New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
IMO giver det ikke mening, at han skal side og kigge på bænken i Aarhus i stedet. Han kan ikke slå Kahl af pt. Hvis vi skal gøre noget på den position, så er det all in på Provstgaard
Men tror ikke vi smider 20 millioner her på sidste dag.

Vi har trods alt allerede brugt plus 30 og det er uden Dalsgaard og prisen på Badji

Jeg holder stadig på at de skal svinge hammeren på Provstgaard. Både AGF, Vejle og spiller kan få en fornuftig løsning ud af det, for jeg vil tro at Provstgaard kan få endnu bedre adresser at vælge imellem med en enkelt sæson i AGF.

Jeg holder stadig på at de skal svinge hammeren på Provstgaard. Både AGF, Vejle og spiller kan få en fornuftig løsning ud af det, for jeg vil tro at Provstgaard kan få endnu bedre adresser at vælge imellem med en enkelt sæson i AGF.

Bisseck var et monster på venstre CB selvom han var højrebenet. Men han var jo også speciel.
Det er ikke tilfældigt Kahl præsterer bedre end AJ pt derovre, og at Knoester også så fin ud der - da Kahl/Knoester er venstrebenede.
Min største bekymring da vi hentede AJ var netop det, da vi jo havde Mølgaard i den anden side, endda med dækning fra Beijmo og andre også.

Jeg synes ikke Anker er god nok.
Jeg synes ikke AJ er god nok på den venstre CB, men han har ikke spillet 10 kampe i træk der - så holder håbet i live om, at det kan komme. Men ser helst en profil hentet der er venstrebenet, og så at AJ er god til at supplere både i venstre og højre, og Kahl supplerer Links.

EDIT: aner ikke hvad der skete med jeres citater :D Siden lavede det til 4 samme :D

Jeg mener stadig, Kahl har nogle åbenlyse defensive mangler. Tydeligst anskueliggjort ved FCN's 2. mål forleden, hvor han viser deres puddelhund indad i banen istf. at presse ham ud/mod baglinjen og dermed gøre skudvinklen mindre. Kahl er meget udfordret, når angriberne kommer mod ham i løb, og selvom han selv er OK hurtig kniber det næsten altid med at absorbere modstanderens fart ...
Provstgaard er desværre bare helt, helt urealistisk ud fra hvad jeg hører fra dem, jeg kender i og omkring VB. Der er dialoger flere steder i udlandet og det er også det, manden selv sætter næsen op efter 100 pct, fortælles det ...

Bisseck var et monster på venstre CB selvom han var højrebenet. Men han var jo også speciel.
Det er ikke tilfældigt Kahl præsterer bedre end AJ pt derovre, og at Knoester også så fin ud der - da Kahl/Knoester er venstrebenede.
Min største bekymring da vi hentede AJ var netop det, da vi jo havde Mølgaard i den anden side, endda med dækning fra Beijmo og andre også.

Jeg synes ikke Anker er god nok.
Jeg synes ikke AJ er god nok på den venstre CB, men han har ikke spillet 10 kampe i træk der - så holder håbet i live om, at det kan komme. Men ser helst en profil hentet der er venstrebenet, og så at AJ er god til at supplere både i venstre og højre, og Kahl supplerer Links.

EDIT: aner ikke hvad der skete med jeres citater :D Siden lavede det til 4 samme :D
Kan du tilføje lidt mere til påstanden om at Tobias Anker ikke er god nok? Har han reelt fået chancerne endnu, samt han har været skadet?

Jeg mener stadig, Kahl har nogle åbenlyse defensive mangler. Tydeligst anskueliggjort ved FCN's 2. mål forleden, hvor han viser deres puddelhund indad i banen istf. at presse ham ud/mod baglinjen og dermed gøre skudvinklen mindre. Kahl er meget udfordret, når angriberne kommer mod ham i løb, og selvom han selv er OK hurtig kniber det næsten altid med at absorbere modstanderens fart ...
Provstgaard er desværre bare helt, helt urealistisk ud fra hvad jeg hører fra dem, jeg kender i og omkring VB. Der er dialoger flere steder i udlandet og det er også det, manden selv sætter næsen op efter 100 pct, fortælles det ...

