New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 457K
Jeg begynder at blive lidt grådig.

Arnstedt er kommet ind.

Der skal gerne en midt mere ind. Det kunne være Power, men også Brink eller Westergaard. #1

9'eren er også vigtig, så der er noget på bænken , man tør sætte ind i en topkamp. #2

En wingback skal der til, så der er tre med niveau til at starte i en topkamp. #3

Møllgaard eller ej, så var man tæt på Beijmo i centerforsvaret, og han endte der. Det går ikke, så der skal en centerforsvarer til. #4

Og så et salg af Kahl og/eller MA betyder en erstatning.

Er der ingen indikationer på, hvor Provstgaard skal hen?

Arnstad er vel afløser for alle de minutter der er smuttet.

Hvis MA smutter, så skal han også erstattes
De minutter der er smuttet er vel mest længere tilbage, men heller ikke så mange, spillere som Bjur og Hvidt havde vi sikkert ikke set meget til i denne sæson alligevel. Akoto blev jo skadet og jeg tror Power måske skal ses som en mulig afløser for ham. Arnstad ligner en afløser for Anderson hvis han bliver solgt.

De minutter der er smuttet er vel mest længere tilbage, men heller ikke så mange, spillere som Bjur og Hvidt havde vi sikkert ikke set meget til i denne sæson alligevel. Akoto blev jo skadet og jeg tror Power måske skal ses som en mulig afløser for ham. Arnstad ligner en afløser for Anderson hvis han bliver solgt.
Magnus Knudsen spillede næsten 2300 minutter i alle turneringer sidste sæson. Fordelt på 36 kampe

Magnus Knudsen spillede næsten 2300 minutter i alle turneringer sidste sæson. Fordelt på 36 kampe

Han er vel at betragte som midlertidig afløser for Yakob ift trupsammensætningen. Man kan så diskutere om der ikke fortsat er brug for det i efteråret og der kan Power måske også passe. Jeg forventede egentlig også to nye midtbanespillere ud fra det antal spillere der er rejst, udmeldingerne og så like Akotos skade oven i. Altså før eventuelle salg, men hvis Anderson sælges har man nok haft en ide om det er stykke tid og kan godt have hentet Arnstad som afløser for ham og så skal man stadig finde en eller to andre. En eller to fordi jeg tror man føler Callø er foran planen og kan erstatte en spiller man ellers skulle ud at finde.

Vedrørende Arnstad placerer jeg ham også som Anderson-afløser ud fra hvor han har spillet tidligere, men han har vitterligt spillet på nærmest alle pladser på midtbanen, så det er svært at sige med så lidt kendskab til ham. De kan vel også gå med en forestilling om at Gyamfi skal ind og spille snart. Selvom han ikke får mange minutter nu, kan det måske pludselig blive til langt flere når han lige har trænet med længe nok.

Jeg forventer også stadig en angriber og samlet set vil man sikkert også undgå at hente for mange nye ansigter i samme vindue.

Der er herinde en del snak om hvem der er erstatning for hvem og sammenligning med antallet af spillere ud og spillere ind.

Men et faktum i mine øjne er, at vi var alt for tyndt besat på flere positioner i seneste sæson. Det synes nærmest vi har været i alt den tid vi har haft Stig Inge/Uwe-duoen. Det håber jeg bliver løst. Men må være ærlig og sige at jeg er i tvivl om det sker.

Ja tak :).

Det bliver nok ikke til så mange (netto, i hvert fald). Men midt, angriber og wingback er tre behov, der bør adresseres. Så kan centerforsvaret vente.
Jeg tror heller ikke SIB når det, i det her vindue ;)

Hvad har vi hentet indtil videre:

Richmond Gyamfi
Kristian Arnstad
Leopold Wahlstedt
Henrik Dalsgaard
Aksel Halsgaard (han var med på bænken men troede egentlig han var tiltænkt U19)

SIB har vist sig at være i gang med hovedrengøring - måske dette vindue bare vil blive større, end jeg forventede fra start. Samtidig sidder der lidt i baghovedet fra sidste sommers vindue. Der hentede vi vist også omkring 10 spillere men herunder en del af tvivlsom kvalitet.
Hvis strategien de vedtog i vinters skal gennemføres, kan det sagtens tænkes at de er nødt til denne "oprydning" og store udskiftning en gang mere. Samtidig er scoutingteamet forhåbentlig kommet i gear og kan gøre en større forskel end tidligere.

