New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg tror heller ikke SIB når det, i det her vindue ;)

Hvad har vi hentet indtil videre:

Richmond Gyamfi
Kristian Arnstad
Leopold Wahlstedt
Henrik Dalsgaard
Aksel Halsgaard (han var med på bænken men troede egentlig han var tiltænkt U19)

SIB har vist sig at være i gang med hovedrengøring - måske dette vindue bare vil blive større, end jeg forventede fra start. Samtidig sidder der lidt i baghovedet fra sidste sommers vindue. Der hentede vi vist også omkring 10 spillere men herunder en del af tvivlsom kvalitet.
Hvis strategien de vedtog i vinters skal gennemføres, kan det sagtens tænkes at de er nødt til denne "oprydning" og store udskiftning en gang mere. Samtidig er scoutingteamet forhåbentlig kommet i gear og kan gøre en større forskel end tidligere.

God arbejdslyst til SIB og co - håber der kommer et par store muligheder forbi som kan gribes - der er momentum i klubben og det må da tiltale nye spillere🤞
Det er der i hvert fald en del logik i. Når man sidder og formulerer den her meget detaljerede plan og beskrivelse af trup og spillere, er det meget tænkeligt at der også er spillerne man har i forvejen der måske ikke passer helt ind længere. Måske også nogle der ikke har været i klubben så længe. Det kan så godt være det betyder noget oprydning og udskiftning over flere vinduer fordi man ikke bare lige kan ordne det hele og det giver andre sportslige problemer at skifte for meget ud på én gang.

Nogle af de spillere der er rejst nu er det nok også meget tænkeligt at man havde sendt videre under alle omstændigheder, Bjur kom aldrig til at passe ind, Hvidt skulle genoptræne men så prøve om det kunne holde på lidt lavere niveau (sindssygt trist det ikke var det der skulle til,) Serra havde hjemve eller hvad det nu var, osv, men det må være en del af en plan for hvor truppen skal hen.

Scoutingafdelingen har været under opbygning over nogle år og Nedergaard kom til 1. oktober sidste år, så der har nok manglet noget der, men vi er også på et par år gået fra ingenting til noget der forekommer langt mere udviklet og professionelt, så jeg tror bestemt på at det bliver bedre og bedre.

Det kommer ikke til at ske. Jeg er med på alder og kontraktudløb næste år men hans værdi for SIF er langt højere end sølle 5 mio. Mindst 10-15 mio ellers er mit bedste bud SIF hellere vil lade ham gå gratis mod at beholde en af ligaens bedste midtbanespillere i en sæson.
Dr er ingen rygter om at vi skulle være interesseret i Mark Brink, det er kun Ace/Stoke der har talt om dette, ud fra hans insiderviden fra inderkredsen i både Randers og AGF.

Dr er ingen rygter om at vi skulle være interesseret i Mark Brink, det er kun Ace/Stoke der har talt om dette, ud fra hans insiderviden fra inderkredsen i både Randers og AGF.
I Mediano taler de som om et skifte til FCN er givet, hvis ikke nu så til vinter. Det lød ikke som en stor transfer og jeg tænker han kunne være relevant for AGF også. Jeg tror mere på Westergaard, fordi Azad pegede den ud ret specifikt.

Last edited:
I Mediano taler de som om et skifte til FCN er givet, hvis ikke nu så til vinter. Det lød ikke som en stor transfer og jeg tænker han kunne være relevant for AGF også. Jeg tror mere på Westergaard, fordi Azad pegede den ud ret specifikt.

Jeg synes Max Power ville være en bedre signing end mange lader til at tro.
Jeg synes hans meritter fra championship så sent som i 22/23 med 45 kampe der - underrepræsenteres ret så kraftigt.

Ift Westergaard, så har jeg ikke fulgt ham heller. Men det video jeg har siddet og set - tyder på god arbejdsindsats, ok fart, og fed attitude mm.

Arnstadt har vi vendt en del.

