Transfervindue Sommer 2024
Det er der i hvert fald en del logik i. Når man sidder og formulerer den her meget detaljerede plan og beskrivelse af trup og spillere, er det meget tænkeligt at der også er spillerne man har i forvejen der måske ikke passer helt ind længere. Måske også nogle der ikke har været i klubben så længe. Det kan så godt være det betyder noget oprydning og udskiftning over flere vinduer fordi man ikke bare lige kan ordne det hele og det giver andre sportslige problemer at skifte for meget ud på én gang.Jeg tror heller ikke SIB når det, i det her vindue
Hvad har vi hentet indtil videre:
Richmond Gyamfi
Kristian Arnstad
Leopold Wahlstedt
Henrik Dalsgaard
Aksel Halsgaard (han var med på bænken men troede egentlig han var tiltænkt U19)
SIB har vist sig at være i gang med hovedrengøring - måske dette vindue bare vil blive større, end jeg forventede fra start. Samtidig sidder der lidt i baghovedet fra sidste sommers vindue. Der hentede vi vist også omkring 10 spillere men herunder en del af tvivlsom kvalitet.
Hvis strategien de vedtog i vinters skal gennemføres, kan det sagtens tænkes at de er nødt til denne "oprydning" og store udskiftning en gang mere. Samtidig er scoutingteamet forhåbentlig kommet i gear og kan gøre en større forskel end tidligere.
God arbejdslyst til SIB og co - håber der kommer et par store muligheder forbi som kan gribes - der er momentum i klubben og det må da tiltale nye spillere![]()
Nogle af de spillere der er rejst nu er det nok også meget tænkeligt at man havde sendt videre under alle omstændigheder, Bjur kom aldrig til at passe ind, Hvidt skulle genoptræne men så prøve om det kunne holde på lidt lavere niveau (sindssygt trist det ikke var det der skulle til,) Serra havde hjemve eller hvad det nu var, osv, men det må være en del af en plan for hvor truppen skal hen.
Scoutingafdelingen har været under opbygning over nogle år og Nedergaard kom til 1. oktober sidste år, så der har nok manglet noget der, men vi er også på et par år gået fra ingenting til noget der forekommer langt mere udviklet og professionelt, så jeg tror bestemt på at det bliver bedre og bedre.