New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 457K
Jeg ved sgu ikke hvor stor en belønning Pione Sisto var i FCM her senest? - Christian Sørensen blev skadet stort set lige da han kom til klubben, det kan have kostet dem Champions League, og deres nyudnævnte anfører har et lidt for svingende niveau til at man kan være helt tryg ved ham. Så et eller andet sted rammer karma dem måske lige i røven, når de henter spillere, som de ikke har scouted på forhånd, men kun henter dem fordi der var andre der var interesserede.
De fik vist noget økonomisk hjælp udefra til at betale udgiften til Sisto, men når man lægger uroen og balladen oven i, kan den minimale sportslige gevinst vist ikke få den handel til at gå i plus. Så der var FCK vel nok nærmest glade for at de slap. Christian Sørensen var nok mere bare uheld, men ja, sådan noget der måske lige kostede nok til at Slovan i sidst ende tog CL-pladsen. Lad det endelig være et tegn på at Karma er vågnet.

Jeg tror godt AGF kan styre tilgange, så en trio bestående af Arnstedt, Power og en angriber lyder sandsynligt.

Jokeren er spillere ud, delen.

Hvis Kahl, Haugen eller andre er solgt, har køber giver haft mere at sige om timingen, og så er det ganske svært at time til en Århus walk.

Jeg er optimist, modsat Fooler.

Scenarier.

Basic: Arnstedt og Power ind, Anderson ud.
Kommentar: jeg tror det er foolers bud (hvis ikke det er Power alene). Midtbanen styrket med én, men ikke ret meget spræl.

Mit bud, i et par varianter.

Arnstedt, Power og Nordås ind.

Hvis Anderson ud, så Westergaard ind
Hvis Kahl ud, så Provstgaard ind.

Note: risikoen er man hidser sig op i et niveau hvor alt andet end nettotilgang af tre A-Landsholdsprofiler under 23 år udløser skuffelse.

En angriber og netto en midt er en god løsning for mig - dog er Arnstedt forventet, så fejler han bliver jeg skuffet.

Jeg tror godt AGF kan styre tilgange, så en trio bestående af Arnstedt, Power og en angriber lyder sandsynligt.

Jokeren er spillere ud, delen.

Hvis Kahl, Haugen eller andre er solgt, har køber giver haft mere at sige om timingen, og så er det ganske svært at time til en Århus walk.

Jeg er optimist, modsat Fooler.

Scenarier.

Kommentar: jeg tror det er foolers bud (hvis ikke det er Power alene). Midtbanen styrket med én, men ikke ret meget spræl.

Mit bud, i et par varianter.

Arnstedt, Power og Nordås ind.

Hvis Anderson ud, så Westergaard ind
Hvis Kahl ud, så Provstgaard ind.

Note: risikoen er man hidser sig op i et niveau hvor alt andet end nettotilgang af tre A-Landsholdsprofiler under 23 år udløser skuffelse.

En angriber og netto en midt er en god løsning for mig - dog er Arnstedt forventet, så fejler han bliver jeg skuffet.
Men det er ikke netto en midtbanespiller ind når vi har sagt farvel til Magnus Knudsen, Julius Bech og Benjamin Hvidt, og kun får en erstatning for dem, man kan godt sige at de tre afgange kun skal erstattes med 2 nye spillere, fordi Knudsen blev hentet som erstatning for Yakob, og Bech og Hvidt, ikke var tiltænkt en hel masse spilletid i sidste sæson, men der skal 2 spillere ind på midten bare for at holde nogenlunde status quo.

Last edited:
Vi skal huske at Knudsen var en midlertidig erstatning for Yakobs fravær.
Det kommer ikke til at føles sådan når nu Yakob stadig ikke er tilbage.
Men behovet for en ekstra med kvalitet til midten var der allerede dengang før Yakobs skade. Så Knudsen udfyldte et hul, der faktisk var blevet større end det der var i forvejen. Især fordi Beck, Duncan og Hvidt ikke kunne hjælpe med opgaven.
Så da vi i foråret 2023 spiller rigtig godt, der er vi skrøbelige for skader, hvor både MEM, Duelund og NP var ude på skift. Anderson og Yakob gav den gas, men Anderson nåede at blive skadet til sidst alligevel, og Yakob smidt ud - da overskuddet til at holde hovedet koldt forsvandt, og han skulle spille på uvant plads mm.

Så jeg ser nærmest sådan på det - at en Arnstadt er den tilføjelse holdet havde brug for dengang, og stadig har.
Max Power er en mulig opgradering for Beck/Duncan/Hvidt - som intet gav til førsteholdet foruden enkelte indhop.

Samlet kan man sige at Arnstadt/Power erstatter Knudsen/Beck/Hvidt/Duncan.