Men hvem skal evt. erstatte det Anderson kan? Med bolden i fart?
Det er faktisk det jeg er mest bange for. Hvem skal assistere Bech til 2-2 i går, hvis ikke Anderson?
Duelund/Yakob/Brandhof/NP/Arnstad/Westergaard/Power er ikke den type Anderson er.

Så jeg støtter at hente Power eller Westergaard ind som NPs reserve. Arnstad er mere 8'er.
Så bliver jo nok Anderson der skal erstattes af Arnstad, for MEM bliver og skal spille hver gang.

Er vi styrkede hvis både Anderson, Knudsen såvel som Bjur/Beck/Hvidt/Duncan skal ud, og vi kun får Power/Westergaard og Arnstad ind?
NEJ!

Men hvis vi får Power ind for Beck/Hvidt/Duncan, og Arnstad/Westergaard ind for Anderson/Knudsen, så er vi da nogenlunde 1:1 ift samlet kvalitet. Men ift spidskompetence omkring fart, så frygter jeg stadig tabet af Anderson. Så derfor ser jeg hellere at vi får Power ELLER Westergaard ind, og så henter en der mere er som Anderson som type.

Min optik kan Power sagtens være en god signing, men måske på en lidt anden måde end de fleste tænker.

I NFL har de begrebet practice squad og jeg tror ud fra det vi hører om ham at han ville være fremragende for kulturen og trænings niveauet. Og får vi brug for ham i kamp kan han nok dække acceptabelt ind.

Squad-players - dressing room assets etc.
Det har mange navne ja. Og når han nu roses vildt for den del også, så er det da nok bestemt noget værd.
Og når der kommer en ind, som er mega hakket ift fysikken, så får andre liiige lidt mere lyst til at bruge lidt mere tid i styrketræning :D

Altsammen uden at have snakket om Powers fodboldmæssige kvaliteter.

Last edited:

Så denne på Twitter. Angriber fra Charleroi er måske på vej til Aarhus. Kan dog ikke se andet end overskriften, da der er betalingsmur.

EDIT: Der er tale om en 22-årig angriber fra Senegal. Høj spiller med 192 cm med erfaring fra den bedste række i Belgien (Brugge og Charleroi) samt den bedste franske række (Brest), dog uden at have fået sit store gennembrud vurderet ud fra mål.

Translated fra DHNET:

The Badji saga has come to an end. Not selected for the match in Mechelen, the striker was on his way out. If he initially thought he would join Amiens this Friday, negotiations quickly broke down between the two clubs. The Picards only offered a dry loan with half of the salary covered. Which did not suit Charleroi at all. However, the Carolos will get a good deal.

The Senegalese striker will sign a 4-year contract in Aarhus, with the leader of the Danish championship. The official announcement should take place in the next few hours in a country where the transfer window ends this Monday evening. It is a great opportunity for the player but also for the Hennuyers who will make a nice capital gain for an element that they had bought from Club Bruges in the summer of 2023 after his one and a half year loan from Mambourg. In two and a half seasons, Badji will have scored 6 goals in 66 matches. Sporting are slimming down a sector which still has four attackers (Dabbagh, Sylla, Benbouali, Stulic) while the leaders want to bring in a number 9 by Friday.

Har slet ikke set noget på Badji endnu. Jeg kan bare godt lide, at begge to har stor/stærk fysik - ift at være unge og kunne begå sig som angribere i Superligaen. At han ikke endnu har fundet stor målform bekymrer mig faktisk ikke vildt. Han kan godt score mål - men holdet mangler dem ikke pt - men mere at vi ikke er tvunget ti lat skifte taktik/formation hvis PM er ude.

Begge to er jo 22 - så masser af udviklingspotentiale endnu.

Tydeligt man går efter den type, frem for en her og nu på 27-29 som Onoughka, som jo er bedre ift måldelen fra dag 1, men som nok ikke ville kunne affinde sig med at skulle starte bag PM i hierakiet mm. Lønmæssigt, videresalgsmuligheder, og tålmodighed passer også bedre sammen med en 22-årig.

Latest posts

Back