New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Den vil jeg gerne udfordre. Jeg synes Beijmo virker hurtigere end Kahl både i acceleration og topfart.
Beijmo ligger i Superligaens top 10 på topfart iht Superliga.dk, så han er noget hurtigere end både Kahl og Links, men Kahl er hurtigere end både Tobias Bach og AJ f.eks. og ligger på niveau med Knudsen og Anderson. Så det er ikke et fysisk problem, men nok nærmere evnen til at læse spillet og sin modstander og være forudseende nok til at kunne håndtere en situation.

Beijmo ligger i Superligaens top 10 på topfart iht Superliga.dk, så han er noget hurtigere end både Kahl og Links, men Kahl er hurtigere end både Tobias Bach og AJ f.eks. og ligger på niveau med Knudsen og Anderson. Så det er ikke et fysisk problem, men nok nærmere evnen til at læse spillet og sin modstander og være forudseende nok til at kunne håndtere en situation.
Topfart er vigtigt, men det kunne også være interessant at se en sammenligning af acceleration. Og sådan noget som agilitet. Links kan måske bedre rykke forbi en modstander offensivt og få sig "hægtet" på defensivt pga en hurtigere acceleration og han kan lige afdrible en modstander på en måde Kahl ikke så let kan. Man kan så evt også sammenligne fx pasningssikkerhed og så passer Uwes overordnede beskrivelse af de to måske.

Tjek - og fair i dette tilfælde :D

Ofte bliver det bare sådan et puslespils-forsøg gennem sæsonerne for at se hvem der stadig mangles at erstattes etc :D
Og er mega skyldig selv.
Ditto. Jeg huskede blot netop denne specifikke situation ☺️

Det kunne nu være dejligt at høre lidt mere fra hestens mund om den slags overvejelser.

Mon ikke Akoto, Knoester, Knudsen og Jacob Andersen nu har udspillet sin rolle for fremtidens agf. Hvor er det pinligt dårligt og en hån! Stig Inge får en svær sommer, for det her hold har godt nok ikke meget.
Jo og Tingager, Peacock, MEM, Anderson, Duelund, Links og dem der kom ind i 2. Halvleg.

Man kan ikke drage konklusioner efter i dag, det var en kamp hvor alle AGF’ere trak sig på kunstgræsset, for ikke at hænge fast og få en skade, imens alle FCN’ere havde blodsmag i munden for at jagte et mesterskab.

Jo og Tingager, Peacock, MEM, Anderson, Duelund, Links og dem der kom ind i 2. Halvleg.

Man kan ikke drage konklusioner efter i dag, det var en kamp hvor alle AGF’ere trak sig på kunstgræsset, for ikke at hænge fast og få en skade, imens alle FCN’ere havde blodsmag i munden for at jagte et mesterskab.
Helt uenig. Man kan fandme godt se på enkeltstående kampe, men derudover har Akoto bestemt ikke overbevist mig en eneste gang. Knoester heller ikke. Knoester overraskende pasningssvag også. Og Andersen virker bare på ingen måde klar til seniorniveau.

Helt uenig. Man kan fandme godt se på enkeltstående kampe, men derudover har Akoto bestemt ikke overbevist mig en eneste gang. Knoester heller ikke. Knoester overraskende pasningssvag også. Og Andersen virker bare på ingen måde klar til seniorniveau.
Nej, for at vurdere om en spiller er god nok (og/eller klar til SL-niveau), så skal du gøre det over en længere periode.

Jacob Andersen har faktisk flere gange været vores bedste spiller, så han ER klar. Han bliver, sammen med resten af holdet, kørt over i dag.

Akoto spillede et par gode kampe for kun nogle uger siden, og det er jo ikke fordi han har fået alverdens chancer for at vise hans evner. Normalt er han jo ikke en starter.

Knoester har evnerne men har været plaget af skader. Han er først kommet tilbage, sådan rigtigt, for 3-4 uger siden.

Din vurdering kan jeg således ikke tage ret seriøst, men du er selvfølgelig velkommen til at have din mening om dem. Jeg synes bare det er på et forkert grundlag.

