New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 454K
Transfervindue Sommer 2024
Du skal forstå det sådan, at rutinerede spillere laver fejl også store fejl. Eksempelvis ved FCNs 1. scoring er det Tingager som bliver tørret ved langskuddet.
Den der sker jo hele tiden. Jesper Hansen havde nappet den anyday. Uheldet sker jo “bare” fordi Nygren tæmmer bolden - og fordi han ikke er off-side

Den der sker jo hele tiden. Jesper Hansen havde nappet den anyday. Uheldet sker jo “bare” fordi Nygren tæmmer bolden - og fordi han ikke er off-side

Ja, men det er stadigvæk en fejl at blive tørret og jeg kan nu godt finde et argument for, at en rutineret spiller som Tingager ikke skal falde for en forfinte. Havde Callø hoppet på den ville reaktionen sikkert være, det var pga. manglende rutine.

Min reaktion kommer af, der bliver opremset en masse unge spillere købt indenfor de sidste par år for små 40 mio. kr. Et bevis på SIB er ved at gøre holdet yngre og med flere salgscases, så svarer mengsen noget i retning, vi stadig spiller med mange rutinerede spillere og det iflg. ham beviser, vi stadig spiller efter at vinde.

Det er den del, jeg øffer over både at det imo er noget sludder, at man risikerer mere, ved at gøre holdet yngre og for at pointere at alle de nye unge spillere, der er hentet, altså også skal spille, hvis ikke de mange mio. ender med i værste fald at være spildte.

Floskler og generelle udsagn er typisk blevet gamle fordi de er gode. Men man skal også gerne forstå kontekst.

En 30-årig er ikke automatisk bedre end en 20-årig (men samme spille har typisk lært mere som 30-årig. Og hvis han stadig er relevant i en moden alder, er det fordi han er testet gennem årene og har vist sit værd).
Man kan godt vinde med unge spillere (hvis de har højt nok niveau) og
En ung spiller kan godt være bærende kraft på et hold. (Hvis det er en moden spiller med højt, stabilt niveau).

Men det gælder også, at ikke alle 19-årige er rendyrket transferguld.

Jeg kommenterede på en liste med senest tilkomne unge, hvor Abbew har spillet mest, uden at være fast mand. Hvis man benytter den liste som bevis for en strategi om talentudvikling, er næste step at de på spilletid. Og der viser man klart at resultater her og nu vægtes højest.

Og så er det flosklen bliver rigtigt træls. Fordi når du svarer som du gør, så kunne Bach, JJA, Gyamfi og Vallø starte hver uge, uden spillemæssige konsekvenser.

Når vi når derhen er det væsentligt at huske du har mange gode indlæg. Ellers er 'ignore-listen' et oplagt valg.

De 2 ting hænger forhåbentlig ikke sammen da Power ikke kan det som MA kan.

Det vil være decideret håbløst. Han har scoret 1 mål for hver 10. kamp han har spillet og det primært i League One. Han lugter squ ikke ligefrem af hverken en kreativ eller målfarlig spiller, som kan sætte andre i scene og være en trussel selv.
Ender han med en kontrakt må og skal det være som en ekstra, ekstra gardering ikke som hverken direkte afløser for MA eller 1. reserve.

Jeg er på holdet med at et skifte vil være fint for MA, men det ville godt nok være verdens dårligste karriere planlægning at skifte fra det her AGF hold lige nu, og så til kortrijk. Det vil give 0 mening for MA.

Jeg hader mig selv for at have lavet et lille research på Korttjik, fordi jeg mistænker Pope for at være Stoke men nuvel.

Klubben er ejet af milliardæren Vincent Tan. Hvis navnet ringer en klokke, er det fordi, han var medejer af Cardiff, da de spillede Premier League, spørger man Cardiff fans vil jeg tror, de vil spytte på en bare for at nævne hans navn. Klubben er lille vel noget i retning af Belgiens Randers eller Horsens.
Der er Superliga forbindelser bl.a spiller den tidligere AaB spiller Fossum i klubben og træneren er den tidligere Lyngby træner, Freyr Alexandersson.

Deres transferrekord for indkøb er små 10 mio. kr. så det er ikke urealistisk, hvis de vitterlig er interesseret i MA at de skal smadre den rekord for at hente ham.

Klubben ligger i øvrigt pt. i den nederste del af ligaen.