God arbejdslyst til SIB og co - håber der kommer et par store muligheder forbi som kan gribes - der er momentum i klubben og det må da tiltale nye spillere🤞

Jeg tror heller ikke SIB når det, i det her vindue ;)

Hvad har vi hentet indtil videre:

Richmond Gyamfi
Kristian Arnstad
Leopold Wahlstedt
Henrik Dalsgaard
Aksel Halsgaard (han var med på bænken men troede egentlig han var tiltænkt U19)

SIB har vist sig at være i gang med hovedrengøring - måske dette vindue bare vil blive større, end jeg forventede fra start. Samtidig sidder der lidt i baghovedet fra sidste sommers vindue. Der hentede vi vist også omkring 10 spillere men herunder en del af tvivlsom kvalitet.
Hvis strategien de vedtog i vinters skal gennemføres, kan det sagtens tænkes at de er nødt til denne "oprydning" og store udskiftning en gang mere. Samtidig er scoutingteamet forhåbentlig kommet i gear og kan gøre en større forskel end tidligere.

God arbejdslyst til SIB og co - håber der kommer et par store muligheder forbi som kan gribes - der er momentum i klubben og det må da tiltale nye spillere🤞
Når de skade spillere bliver klar igen, ser det egentligt ret bredt ud på bænken:
Leopold Wahlstedt
Tobias Mølgaard
Michael Akoto
Luka Callø
Frederik Brandhof
Kristian Arnstad
Kevin Yakob
Mikkel Duelund
Richmond Gyamfi

Så er der en del der ikke plads til mange talenter på bænken, og hvis det hentes en erstatning for Serra, så ryger Callø nok også ud.

Når de skade spillere bliver klar igen, ser det egentligt ret bredt ud på bænken:
Leopold Wahlstedt
Tobias Mølgaard
Michael Akoto
Luka Callø
Frederik Brandhof
Kristian Arnstad
Kevin Yakob
Mikkel Duelund
Richmond Gyamfi

Så er der en del der ikke plads til mange talenter på bænken, og hvis det hentes en erstatning for Serra, så ryger Callø nok også ud.
Problemet er jo, at der aldrig er en periode hvor alle er klar. Hverken heller eller andre stedet

Last edited:
Jeg ved ikke om jeg er for bekymret eller ej.

Hvis fx Dalsgaard og JJA er ude, stiller Uwe så med Callø eller Beijmo? Er fem starter i streg til Callø ok?

Er Kahl ude spiller JJA. Hvad koster manglende bredde i forsvaret?

Er Links og/eller Beijmo er ude 5 kampe, hvem spiller? Hvad koster det?

PM eller Bech ude, hvad så?

Er top-6 målet, er jeg mindre bekymret. Til foråret kan man have Duelund og måske Mølgaard tilbage og få Wahlstedt og Gyamfi klar til at kunne starte. Ellers har man vintervinduet til at justere.

Er målet metal, skal man sikre bedre mod skader. Det betyder omkostninger til indkøb og kvalitet på bænken. Det er anderledes end normalt, men betyder mulighed for at ændre kampen positivt fra bænken, mulighed for pauser, taktiske variationer osv. Og man behøver ikke frygte Uwe parkerer bussen fordi en spiller bliver skadet.

Apropos transfers så skrev KSDH denne artikel omkring Duelund og skriver han er kommet på permanent kontrakt. Det er vist første gang der er nogen som skriver det - ved ikke om det er sket i dette transfervindue eller om det var i foråret de skrev den kontrakt men intentionen har jo længe været der for begge parter.

skiftede til AGF i januar 2023 på en lejeaftale under den såkaldte FIFA krigsklausul. En aftale, der siden er vekslet til en permanent kontrakt, der løber til sommeren 2025.

I løbet af denne sæson skulle vi også gerne se noget, der ligner et gennembrud til Anker.

Bach får flere og flere indskiftninger. Stadig ret anonymt, men det må betyde, at han også viser noget til træning.
Jeg tror ikke ret meget på Anker, men man håber da altid.

Bach har fået indhop, men jeg ser det mindst lige så meget som udslag af Uwe var tvunget til at vælge en indskifter, som at man meget gerne vil se mere til Bach.

Der kommer mange lunkne indlæg om Tobias Anker herinde og jeg sidder altid tilbage med et spørgsmålstegn. Jo, han var da ret plaget af skader i sidste sæson, men det er han jo ikke den eneste om. Han var en profil for et top-6 hold i 1. division (Vendsyssel) og hvis han var skiftet til Silkeborg og havde været skadesfri, så havde han allerede sidste år været fast mand i superligaen, er jeg sikker på.

Det kan godt være, at springet til AGF er for stort for ham, men han har den rigtige størrelse til at være centerforsvarer i AGF og i de få kampe i sidste sæson fik han endda også vist, at han har en Tingager-agtig farlighed i modstandernes felt. Jeg ser ham egentlig lidt som AJ. Der skulle bygges mere stamina på ham og så bliver han en fin superligaspiller. Men konkurrencen er selvfølgelig hård.

Latest posts

D
Replies
817
Views
55K
Back