En opgradering i kvalitet samlet set synes jeg, især hvis man ser på holdet lige nu, og regner Knudsen ude af ligningen.
Ift Serra ud - og ingen 9'er ind, så glæder jeg mig til at se OM vi henter den 9'er nu her.
Det kan afhænge af Haugen ud - da Serra jo allerede står til at returnere. Så vi accepterer nok ikke risikoen i at have Gyamfi, Bech, PM, Serra, Haugen OG en ny angriber på længere kontrakter samtidig, selvom Nürnberg har overtaget Serras løn frem til juni.

Så bliver ikke overrasket hvis vi står tirsdag uden ny angriber, såfremt Haugen stadig er her.
Jeg havde personligt hellere set Serra blive, og Haugen videre, men kræver jo også interesse fra andre klubber, såvel som villighed fra spilleren til at acceptere den lønnedgang der nok står foran sådan et skifte. Vi kommer måske til at give ham en pose penge med - for at få det til at lykkes til sidst. Sådan må det være.

Jeg skrev: "Vi kommer ikke til at hente mere end en spiller mere i denne uge (ikke medregnet lån eller fri tr.) og vi kommer slet ikke til at give mere end 10 mio for vedkommende."

Umiddelbart ser det ud til at vi henter Arnstedt og han bliver lidt dyrere end de 10 mio. og hvis det ender sådan har jeg i hvert fald taget lidt fejl. ;)

Jeg tror stadig ikke at der kommer andre udover lån/frie tr. ... selvom jeg elsker optimismen og opfindsomheden herinde (sagt helt uden ironi eller sarkasme).

Men det er ikke netto en midtbanespiller ind når vi har sagt farvel til Magnus Knudsen, Julius Bech og Benjamin Hvidt, og kun får en erstatning for dem, man kan godt sige at de tre afgange kun skal erstattes med 2 nye spillere, fordi Knudsen blev hentet som erstatning for Yakob, og Bech og Hvidt, ikke var tiltænkt en hel masse spilletid i sidste sæson, men der skal 2 spillere ind på midten bare for at holde nogenlunde status quo.
Bech og Hvidt tæller ikke i min bog. Knudsen er en stor bet. Callø er joker.

Jeg regner fra sæsonstart, så uden at tænke på tidligere afgange. I det lys er netto en ny lig med status quo - den køber jeg.

Jeg opererer i øvrigt med Arnstedt + Power som basis, og så Anderson/Westergaard som ekstra. Det kunne jeg godt tænke mig, men med Callø og Duen som muligheder, kan jeg acceptere netto 1.

Jeg havde personligt hellere set Serra blive, og Haugen videre, men kræver jo også interesse fra andre klubber, såvel som villighed fra spilleren til at acceptere den lønnedgang der nok står foran sådan et skifte. Vi kommer måske til at give ham en pose penge med - for at få det til at lykkes til sidst. Sådan må det være.
Alle klubber skyder forbi, det handler om at finde en løsning så man kan komme videre. Så de skal bare finde et rimeligt leje ja

Bech og Hvidt tæller ikke i min bog. Knudsen er en stor bet. Callø er joker.

Jeg regner fra sæsonstart, så uden at tænke på tidligere afgange. I det lys er netto en ny lig med status quo - den køber jeg.

Jeg opererer i øvrigt med Arnstedt + Power som basis, og så Anderson/Westergaard som ekstra. Det kunne jeg godt tænke mig, men med Callø og Duen som muligheder, kan jeg acceptere netto 1.

Men er Knudsen ikke kun en stor bet - i den kontekst at Yakob ikke er klar endnu?
Altså han skulle jo ind 1 år fordi Yakob var ude. Det er vildt Yakob stadig ikke er klar, og han kommer det ikke før 2025 regner vi vel med... Puha en skade. Og er måske aldrig tilbage på fuld skrald. Det er jo ikke første knæskade til ham desværre.

Men ja - Knudsen gav noget kvalitet ved indskiftning-og kunne tilmed starte.
Samme ville Arnstadt jo kunne være - og tilmed yngre med plads til at blive en kæmpe chef i klubben over de næste 2 år.

Power for Knudsen virker umiddelbart som et match, hvor Knudsen kommer stærkest ud af mange grunde. Men vi kender Knudsens kvaliteter (selvom jeg synes han fik al for lidt ros for sit defensive arbejde de fleste steder). Så kan Power komme ind og aflaste NP, og Arnstadt kan rotere med MEM og måske endda Anderson lidt, og Brandhof udfylde huller - så står vi sgu godt.

Jeg tager i hvert fald gerne både Power og Arnstadt. Men kan også se mulighed for, at Power var hentet til prøvetræning for at nå at se ham bedre an, som led i en forberedelse på, at en Arnstadt-handel ikke gik igennem. Nu vil jeg se ham/dem på kontrakt. Så kan vi bedre vurdere hvordan det ser ud - især efter vinduet lukker, og vi kan sige at det ikke var i stedet for x/y fra start 11.

Henter vi fx Power og Arnstadt, og sælger Brandhof, så er det lidt anderledes. Og i sidste øjeblik kan Westergaard stadig spøge.
Tager vi en byttehandel med Westergaard og Brandhof fx?

Latest posts

Back