New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 454K
Transfervindue Sommer 2024
Der kommer mange lunkne indlæg om Tobias Anker herinde og jeg sidder altid tilbage med et spørgsmålstegn. Jo, han var da ret plaget af skader i sidste sæson, men det er han jo ikke den eneste om. Han var en profil for et top-6 hold i 1. division (Vendsyssel) og hvis han var skiftet til Silkeborg og havde været skadesfri, så havde han allerede sidste år været fast mand i superligaen, er jeg sikker på.

Det kan godt være, at springet til AGF er for stort for ham, men han har den rigtige størrelse til at være centerforsvarer i AGF og i de få kampe i sidste sæson fik han endda også vist, at han har en Tingager-agtig farlighed i modstandernes felt. Jeg ser ham egentlig lidt som AJ. Der skulle bygges mere stamina på ham og så bliver han en fin superligaspiller. Men konkurrencen er selvfølgelig hård.

Umiddelbart har det set svært ud men det kan sagtens være skaderne som har givet et alt for ujævnt forløb. Jeg vil i hvertfald gerne se ham i en fit version over en længere periode - det har gjort en kæmpe forskel for andre spillere i truppen, det kan det formentlig også med ham.

Akoto er ikke ude meget længere, når vi kommer på den anden side af landsholdspausen er han nok med tl træningerne igen. Spørgsmålet med ham er selvfølgelig hvor længe der går inden den næste skade, men man må jo have en forventning om at han kan begynde at spille mere regelmæssigt, hvis der ikke hentes en erstatning.

Højre:
Dalsgaard - Mølgaard - Akoto - Andersen - Callø - Beijmo

Centralt:
Tingager - Dalsgaard - JJA - Akoto - Anker

Venstre:
Kahl - JJA - Anker - Beijmo - Kannegaard - Halsgaard

Hvis Anker ikke vurderes klar, så er der ikke langt til Beijmo i venstre forsvarsside, en skade og så skal han til at tilbage på den position i perioder. Men det ved vi vel reelt ikke, han har haft rygproblemer lige siden han kom til klubben, og har derfor aldrig spillet på 100%, hvis dette problem fortsætter så er han nok ikke den rette, men hvis sundhedsstaben kan se en ende på det, og han får en serie reservekampe, så kan han godt vise sig som en reel udfordrer til Kahl, når han er helt fortrolig med rollen og med sin fysik.

Akoto er ikke ude meget længere, når vi kommer på den anden side af landsholdspausen er han nok med tl træningerne igen. Spørgsmålet med ham er selvfølgelig hvor længe der går inden den næste skade, men man må jo have en forventning om at han kan begynde at spille mere regelmæssigt, hvis der ikke hentes en erstatning.

Højre:
Dalsgaard - Mølgaard - Akoto - Andersen - Callø - Beijmo

Centralt:
Tingager - Dalsgaard - JJA - Akoto - Anker

Venstre:
Kahl - JJA - Anker - Beijmo - Kannegaard - Halsgaard

Hvis Anker ikke vurderes klar, så er der ikke langt til Beijmo i venstre forsvarsside, en skade og så skal han til at tilbage på den position i perioder. Men det ved vi vel reelt ikke, han har haft rygproblemer lige siden han kom til klubben, og har derfor aldrig spillet på 100%, hvis dette problem fortsætter så er han nok ikke den rette, men hvis sundhedsstaben kan se en ende på det, og han får en serie reservekampe, så kan han godt vise sig som en reel udfordrer til Kahl, når han er helt fortrolig med rollen og med sin fysik.
Uwe udtalte til Tipsbladet for nogle dage siden at Akoto er ude længere end betegnet og så vidt jeg ved, så er han ikke tilbage på træningsbanen endnu.

Apropos transfers så skrev KSDH denne artikel omkring Duelund og skriver han er kommet på permanent kontrakt. Det er vist første gang der er nogen som skriver det - ved ikke om det er sket i dette transfervindue eller om det var i foråret de skrev den kontrakt men intentionen har jo længe været der for begge parter.

Det er det nu ikke - altså første gang nogen skriver det.
Det har Stiften, Tipsbladet og andre også vendt. Og vi har selv vendt det herinde flere gange også :D
Og han stod netop på transfermarkt som "free transfer".

Men det er godt han er på permanent, og det hele er i spillerens og vores hænder. Nu skal Duelund jo vise frem mod foråret - at han kan komme igang med at spille igen, stille og roligt - og så kan vi forlænge hvis vi og han vil.

Der kommer mange lunkne indlæg om Tobias Anker herinde og jeg sidder altid tilbage med et spørgsmålstegn. Jo, han var da ret plaget af skader i sidste sæson, men det er han jo ikke den eneste om. Han var en profil for et top-6 hold i 1. division (Vendsyssel) og hvis han var skiftet til Silkeborg og havde været skadesfri, så havde han allerede sidste år været fast mand i superligaen, er jeg sikker på.

Det kan godt være, at springet til AGF er for stort for ham, men han har den rigtige størrelse til at være centerforsvarer i AGF og i de få kampe i sidste sæson fik han endda også vist, at han har en Tingager-agtig farlighed i modstandernes felt. Jeg ser ham egentlig lidt som AJ. Der skulle bygges mere stamina på ham og så bliver han en fin superligaspiller. Men konkurrencen er selvfølgelig hård.
Forskellen på Vendsyssel og de fem andre hold i lige netop den top 6 var, de forsvarede lavt. De gav meget lidt bagrum væk, og spillede fodbold som AGF under David Nielsen (da det var værst).

Jeg synes hans vendinger er for langsomme, hans boldomgang er også langsom og topfart på korte løb er også til den langsomme side.

