris, som Fredericia kan betale.
Tænker ikke der er nogen sag. De der tilbagekøbsklausuler ser man overalt, hvor en større klub sælger til en mindre. Det kan da sagtens være at de havde lejet ham ud, hvis det var muligt. Der stod næppe at Etim SKAL acceptere en FCM kontrakt, hvis der var en anden klub han hellere ville. Men det er jo ikke fordi det som sådan forstærker FCM. Ud over Franculino har de et jævnt angreb og de har godt nok mange spillere "Junior Brumado, Franculino, Gue-Sung Cho, Mikael Uhre og Edward Chilufya købte klubben tirsdag også hurtigløberen Stanley Iheanacho". Så de er på 7 angribere nu med Etim. Og det er ikke fordi jeg er specielt misundelig pånær Franculino.

Hvis man tager ...

a) rendyrket defensiv midt
b) boks-til-boks midt med allround-egenskaber.
c) og en kreativ midt med vision og teknik
d) dynamisk, driblestærk midt der gerne søger med frem

Så ser jeg NP som a), Knudsen så jeg som b (selvom han er blevet brugt som a)), sammen med Solbakken, mens Yakob er en c).

JJ tænker jeg som b).

Jeg tror Snupse-dyrene holder fingrene for sig selv, så længe CV udtrykker interesse for JJ. Det vil gøre alt for ondt at tabe transferdueller til 'de store drenge', kun for at se 'de små drenge' spille op og tage dem AGF vil have.

På mange måder ser det lovende ud for CV. Det virker til han har linet JJ, Højer, Anderson og Carstensen op og kan eksekvere på dem når han finder lysten.

Så er der de af os herinde, der ikke er interesserede i andre end Carstensen, mens andre også gerne tager Højer med osv.

Jeg er på holdet der gerne tager dem alle fire, dog med kommentaren om at JJs niveau er ukendt for mig og det kun skal være hvis han kan bidrage.

Hvis man bare kunne få rygter om en 9'er og gerne en HCB ...
Jeg ser JJ som en mellemting mellem A og B

Jeg antager i forhold til Nowaks digitale blink at vi landet Carstensen.

De øvrige tre kan jeg også sagtens se meningen med hver især, tror dog præmissen er gruppespil og evt salg.
Men de repræsenterer både rutine og antageligvis bevist kvalitet.

Min anke i forhold til de 4 er at de binder lønkroner men umiddelbart ikke har salgspotentiale, det behøver ikke at være et problem, men en balance som
Ikke må tippe for meget til hverken den ene eller anden side
Hvis firebanden kan kombineres med en Nagolo og evt noget Lindsk så bliver det pludseligt meget spændende fordi de begge repræsenterer både kvalitet på banen og et potentielt fremtidigt salg.

Ikke at jeg tror de 6 tilgange bliver vores vindue men som tænkt eksempel synes jeg det giver fint mening.

Jeg kan godt følge logikken i at hente Jønsson som stopper og 6'er, men jeg tror ikke, at det er aktuelt.

Hvis alle parter var med på ideen, ville det nok allerede været faldet på plads. Der er for megen afstandstagen fra muligheden til at det virker som et oplagt samarbejde.
Den køber jeg ikke.

Nu hvor JJ er til træning på fredensvang, ville det da være absolut håbløst at signe ham tidligt, når man ved at man får mulighed for at se hvad niveauet er inden for kort tid hvis man lige venter et par uger.

Det er en sag for Ankestyrelsen!!

Den køber jeg ikke.

Nu hvor JJ er til træning på fredensvang, ville det da være absolut håbløst at signe ham tidligt, når man ved at man får mulighed for at se hvad niveauet er inden for kort tid hvis man lige venter et par uger.

Han har været i udlandet i 10 år den 31/8.
Han kommer ikke til at skrive kontrakt med nogen før det, hvis det skal være i Danmark. Alt andet vil være for dumt af ham, når han er så tæt på at kunne komme på forskerordning.

Jeg kan godt følge logikken i at hente Jønsson som stopper og 6'er, men jeg tror ikke, at det er aktuelt.

Hvis alle parter var med på ideen, ville det nok allerede været faldet på plads. Der er for megen afstandstagen fra muligheden til at det virker som et oplagt samarbejde.

Jeg er ikke enig i stopper-delen (eller højre back som der også er foreslået). Så skal der i hvert fald være en stålfast tro på, at han sagtens kan tage en "ny" position (har snart ikke spillet den i 10 år) og har lyst til det. Det er ikke umuligt, da jeg anser JJ som en intelligent spiller. Samtidig virker det ikke helt oplagt men mere som ønsketækning fra fansiden, da man gerne vil tilknytte ham.

Helt generelt skal JJ "bare" brænde banen af her i opstarten og vise han er den bedste, så tænker jeg nok CV skal få sat pen til papiret. Lige nu kan CV se alle an og lave en vurdering. Det er også interessant, om nogen af de unge kan være i gang med næste skridt i udviklingen. Står det lige mellem JJ og 1/2 af de unge, så tænker jeg man vælger ungt.

Han har været i udlandet i 10 år den 31/8.
Han kommer ikke til at skrive kontrakt med nogen før det, hvis det skal være i Danmark. Alt andet vil være for dumt af ham, når han er så tæt på at kunne komme på forskerordning.
Han har selv sagt, at det ikke skal komme i vejen. Lød som en klar opfordring til CV.

Men det kan jo være en sandhed med modifikationer - det kan være han bare vil have en højere løn ;)

Løssl stopper karrieren. Så giver det mere mening hvis FCM har snøren ude efter Andreas Hansen. Jeg vil have det helt fint med at de svækker FCN, bruger nogle penge uden samtidig at forstærke dem selv sådan rigtigt.

Mon dog, mon dog.

Fire af hinanden lettere familirelaterede ulve fra udkanten af Fjelstervang siger sammenhylende at FCM har budt på Jesper Hansen.

Farzam har angiveligt også historien og breaker den med versaler om et øjeblik. Noget med choktransfer eller noget.

Det ville være bemærkelsesværdigt hvis FCM's ageren endnu engang fører til at man er nød til at ændre reglerne. Det her er de sikkert heller ikke de første til at gøre, men når det er oplagt at det er tilfældet, er det selvfølgelig også fordi de helt åbenlyst gjorde det Mafra for at omgå udlejningsreglerne.

Latest posts

Back