New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 454K
Det du gør der er at argumentere for, at det er MERE sandsynligt at vi skulle kunne hente dem. Jeg er enig :D

Jeg spurgte hvorfor det skulle være anderledes for Jønsson at han ønsker at kommer hjem til AGF, og gå ned i løn til sidst, og gøre det for romantikkens skyld.

Hvis MJ og Tøfting kunne med større karriere - så kan Jønsson da NETOP også.
Martin Jørgensen rendte rundt og scorede mål mod Liverpool på Anfield for Fiorentina kort før ankomst. Just saying..

Duelund kom også HJEM til AGF, valgte ikke AGF pga. det objektivt sportslige. AGF havde lige overstået en nær nedrykning, og han spillede fast i den hollandske liga. Altså selvfølgelig er det anderledes med spillere der har en fortid i AGF - især dem med ungdomsfortid (uanset hvor ung - da det handler om følelser).

Jønsson sagde for ganske nyligt i Hvid Røg, at han forventer som minimum at spille sin kontrakt i Athen ud. Han lød overhovedet ikke som en spiller, der er på vej hjem.

Jeg kalder ham "suber-sub" i det scenarie vi har hentet Casper Højer, og Links er på sit "normale niveau" jo... Og har Beijmo på højre wingback.
Links' niveau har fået noget ultra vigtigt lagt på, som Højer/Beijmo/Diks bare alle dage har haft, og aldrig mangler: Produkt.

Og der vil jeg påstå at Links efter den ros 100% skal tilfælde ham i denne periode og dette forår samlet set som en af vores absolut bedste (vel bedste mand med Tingager?) - så skal vi derefter jo nok ikke smide alle æg i samme kurv og håbe, at de første 120 kampe med Links nu bare er fortid, og de sidste 5-10 kampe det "nye niveau" ift produkt.

Jeg har fandme forsvaret Links mange gange herinde. Men som så mange andre - så kommer jeg også frem til, at jeg ønsker mig mere produkt end det Links viste før dette forår. HVIS Links kan fortsætte med at levere dette produktniveau med mål/assists frem mod sommer, så kan det være kalkulen bliver anderledes. Måske man så beslutter at vente et halvt/helt år mere på Højer fx. Der er jo ingen ildebrand på pladsen nu her. Tvært imod.

Men netop fordi Links kan spille i højre side, så vil jeg gerne opgradere Kahl i venstre - så vi kan frigøre langt flere muligheder.
Det skal jo for fanden gøre ondt at sætte en Beijmo, Links eller Højer på bænken.. Hvorfor skal man kun have 2 oplagte startere?
I venstre side synes ingen det gør ondt at have Kahl på bænken. Det er vel alene et tegn på at Kahl ikke er god nok?

I højre side gør det ikke ondt at sætte andre end Beijmo på bænken. En Links der kan udfylde begge sider hvis fx Beijmo eller en Højer er skadet er i min optik perfekt. Og så kan Andersen/Bach/andre være de ydre løsninger (Knoester på venstre og Akoto på højre)
Links “nye niveau” kom sjovt nok nærmest samtidig med dette:
Så man kan på en måde godt sige at vi har fået en ny Links, i hvert fald er han på en ny kontrakt.

I forhold til om det vi ser lige nu, er en freak hyperform a’la Alexander Lind i efteråret i Silkeborg, så tror jeg det egentlig ikke. Han har altid haft det niveau i sig, han har bare haft en helt frygtelig spilforståelse, som ødelagde det hele for ham, i en grad så han ikke burde være i klubben. Men på en eller anden måde har han lige pludselig fået en god spilforståelse i forbindelse med kontraktforlængelsen, det virker meget mærkeligt det burde ikke være noget man bare lige kan få, men det er ikke noget der bare sådan forsvinder igen.

