AGF har i 2024 hentet Jensen-Abbew (21), Tobias Bach (20), Aksel Halsgaard (19), Richmond Gyamfi (19) og nu Kristian Arnstad (20). De har vel til sammen kostet i omegnen af 40 mio. kr.
Når man i vinters signalerede, at man havde en ny transferstrategi, og at man var blevet opmærksomme på videresalgsværdien af yngre spillere, så synes jeg faktisk, at man har fulgt det op. Tjek på 'put your money where your mouth is'. Jeg kan godt lide det.
Transferstrategien bliver dog hjulpet af at de hentede spillere rent faktisk også spiller.
På 2. Del af strategien må vi (heldigvis!) konkludere, at trods AGFs fokus på at hente unge spillere, har man stadig mest fokus på at vinde sine kampe.
Transferstrategien bliver dog hjulpet af at de hentede spillere rent faktisk også spiller.
På 2. Del af strategien må vi (heldigvis!) konkludere, at trods AGFs fokus på at hente unge spillere, har man stadig mest fokus på at vinde sine kampe.
Uenig. Kahl, AJ, Jakob Andersen, Callø, Bach, Bech og Gymafi har da alle spillet og er alle i kategien unge talenter/spillere med videresalgspotentiale.
Det ændrer ikke på, at spiller de nævnte spillere ikke, ender de hverken med at blive en sportslig faktor eller en økonomisk gevinst.
Og så fatter jeg simpelthen ikke præmissen, at fordi man er ung, så laver man automatisk fejl som en rutineret ikke vil lave. Med andre ord, vi kan godt sænke gennemsnitsalderen med et par år eller 3 og stadig have fokus på at vinde fodboldkampe.
Eksempelvis har jeg ikke set Callø lave fejl som Tinager ikke har lavet.
Yes! Det er nye tider i AGF, at vi kan have spillere for 45-50 mio kr, alle indkøbt i år, der *ikke* starter inde i dagens superligakamp. Det virker også som en positiv udvikling, men, ja, det ville da være endnu federe, hvis et par af dem også gjorde en reel forskel inde på banen.
Det ændrer ikke på, at spiller de nævnte spillere ikke, ender de hverken med at blive en sportslig faktor eller en økonomisk gevinst.
Og så fatter jeg simpelthen ikke præmissen, at fordi man er ung, så laver man automatisk fejl som en rutineret ikke vil lave. Med andre ord, vi kan godt sænke gennemsnitsalderen med et par år eller 3 og stadig have fokus på at vinde fodboldkampe.
Eksempelvis har jeg ikke set Callø lave fejl som Tinager ikke har lavet.
Skal dit indlæg forstås sådan, at du synes det vil være ok at skifte Tingager med Callø? Altså for at sænke gennemsnitsalderen? Jeg synes godt nok at 1. halvleg i dag demonstrerer, at det ret tydeligt kan ses på forsvaret, når vi har en erfaren spiller ude og må stille med to unge fyre. Ikke at jeg ellers er uenig med dig. Der skal bare være en balance og vi skal selvfølgelig beholde vores profiler på banen, når de præsterer som f.eks. Tingager har gjort det seneste år.
Lige nu vurderes AJ tilsyneladende til at være bedre end Callø og det er måske mere det man kan diskutere (og det gør ikke meget ved gennemsnitsalderen), men træneren ser dem jo til daglig.
Under kommenteringen i anden halvleg, siger kommentatoren at Uwe havde sagt til ham, at Uwe forventede 2-3 spillere mere ind. Fangede ikke om det var inkl eller eksl Kristian Arnstad.
Hvis man har tv2play, så var det mellem 72-74 minut
Under kommenteringen i anden halvleg, siger kommentatoren at Uwe havde sagt til ham, at Uwe forventede 2-3 spillere mere ind. Fangede ikke om det var inkl eller eksl Kristian Arnstad.
Hvis man har tv2play, så var det mellem 72-74 minut
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.