Og Andersen virker bare på ingen måde klar til seniorniveau.
Altså samme Andersen, som har taget den højre wingback adskillige kampe i streg tidligere i sæsonen, hvor vi fik fint med point? Den Andersen, mener du overhovedet ikke er klar til seniorbold? Javel ja.
Og det har intet at gøre med, at du er rasende over en elendig præstation?
Træk vejret, sov på det, og se om ikke, der er lidt nuancer at finde i morgen formiddag ;)

Vi kan heldigvis være uenige uden større problemer. Jeg synes personligt oprigtigt ikke, at han virker moden til at spille for agf. Jeg mener ikke at kunne huske en rigtig god kamp fra ham… jeg har ikke set noget fra Akoto endnu (indrømmet, han kom igennem bif-kampen uden større problemer). Jeg tror virkelig, at SIB kommer til at få en meget travl sommer.
Respekterer naturligvis, at I er uenige. Bare min holdning - intet personligt mod nogen spillere - jeg synes bare ikke, at de er gode nok til et hold, der gerne vil spille top 6.

Mht Andersen er det naturligt at niveauet svinger lidt i den alder og med manglende erfaring, men han er også endnu mere udsat hvis holdet ikke fungerer og især når Akoto fx ikke kan hjælpe ham i dag. Man ville nok kunne konstatere at Andersen ikke er klar til at være en bærende spiller for AGF, hvis man da havde den forestilling, men at han er klar til at spille Superliga, dvs at han fx kan skiftes ind i stedet for Beijmo, synes jeg allerede han har vist. Giv ham nu lige lidt flere kampe at få noget erfaring i, det var vel ikke meningen han skulle være mere end tredjevalg som wingback på det her tidspunkt.

Mht Andersen er det naturligt at niveauet svinger lidt i den alder og med manglende erfaring, men han er også endnu mere udsat hvis holdet ikke fungerer og især når Akoto fx ikke kan hjælpe ham i dag. Man ville nok kunne konstatere at Andersen ikke er klar til at være en bærende spiller for AGF, hvis man da havde den forestilling, men at han er klar til at spille Superliga, dvs at han fx kan skiftes ind i stedet for Beijmo, synes jeg allerede han har vist. Giv ham nu lige lidt flere kampe at få noget erfaring i, det var vel ikke meningen han skulle være mere end tredjevalg som wingback på det her tidspunkt.
Helt fair pointe. Vil rette mit statement til: klar til at være starter for agf. Synes stadig, at Akoto og Knoester er så langt under niveauet, der skal til, at de ikke bør være her næste sæson. Heller ikke blæst bagover af Knudsen, selvom han trods alt leverer nogle positive elementer og kampe.

Helt fair pointe. Vil rette mit statement til: klar til at være starter for agf. Synes stadig, at Akoto og Knoester er så langt under niveauet, der skal til, at de ikke bør være her næste sæson. Heller ikke blæst bagover af Knudsen, selvom han trods alt leverer nogle positive elementer og kampe.
Akoto leverede en fin assist, men havde ikke en god dag. Han har ellers set OK ud lige i starten af sæsonen og nu igen efter at han var ved at være over skaden/skaderne, så måske skal man også være varsom med at dømme ret mange på den kamp. Ingen af dem er nærmest gode nok til førstedivision så og jeg er ret overbevist om det fejlede mentalt med bl.a. frygt for skader og så forplanter det sig og alle ser endnu værre ud.

Jeg kunne forestille mig at man har italesat det med skader lidt for meget internt eller ikke gjort det på den rigtige måde. Det er en trup der i forvejen har været og er ramt meget, hvor det virker ud som om Jens Okking vælger at skyde en ned per kamp, og så er der en hel masse spillere der lige kommer fra skader der trækker sig når kampen oven i købet er på plastic. Det kunne også godt gælde Akoto og Knoester.

Jacob Andersen har en fremtid. Han har leveret gode præstationer og indhop. Han er umiddelbart en god backup. Spiller han med Jensen-Abbew, Mølgaard eller Beijmo bag sig så fungerer det fint. Det er klart at når højresiden hedder Akoto og Andersen så bliver det svært. Akoto gjorde det fint, da Links tog pynten af Schjelderup sidst. Det fik Akoto til at se bedre ud. Det kan Andersen ikke. Unge spillere har brug for støttespillere. Ligesom backupspillere. Jeg har tidligere udtrykt at vi i næste sæson lige så godt kan have Anker, Callø og Kristensen som backups. De har større potentiale og kan levere tæt på det samme. I min optik skal Akoto og Knoester væk til sommer.