Jeg kan egentlig godt li tanken om at have to næsten lige stærke spillere til de to WB positioner, da de positioner er så vigtige for hele spillestilen. Men med Links på et helt nyfundent niveau, og Tobias Bach der stormer frem, så er jeg ikke sikker på at det var den position jeg ville prioritere, også fordi Eric Kahl måske kan lave en Gift Links, og lige pludselig forstå hvordan den position skal spilles, som det skete for Caper Højer, Felix Beijmo og Gift Links da de kom op midt i 20’erne.

Du havde tidligere en oversigt over den lille smugle positive vi kan tage med fra kampen i går. Efter at have summet lidt over det i dag, så er der en meget stor ting at tilføje til den liste:

Patrick Mortens mål kommer altid i stimer, og nu har han scoret to kampe i træk!

I forhold til om det vi ser lige nu, er en freak hyperform a’la Alexander Lind i efteråret i Silkeborg, så tror jeg det egentlig ikke. Han har altid haft det niveau i sig, han har bare haft en helt frygtelig spilforståelse, som ødelagde det hele for ham, i en grad så han ikke burde være i klubben. Men på en eller anden måde har han lige pludselig fået en god spilforståelse i forbindelse med kontraktforlængelsen, det virker meget mærkeligt det burde ikke være noget man bare lige kan få, men det er ikke noget der bare sådan forsvinder igen.
Uwe har fremhævet Links niveau sidste forår og måske er det langt hen af vejen udtryk for at Uwe er god til at organisere holdet og få spillerne til at indgå i organisationen og det kom til Links efter det første halve år mens også han har været sat tilbage af skader i efteråret, men nu har kunnet spille mere sammenhængende.

Links har altid haft nogle klare kvaliteter og selvfølgelig nogle mangler, men fordi man fx kunne se at han var i stand til at trække rundt om en modstander var det ekstra frustrerende hvis afleveringen bagefter manglede kvalitet og når man kunne se kan havde et rigtig fint hårdt spark var det ekstra frustrerende at det så sjældent blev til mål. Forhåbentlig har nu endelig fået hul på assist- og målkontoen.

Jeg er ekstremt tilfreds med at Links har forlænget. Jeg ved ikke helt, om jeg skal være bekymret over den relativt korte forlængelse... det er reelt kun med ét år, den er forlænget. Det lugter lidt af, at han mest af alt forlænger, for at kunne sætte en rigtig god stime af præstationer sammen, og blive solgt næste sommer. Altså lidt en gentleman-ting, at give AGF muligheden for at tjene lidt mønter på ham.
Uanset, så har vi ham i næste sæson også, må vi gå ud fra. Dét er positivt. Jeg har i meget langt tid og meget langt hen ad vejen forsvaret ham - både herinde og ude i virkeligheden, hvor et par af mine venner, har været klar til at afskrive ham. Som fans er vi ikke altid tålmodige nok, tror jeg. Forløsning af potentiale er svært og tidskrævende.
Mit håb er, at Links' pludselige opblomstring kan kaste lidt tålmodighed af sig i forhold til spillere som Kahl og Tobias Bech.

Det lugter lidt af, at han mest af alt forlænger, for at kunne sætte en rigtig god stime af præstationer sammen, og blive solgt næste sommer. Altså lidt en gentleman-ting, at give AGF muligheden for at tjene lidt mønter på ham.
Mon ikke der er en vinkel den anden vej også?
Han viste jo, lidt firkantet, ingenting sidste år, og havde næppe overbevist særlig mange på samme eller højere hylde om noget som helst inden sin forlængelse. Hvor skulle han ellers gå hen, hvis ikke forlænge med GF?
Så skulle han jo gå et både sportsligt og økonomisk trin ned - eller rejse hjem til Sydafrika igen, hvor han trods alt stadig har et navn.

Jeg tror lige så meget den korte forlængelse var en "sidste chance" fra klubbens side, som så måske lige har været dét, der skulle til, for at løfte niveauet et hak eller to.

