Transfervindue Sommer 2024
Der kommer mange lunkne indlæg om Tobias Anker herinde og jeg sidder altid tilbage med et spørgsmålstegn. Jo, han var da ret plaget af skader i sidste sæson, men det er han jo ikke den eneste om. Han var en profil for et top-6 hold i 1. division (Vendsyssel) og hvis han var skiftet til Silkeborg og havde været skadesfri, så havde han allerede sidste år været fast mand i superligaen, er jeg sikker på.
Det kan godt være, at springet til AGF er for stort for ham, men han har den rigtige størrelse til at være centerforsvarer i AGF og i de få kampe i sidste sæson fik han endda også vist, at han har en Tingager-agtig farlighed i modstandernes felt. Jeg ser ham egentlig lidt som AJ. Der skulle bygges mere stamina på ham og så bliver han en fin superligaspiller. Men konkurrencen er selvfølgelig hård.
Umiddelbart har det set svært ud men det kan sagtens være skaderne som har givet et alt for ujævnt forløb. Jeg vil i hvertfald gerne se ham i en fit version over en længere periode - det har gjort en kæmpe forskel for andre spillere i truppen, det kan det formentlig også med ham.