Jeg tror virkelig ikke på at Mikael vil tage væk fra AGF nu - han brænder så meget for at vinde noget med AGF, at han ville fortryde det resten af sit liv, hvis AGF vinder guld og han ikke var med på rejsen.. Jeg tror virkelig virkelig at der skulle noget helt ekstraordinært til..

Var vi i gang med en “meh”-sæson, så havde han nok haft sværere ved at afvise et skifte
Noget du har kendskab til eller er det ønsketænkning?

Han har hele tiden sagt han gerne ville afsted igen og har endnu engang sagt til Stiften, at han ikke kan garantere at være her i resten af sæsonen. Hvis det var helt klart, at han havde et inderligt ønske om at blive, så havde han nok sagt det der.
For mig er der ikke noget galt i det - manden er dygtig og har ambitioner, det kan være svært at kombinere med evig troskab til en klub.

Men jeg håber da han ændrer mening og vi ser en forlængelse om et øjeblik - det ville være et tydeligt signal om han ville noget med klubben.

Og så er det flosklen bliver rigtigt træls. Fordi når du svarer som du gør, så kunne Bach, JJA, Gyamfi og Vallø starte hver uge, uden spillemæssige konsekvenser.

Det jeg siger og har sagt flere gange før, der skal være en balance og pt. spiller vi kun med en spiller måske 2 hvis man stadig tror på Kahl som potentielt stort beløb. Det er her jeg siger balancen er lidt for meget til den ældre side. Jeg advokerer ikke for at Uwe skal lave en FCN.

Bekymringen for mig er for eksempel, at hvis MA bliver solgt skal en gammel Power overtage eller en anden dårlig salgscase? For igen, der kan altid findes en undskyldning for ikke at bruge en ung spiller. En af de undskyldninger som går igen og igen er at de laver flere fejl.

Ja, men det er stadigvæk en fejl at blive tørret og jeg kan nu godt finde et argument for, at en rutineret spiller som Tingager ikke skal falde for en forfinte. Havde Callø hoppet på den ville reaktionen sikkert være, det var pga. manglende rutine.
Det skete sikkert også et par gange mod Søndetjyske, men man lagde ikke mærke til det, for Hansen samler bolden op. Havde Harders skud gået ind, så havde det været et drop. Det er ren utur. En kamphændelse. Som de fejl andre spillere også lavede i dag.

For mig er en fejl af Tingager nok han lokkes langt væk fra feltet, eller mistimer, som i Parken

- Lige nu er jeg rigtig tilfreds her. Vi spiller rigtig fed fodbold, vi spiller seværdig fodbold og ligger nummer et i Superligaen, så der skal noget helt ekstraordinært til at friste mig til at tage et andet sted hen.

- Men selvfølgelig vil det være dumt af mig at love, at jeg bliver her.

Lugter ikke ligefrem af en belgisk bundklub med mindre MA og jeg har to vidt forskellige opfattelser af, hvad der er ekstraordinært for at skifte væk fra Superligaens tophold.

Det skete sikkert også et par gange mod Søndetjyske, men man lagde ikke mærke til det, for Hansen samler bolden op. Havde Harders skud gået ind, så havde det været et drop. Det er ren utur. En kamphændelse. Som de fejl andre spillere også lavede i dag.

Jeg må vist hellere præciseret. Jeg klandrer ikke Tingager, det er en nem fejl at lave og ikke større end de mange andre fejl, der bliver lavet i en fodboldkamp. Jeg brugte bare situationen for at illustrere at rutinerede spillere også laver fejl også fejl de burde være for rutinerede til at lave.

Noget du har kendskab til eller er det ønsketænkning?

Han har hele tiden sagt han gerne ville afsted igen og har endnu engang sagt til Stiften, at han ikke kan garantere at være her i resten af sæsonen. Hvis det var helt klart, at han havde et inderligt ønske om at blive, så havde han nok sagt det der.
For mig er der ikke noget galt i det - manden er dygtig og har ambitioner, det kan være svært at kombinere med evig troskab til en klub.

Men jeg håber da han ændrer mening og vi ser en forlængelse om et øjeblik - det ville være et tydeligt signal om han ville noget med klubben.
Du skal læse artiklen færdig, han siger kort tid efter at AGF spiller lige nu lige som han gerne vil spille og det går godt, så der skal noget exceptionelt til før han skifter.