Enig i - at Kahl ikke ser god ud der, og lader ham køre for frit ind til skud.
Ved mål 1 er det dog AJ som buser frem, selvom MEM kommer i samme rum, og Tingager allerede er fremme. AJ skal bare blive på sin plads, så er FCN-spilleren ikke fri.

Kan du tilføje lidt mere til påstanden om at Tobias Anker ikke er god nok? Har han reelt fået chancerne endnu, samt han har været skadet?

Jeg ser ham kun som potentiel alternativ til Tingager. Ift ikke at være god nok til venstre CB, så tænker jeg både ift pasningsspil, fart og andet - og det generelle niveau jeg personligt har vurderet hos ham - er lavere end det jeg ønsker Bisseck/TK skal afløses af. Synes stadig ikke vi har den permanente afløser der - hvor vi forsøgte os med Mads Bech. Jeg synes Anker er fin at have som Tingager-afløser i truppen, men jeg tror ikke man ville spille med Anker for Tingager, hvis Tingager fik et vrid i knæet og skulle stå 6-10 kampe over. Dertil er der for langt ned i kvalitet. Så jeg ønsker mig nok noget mere på den venstre CB, som kan hjælpe centralt hvis Tingager skal ud. Ligesom jeg synes Bisseck og TK kunne, Mads Bech ville kunne - og jeg tror Dalsgaard vil få som rolle, såfremt Tingager må udgå.

Kahl - Dalsgaard - AJ ville den nok hedde nu, hvis Tingager skulle ud.

Jeg synes AJ er den forkerte til pladsen i venstre side ift hvad han har vist der.
Links gik småskadet ud sidst, og er ekstrem i sine præstationer pt, hvilket også er hårdt for kroppen, og repræsenterer en risiko, hvormed Kahl skal på wingback igen måske, såfremt Links bliver skadet et par kampe. Jeg elsker Jacob Andersen, og er glad for at se, hvor flot han løser opgaven på venstre Wingback også.

Men køber vi en venstre CB nu her med høj kvalitet ala Provstgaard, så synes jeg faktisk det giver ok mening - da AJ ikke bare er fyld, men fuldgod spiller til både højre/venstre som reserve, og pt vil spille den på højre når Dalsgaard er ude, og ville spille fast hvis Tingager gik i stykker (da Dalsgaard så ville overtage centralt).

Anker er ikke god nok til at afløse Bisseck/TK - er det jeg mener. Det var Knoester/AJ/Kahl heller ikke - men de gør hvad de kan, og har alle (såvel som Anker) nogle styrker og svagheder.

Ifølge Tipsbladet skal Links ihvertfald ingen steder. Heldigvis for os er de fleste af de interessante vinduer lukkede. Der er vel kun Holland, Belgien og måske Portugal som kunne være mere interessante at rykke videre til for vores spillere, og så skal det stadig være til en af topklubberne. Med den sæsonstart Anderson og holdet har fået, så er det næppe en klub som Kortrijk der er interessant. Måske Brügge kan komme på banen, hvis de sælger Skov Olsen for et stort beløb.

Det vigtigste fra nu af er, om der ryger kampafgørende spillere ud.
I.f.t. vinduet lige nu, kender vi jo reelt kun Dalsgaards høje niveau. Resten må jo vise sig. Er dog ret sikker på Arnstad. Wahlstedt, Gyamfi og Badji bliver afgørende for, hvordan det til sidst kan vurderes.

Håber der er en noget bedre scouting bag et fem årligt køb af Badji. Rækken af missere på frontangriberen skræmmer, men det skal dog ikke komme Badji til skade, at de andre har været ringe køb. Måske er femte gang lykkens gang 😉. Vi krydser fingre.

P.s. Når Duelund, Yakob og Mølgaard alle bliver klare igen, kan truppen være blevet for stor. Haugen skal selvfølgelig videre, men der er vel ikke plads til både Halsgaard, Kristensen og Anker?
Det med at truppen kan blive for stor synes jeg ikke er så stort et problem...alt andet lige kan det jo justeres i næste vindue - altså om få måneder

Latest posts

Back