Sammenligningen med AJ faldet i min bog ud til AJ, specielt så hurtigt han kan vende omkring egen akse, og så roen på bolden.

Anker vil være en gevinst for mange af de 4 hold der spiller i bunden af SL

Tromsø får snart deres angriber.
Kabalen lægges i disse dage, hvis planen er Nordås til AGF.

Hvorfor er det, at der skrives så meget om Nordås?

synes da ikke, at han virker som noget specielt - men virker til, at flere herinde ser et stort lys i ham… kan du ikke forklare mig, hvorfor I gerne ser ham hos os?

Tænker ikke vi betaler 15 millioner for en angriber når vi allerede har brugt 32 i dette vindue

Well - vi aner ikke hvad Nordås koster, og ej heller om det evt. bliver ham.
Men vi kan jo selvfølgelig ikke kun have en enkelt 9'er når vi spiller 90 minutter med 9'er på banen.
Det ville tvinge os til formationsændring hvis PM får en skade, karantæne, sygdom eller lignende.

synes da ikke, at han virker som noget specielt - men virker til, at flere herinde ser et stort lys i ham… kan du ikke forklare mig, hvorfor I gerne ser ham hos os?

Han bruges både som eksempel pga alder, kvalitet og type er et match ift hvad vi realistisk kan kigge efter til at supplere PM, og følges til dørs fordi vi har været oppe og se på ham, og der har været rygter om ham.
What else to do? :D

Der er millioner af spillere derude, men når først en spiller som vi aldrig har hørt om, pludselig får rygtestatus, så gentages hans navn igen og igen som et religiøst mantra og gradvist får han en mytologisk status som fodboldmæssig frelser, som lige præcis den tilføjelse til holdet, der kan løfte os det sidste stykke mod toppen.

Jeg aner stadig ikke hvem Nordås er. Har aldrig set ham spille. Lidt ligesom Arnboldt i øvrigt, som ikke desto mindre stadig er blevet centrum for min forventing om, at det er i år det sker.

er der nogen status på Mølgaard? Tænker han snart må være bekymret for sin start plads!!! Det er virkelig underligt at der er så lidt snak om ham.
Vi snakker meget lidt om Mølgaard - efter Dalsgaard er kommet ind og bare gjort det fremragende.
AJ er langt bedre på den højre CB end venstre, og Kahl fortjener al mulig ros for måden han har overtaget den plads på.

Mølgaard skubber måske AJ på bænken når Dalsgaard ikke spiller måske, meeen man får ikke bare en plads i AGF.
Ako og Anker eneste der ikke er inde i billedet til spilletid der.

Der er millioner af spillere derude, men når først en spiller som vi aldrig har hørt om, pludselig får rygtestatus, så gentages hans navn igen og igen som et religiøst mantra og gradvist får han en mytologisk status som fodboldmæssig frelser, som lige præcis den tilføjelse til holdet, der kan løfte os det sidste stykke mod toppen.

Jeg aner stadig ikke hvem Nordås er. Har aldrig set ham spille. Lidt ligesom Arnboldt i øvrigt, som ikke desto mindre stadig er blevet centrum for min forventing om, at det er i år det sker.
Selvfølgelig bruges han som eksempel, og diskussionen tages ud fra de eksempler.

Tænker ikke vi betaler 15 millioner for en angriber når vi allerede har brugt 32 i dette vindue
Vi får se. Det er en seriøs udskrivning, men man har dækket stadion med kapital udvidelsen, og der ligger penge fra TK, Bisseck, Daghim og Grønbæk, som kan bruges.

Købet af Arnstadt/Amstrad, Wahlstedt og Gyamfi har kostet, men det er investeringer i de næste salg. Det vil en Nordås også være, ligesom en Provstgaard (hvis man går ned den).

Max Power er gratis. En Westergaard eller Brink koster vel under 5 mio og har ikke nævneværdigt videresalgspotentiale.

En wingback med niveau som Links og Beijmo koster. Hvis man ønsker videresalgspotentiale, koster det nok 10-15 mio.

Nordås: -15 mio
Power: -0 mio
Provstgaard: -12 mio
Wingback: -15 mio.
Samlet: 42 mio

Det kommer næppe til at ske, med mindre ..

Michael Anderson ud: +25 mio.
Haugen ud: +5 mio.
Brink/Westergaard/andet: -5m.
Netto: + 20-25 mio.

Provenuet ved salg af Anderson kan sagtens være 30m, men jeg har sat det til 25.

Det betyder en udskrivning på yderligere 17-22 mio. Ingenlunde trivielt, men med statsgaranti en placering i top-6, og muligheden for top-3. Og med tilførsel af yderligere tre salgbare spillere.

Jeg har holdt Kahl ude af billedet. Måske byttes han med Provstgaard, hvilket svækker forsvaret, men reducerer udskrivningen til overkommelige 5-10 mio.

Brink koster vel under 5 mio og har ikke nævneværdigt videresalgspotentiale.

Det kommer ikke til at ske. Jeg er med på alder og kontraktudløb næste år men hans værdi for SIF er langt højere end sølle 5 mio. Mindst 10-15 mio ellers er mit bedste bud SIF hellere vil lade ham gå gratis mod at beholde en af ligaens bedste midtbanespillere i en sæson.

Han er et af de hotte angribernavne i Tippeligaen i dette vindue, han blev hentet i Bodø Glimt og ser ud til at være ved at få sit gennembrud som 22 årig. Flere polske klubber har allerede budt på ham og desuden var Torino vist også interesseret i en periode, men nu ser det ud til at Stig Inge er særligt interesseret, han har i hvert fald været i Tromsø flere gange i vinduet, og når man ved hvor langt der er til Tromsø, og hvor koldt der er, så er det ikke bare noget man gør for sjov.

Latest posts

Back