New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Ligner en spiller med en stor fysisk pakke, inkl speed, men med udfordringer i den tekniske del af spillet. Hvis den fysiske pakke er som man håber bør han kunne bidrage hurtigt.
Dame N'doye var heller ikke noget teknisk geni.
Mindre kan også gøre det.
Begge fra Senegal.
Der er en slags Grønbæk over den her case, en spiller der er gået lidt i stå i karrieren, og skal kickstartet - virker virkelig til at grundpakken er god.

Vinduet virker til at være ganske seriøst og selvom jeg gerne ser en wingback og en forsvarer ind også, er jeg imponeret hvis der kommer en god 9'er og en solid midtbanespiller.

Det ser ikke ud til de tidlige emner (om det var reelt eller ej) blev til noget. Max P, Arnstadt og ham her er nye bekendtskaber. Det taler jo ikke for Provstgaard, men samtidig behøver jeg ikke stresse over manglen på navne til wingback.

Hvordan var det nu med de sidste dage af vinduet?

Vinduet virker til at være ganske seriøst og selvom jeg gerne ser en wingback og en forsvarer ind også, er jeg imponeret hvis der kommer en god 9'er og en solid midtbanespiller.

Det ser ikke ud til de tidlige emner (om det var reelt eller ej) blev til noget. Max P, Arnstadt og ham her er nye bekendtskaber. Det taler jo ikke for Provstgaard, men samtidig behøver jeg ikke stresse over manglen på navne til wingback.

Hvordan var det nu med de sidste dage af vinduet?
Provstgaard har ikke været rygtet til AGF i dette vindue, men både ham og Onugkha var taget ud af kampen mod Lyngby for at blive solgt, og nu er de store vinduer lukket, så der bliver færre og færre muligheder - de skal vist væk, for at dække et stort underskud, så måske kommer der et attraktivt tilbud på Provstgaard i slutningen af vinduet - Onugkha tror jeg ikke på, lige meget hvor billig han bliver.

Det er det nu ikke - altså første gang nogen skriver det.
Det har Stiften, Tipsbladet og andre også vendt. Og vi har selv vendt det herinde flere gange også :D
Og han stod netop på transfermarkt som "free transfer".
Jeg må have misset den eller hukommelsen svigter - vidste ikke om det var krigsklausul eller leje der førte til forlængelsen til 2025 med Duelund og syntes ikke AGF havde meldt ud. Derfor var det fint KSDH slog det fast. Det der krigscirkus har været lidt underligt - så vidt jeg ved blev Magnus Knudsen solgt videre. Duelund ligner så en gratis case.

Jeg har lige set lidt klip med ham, hans teknik ser altså også fin ud
Har også lige set lidt - det ligner en spændende pakke. Men som altid med video er det svært at vurdere for en sofatræner som mig ;)

Håber SIB og den sportslige sektor har styr på det og han er en mand som "bare" skal forløses. Det virker som om der kan være perspektiver i sådan en transfer på den længere bane. Stadig ung, skal have kickstartet karrieren og har tidligere været højt vurderet (gør det nok nemmere at sælge videre). Det begynder at virke ambitiøst.

Spændende med Badji. Men SIB har haft en del, dyre, fejlskud på den plads, så lad os nu se hvad han kan.

Jamen det har han ja.
Men med til historien hører, at Kurminowski var scoutet i Corona, hvor man ikke kunne rejse ned og se ham - og hvor fejlvurderingen med ham og Haugen faktisk mere gik på deres match ift dansk fodbolds fysiske krav, synes jeg i hvert fald.

Serra var på papiret et godt match, men hans personlighed/mentalitet ift at føle sig godt tilpas mm - og manglende evne til at holde sig kampklar - var største udfordring når det kommer til "matchet". Fysisk og ift evnerne på banen synes jeg slet ikke Serra er så dårlig.

Jeg har lige set lidt klip med ham, hans teknik ser altså også fin ud

Link gerne. Kan ikke finde det vilde på ham.

Jamen det har han ja.
Men med til historien hører, at Kurminowski var scoutet i Corona, hvor man ikke kunne rejse ned og se ham - og hvor fejlvurderingen med ham og Haugen faktisk mere gik på deres match ift dansk fodbolds fysiske krav, synes jeg i hvert fald.

Serra var på papiret et godt match, men hans personlighed/mentalitet ift at føle sig godt tilpas mm - og manglende evne til at holde sig kampklar - var største udfordring når det kommer til "matchet". Fysisk og ift evnerne på banen synes jeg slet ikke Serra er så dårlig.

Link gerne. Kan ikke finde det vilde på ham.
Jeg har ikke fundet en ordentlig highlights reel pakke af ham, kun korte klip - men der ser teknikken også god ud.

Han har spillet 3800 minutter i den bedste række i Belgien og været involveret i 11 mål på de minutter. 9 mål og 2 assist.

3800 / 11 mål/assist = 345 minutter pr involvering

345 / 90 minutter = 3.8 kampe

Det vil sige at han laver mål eller assist hver gang der er spillet 3.8 kampe.

Det er ikke overvældende og hvis det havde været det spillede han hellere ikke i AGF.

Men man skal stadig tænke på den belgiske liga er bedre end den danske. Om det er 10-20-30-40% bedre, det ved jeg ikke nok om.

Glem ikke at Paddy spillede 1 division som 22 årige og ikke var i nærheden af hverken af at have spillet 3800 minutter i den bedste række i Belgien eller i Ligue 1 eller fået debut på A landsholdet

Glem ikke at Paddy spillede 1 division som 22 årige og ikke var i nærheden af hverken af at have spillet 3800 minutter i den bedste række i Belgien eller i Ligue 1 eller fået debut på A landsholdet

Som jeg lige har vist, så havde PM som 22-årig spillet 1 sæson i SL med 4 mål til følge, hvor året før det var det oprykning med Lyngby med 8 mål (deruover pokalkampe).
Men ja netop niveauet er den store forskel.

At man spiller 40-50 kampe i bedste række i Belgien vs 40-50 kampe i SL/1.div er sgu ikke det samme.

Men isoleret kan spilleren i DK sagtens være bedre end den anden. Men at komme fra højere niveau bør ikke trække ned jo i hvert fald.
At Badji endda også har spillet EL/CL-kval bør da også give en anelse kredit.

Latest posts

Back