Når jeg kigger på AGF truppen efter sommer (Altså minus dem som forlader os på leje)

Så ser jeg den største styrkelses mulighed, i at man får bugt med de mange skader. At vi igår har en rimleig start 11, er imponerende - bænken ikke så meget.

Som jeg ser det mangler man efter sommer

En Målmand - Peacook?
En midterforsvar som erstatning for Knoster
En Central midt (Her kan man måske "nøjes" med et talent?

Derudover så kunne jeg også godt se en offensiv forstærkning. Som måske både kan være spids angriber eller dækker en af de to offesnive midt.

Resten er imo kun spillere som skal erstattes hvis der sælges.

Passer dette ikke?

Målmand: Hansen, Hutters (+1)
Centralforsvar: Abbew, Tingair, Mølgaard, Akoto, Anker, Kristensen (+1)
Venste WB: Links, Kahl
Højre WB: Beijmo, Andersen
Central Midt: MEM, Yakob, Poulsen (Har han forlænget?), Brandhoff, Hvidt (+1)
Off Midt: Duelund, Anderson, Bech, Bach,
Angriber: Mortensen, Serra, Haugen (sælges forhåbelig) (+1)

En trup på 26 mand

Akoto havde en rigtigt skidt kamp mod FCM, hvor han blev pillet ud og igen i går, hvor han burde være blevet det. I de resterende kampe har han set fin ud, så det vil være lidt besynderligt, hvis han ikke også spiller i klubben på det andet år af sin 2-års kontrakt.

Til gengæld virker det ikke helt oplagt her til formiddag, at man skal bruge penge på Knoester - i hvert fald ikke under den forudsætning, at Mølgaard, AJ og Beijmo er tilbage, klar og i form til næste sæsonstart.

Men det er jo lidt pointen - Han skal ikke være klar til at starte. Han er ung reserve, som spiller fordi Beijmo og Mølgaard er skadet, således at en spiller hentet fra udlandet (Akoto) er optaget andetsteds (for Mølgaard). At Akoto er under det niveau vi håbede på er ikke Andersens skyld.

Han er en ung spiller, så via fed attitude, gåpåmod, og gode indsatser har spillet sig til chancer, han måske ikke helt var 100% klar til.
Der er intet mærkeligt i, at man finder en spillers "grænser" når man på den måde smides i ilden.

Jeg anfægter også din oprindelige version:
Mon ikke Akoto, Knoester, Knudsen og Jacob Andersen nu har udspillet sin rolle for fremtidens agf. Hvor er det pinligt dårligt og en hån! Stig Inge får en svær sommer, for det her hold har godt nok ikke meget.

Og det er jo lidt pointen, at blot fordi en spiller ikke er klar NU til at være starter, så behøver man ikke have udspillet sin rolle for fremtiden.
Knoester er kommet tilbage fra en skade, og var for mig at se, en fin rotations/reserve-spiller i efteråret (hvor han havde ansvaret som start 11-spiller, hvilket jeg ikke synes han er god nok til). Men jeg synes han er oplagt at beholde som trupspiller/reserve/rotation. Han er venstrebenet og kan spille både den venstre CB, kan vikariere for Tingager som vi så for kort tid siden, og han kan til nød spille venstre back også (hvor vi dog er meget antalsmæssigt stærkt besat pt). Men det kunne frigøre et salg af Kahl, og frigørelse af Bach til mere permanent offensiv rolle, såfremt man køber en venstre back-kanon ala Casper Højer, og så har Links som super-sub (som også kan i højre side når Beijmo eller Mølgaard er ude, så der mangler en wingback der).

Akoto kan jeg ikke få til at passe ned i min fremtidskasse. MEN, det er bl.a. fordi jeg jo vil beholde Knoester, som kan rotere med AJ og dermed dække begge CB'ere selv når Mølgaard er ude. Men når vi så har en skade til 2 - så mangler vi jo en. At lade Akoto spille sit sidste år færdigt i klubben - er en fin start.

Latest posts

Back