Det er i øvrigt lidt et mysterium for mig, hvis ikke den her sæson får ham tilbage på landsholdet. Der er stort set ikke en spiller på deres landshold, der spiller udenfor Sydafrika (er det et bevidst valg?), så at være en (lille) profil i superligaen burde række rimelig langt. Han har kun fået en håndfuld landskampe indtil videre.

Mon ikke der er en vinkel den anden vej også?
Han viste jo, lidt firkantet, ingenting sidste år, og havde næppe overbevist særlig mange på samme eller højere hylde om noget som helst inden sin forlængelse. Hvor skulle han ellers gå hen, hvis ikke forlænge med GF?
Så skulle han jo gå et både sportsligt og økonomisk trin ned - eller rejse hjem til Sydafrika igen, hvor han trods alt stadig har et navn.

Jeg tror lige så meget den korte forlængelse var en "sidste chance" fra klubbens side, som så måske lige har været dét, der skulle til, for at løfte niveauet et hak eller to.
Han var nu også rigtigt god sidste forår hvor holdet jo generelt leverede. Ikke helt så meget slutprodukt som vinder nu, men spillemæssigt var det altså rigtigt godt. Så for mig ligner det mere han har genfundet sit niveau fra sidste år efter et efterår og tidligt forår med mange små skadespauser.

Det er i øvrigt lidt et mysterium for mig, hvis ikke den her sæson får ham tilbage på landsholdet. Der er stort set ikke en spiller på deres landshold, der spiller udenfor Sydafrika (er det et bevidst valg?), så at være en (lille) profil i superligaen burde række rimelig langt. Han har kun fået en håndfuld landskampe indtil videre.

Jeg samlede op et i en eller anden podcast, at Links ikke er på landsholdet, fordi træneren gerne vil have fysisk store spillere.

Mon ikke han skal erstattes/opgraderes til sommer?
Hvis man tænker at Serra, Bech eller PM skal videre/opgraderes, så må vi se.

Serra er ikke det endnu vi havde håbet på. Tiden for at PM kan afløses/fås et alternativ til (af høj nok kvalitet) er måske snart ved at være oppe over.
Man behøver jo ikke vente til PM selv går på pension. Ligesom vi ikke ventede med Hansen i målet. Man kan endda rotere dem i front mere uden at det er samme "kontroverser" som målmandsposten.

Michael Uhre har barn nr 2 på vej. Konen føler sig vist ikke specielt tryg i Amerika og klubben har endnu ikke valgt at forlænge med ham
Kunne han være en idé
Absolut.. Han ville imo være en aldeles fremragende signing for AGF.. Jeg tror dog ikke på at AGF siger ham noget - han har været Brøndby-fan hele livet.. Men det kan da være at hans familiære relationer i Aarhus kan trække lidt..

Michael Uhre har barn nr 2 på vej. Konen føler sig vist ikke specielt tryg i Amerika og klubben har endnu ikke valgt at forlænge med ham
Kunne han være en idé
Det kan man jo et eller andet sted godt forstå med den præsident de risikerer at få til januar. Han har tilsyneladende en del relationer i Aarhus, og det ville da være et ret oplagt valg, hvis det er muligt.

Mon ikke han skal erstattes/opgraderes til sommer?
Hvis man tænker at Serra, Bech eller PM skal videre/opgraderes, så må vi se.

Serra er ikke det endnu vi havde håbet på. Tiden for at PM kan afløses/fås et alternativ til (af høj nok kvalitet) er måske snart ved at være oppe over.
Man behøver jo ikke vente til PM selv går på pension. Ligesom vi ikke ventede med Hansen i målet. Man kan endda rotere dem i front mere uden at det er samme "kontroverser" som målmandsposten.
Jeg nægter simpelthen at tro at superliga klubber kigger på ham. Det skulle da lige være revolver-Westrøm.

Latest posts

Back