Jeg skrev, blind af raseri og skuffelse, lige efter pokalfinalen, at det her vindue var en eksamen for SIB. Jeg mener han er bestået. Jeg er med på, vi ikke kan vide det med sikkerhed før om 12-18 måneder, men dét vil jo så i givet fald være bagklogskab.
Ud fra alle givne og kendte kriterier har han bestået det her vindue.
Med mindre han lige sælger Andersson og IKKE henter en erstatning.
Lad os generelt vente med konklusionerne lidt endnu.
Fint med status - men konklusionen på vinduet er i stadier. Først kan man vurdere:
1: Hvordan så truppen ud ift at være klar/konkurrencedygtig til sæsonstart? (Vi mistede lidt point på at have manglende bredde der).
2: Hvordan klarede truppen sig frem mod vinduets luk ift nyindkøb og start 11 fra sidste år? (Vi har gjort det fremragende spillemæssigt såvel som resultatmæssigt)
3: Hvordan ser truppen ud når vinduet lukker? (det kan vi først snakke om i morgen)
4: Hvordan viste vinduet sig at have effekt på truppen/præstationerne i efteråret (kan vi først se til jul).
Vi kan allerede nu gisne om hvordan nummer 3 bliver. Vi er meget tæt på. Men vi aner ikke om Anderson er her i morgen. Og da han kan blive solgt på torsdag til Belgisk fodbold selvom vinduet lukker i DK kl 23:59 i aften, så skubbes delen om ham jo bare ned i punkt. 4, hvor punkt 3 ser bedre ud i få dage, og rosen vil forstørres der.
Så selvfølgelig må og kan vi lave delkonklusioner året rundt. Og der er mange grunde til at del-konkludere i morgen.
Men SIB skal ikke skoses vildt for ikke at have solgt Haugen i morgen fx - hvis planen er at sælge ham i de følgende dage til andre ligaer. Klar ryger han først til jul, så har det kostet 3 måneders ekstra løn, og vi vil være utilfredse i delkonklusionerne ift sommervinduet. Men sådan er det jo lidt dynamisk.
Nu skal vi se om Anderson, MEM og co bliver.
Gør de det, så kan vi for mig at se hente Power eller Westergaard ind, og så lukke vinduet.
Skal Anderson afsted, så er Power/Westergaard ikke nok synes jeg. Man kan ikke erstatte Andersons plads i start 11 med de 2. Og Arnstad er sikkert rigtig god, men pointen med at have 4-5 skide gode spillere til de 3 centrale pladser frem for bare 3 forsvinder jo så. Ja Yakob kommer måske om 6-7 måneder på banen igen. Duelund kan komme det nu her snart. Men Anderson er speciel - og betyder meget for vores spil. Power eller Westergaard synes jeg ikke rimer på at udfylde bare lidt af den rolle.
Power lader til at være en fin backup til NP.
Brandhof og Westergaard virker lidt som samme type. Måske Brandhof skal til Viborg? No clue - men så beholder jeg hellere bare Brandhof.
Kan westergaard spille længere fremme end jeg er klar over? hhmm
Spørgsmålene er mange. Men frygter det Anderson-salg EFTER vinduet er lukket i DK, og man vurderer at vi kan spille efterårets 10 kampe færdig uden ham, og så erstatte ham til vinter - og give Arnstad kæmpe-ansvar fra dag 1.