Kortrijk er ikke exceptionelt, og hvad Stoke som sikkert er den samme som den islandske TwiX profil siger (og i øvrigt har sagt i 3 vinduer i træk nu), det tager jeg ikke seriøst, og slet ikke sammenlignet med hvad MA selv siger.

Du skal læse artiklen færdig, han siger kort tid efter at AGF spiller lige nu lige som han gerne vil spille og det går godt, så der skal noget exceptionelt til før han skifter.

Kortrijk er ikke exceptionelt, og hvad Stoke som sikkert er den samme som den islandske TwiX profil siger (og i øvrigt har sagt i 3 vinduer i træk nu), det tager jeg ikke seriøst, og slet ikke sammenlignet med hvad MA selv siger.
Jeg tror heller ikke han skifter og jeg læste den til ende men ekstraordinært kan måske gradbøjes de sidste dage af et transfervindue;) Jeg hæfter mig egentlig ved at han har ønsket et skifte i mange vinduer nu, så det vil være overraskende hvis han ændrer mening om det nu.

Principielt tror jeg ikke vi kan få det for ham som han samtidig er værd. Nu hjælper de sidste 7 kampe nok gevaldigt på den del men er det nok til nogen vil sende 25-30 mio. vores vej? På den anden side er Arnstad ankommet og derfor har klubben måske sørget for at være klar.
Jeg tror han bliver og mon ikke vi har en anden situation til vinter - det håber jeg for alle parter🙏

Stoke, eller hvem det nu er, siger jo bare Kortrijk fordi Freyar spurgte på stort set samtlige islandske spillere da han tiltrådte der, men Anderson har så også allerede afvist den mulighed. Kortrijk er sikkert ikke blevet meget mere interessant i mellemtiden. Udmeldingerne og det faktum at Anderson et eller andet sted har været på vej ud længe peger dog meget i retning af et salg synes jeg. Måske nok til en liga på det niveau, men jeg forventer en mere etableret klub.

Arnstad kan spille mange pladser, men når man ser hvor han har spillet mest passer det meget godt med en 8’er i højre side i vores system.

Det jeg siger og har sagt flere gange før, der skal være en balance og pt. spiller vi kun med en spiller måske 2 hvis man stadig tror på Kahl som potentielt stort beløb. Det er her jeg siger balancen er lidt for meget til den ældre side. Jeg advokerer ikke for at Uwe skal lave en FCN.

Bekymringen for mig er for eksempel, at hvis MA bliver solgt skal en gammel Power overtage eller en anden dårlig salgscase? For igen, der kan altid findes en undskyldning for ikke at bruge en ung spiller. En af de undskyldninger som går igen og igen er at de laver flere fejl.
Godt.

Vi kan starte med at se Arnstedt som afløseren for MA. Så er der 'udlignet' på salgbare midtbanespillere.

Så kan Max Power (og evt Westergaard) være afløserne på midten, der giver plads til køb af en 9'er med videresalgspotentiale. Det kan også være man henter ham fra serie C, eller den unge nordmand.

For mig er det vigtigste at holde fast i 'win now', fordi det er derfor man er i spillet. Og europæiske kampe rykker klubben. Men win now kan godt være med en Arnstedt o.l., det skal bare balanceres.

Jeg tror heller ikke han skifter og jeg læste den til ende men ekstraordinært kan måske gradbøjes de sidste dage af et transfervindue;) Jeg hæfter mig egentlig ved at han har ønsket et skifte i mange vinduer nu, så det vil være overraskende hvis han ændrer mening om det nu.

Principielt tror jeg ikke vi kan få det for ham som han samtidig er værd. Nu hjælper de sidste 7 kampe nok gevaldigt på den del men er det nok til nogen vil sende 25-30 mio. vores vej? På den anden side er Arnstad ankommet og derfor har klubben måske sørget for at være klar.
Jeg tror han bliver og mon ikke vi har en anden situation til vinter - det håber jeg for alle parter🙏
Jeg ser også Arnsted for MAs aflæser, men jeg håber de kommer til at spille et lille års tid. Best case vil være forlængelse i næste uge og så stort salg næste sommer

Nogle herinde refererer til ham Power som erstatning - sådan ser jeg det ikke. Power er back up spiller, og det er fornuftigt med alle de skader, vi plejer at løbe ind i.

Latest posts

Back