New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 455K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg bliver helt sur når jeg tænker på Haugen. Måske det dårligste køb i AGFs historie. Håbløst på alle parametre. Han har stadig 3 år tilbage på sin kontrakt
På “Værdi pr transfer kr. indekset” ligger han klart sidst, og vil også ligge meget lavt på det samme indeks for hele Superligaen, det er vel kun alle PC’s offensive indkøb i FCK der ligger under ham.

Jeg kan huske, at jeg så Haugens hjemme-debut mod Viborg juli 2022.
Han scorede, så alle var glade.

Men det jeg husker bedst med ham den dag, var afslutningsøvelserne under opvarmningen.
Ved næsten alle hans afslutninger endte han ude af balance, så han sluttede bevægelsen med knæene kurrende på græsset.

Jeg er ikke træner, men jeg har set tilstrækkeligt med kampe de sidste 45 år til at vide, at gode angribere oftest ender deres afslutninger med at være i balance.

Så det undrede mig at se ham den dag. Gennem sæsonen gentog det sig i kampe og ofte også i selve spillet.
Jeg gætter på, at hans balancepunkt og fundamentale teknik var så ringe, at han kropsligt måtte kompensere, og når tempoet så er højt for hans teknik, så endte han ude af balance i rigtigt mange situationer.

Igen, jeg er ikke træner. Men den dag og siden da, undrede det mig at vi havde givet så mange penge for en angriber, som ikke kunne holde sig på benene.

Jeg er slet ikke sportschef. Men jeg har virkelig svært ved at forstå, at SIB kan overse noget så grundlæggende ved en spiller som hans teknik og balance.

Jeg kan huske, at jeg så Haugens hjemme-debut mod Viborg juli 2022.
Han scorede, så alle var glade.

Men det jeg husker bedst med ham den dag, var afslutningsøvelserne under opvarmningen.
Ved næsten alle hans afslutninger endte han ude af balance, så han sluttede bevægelsen med knæene kurrende på græsset.

Jeg er ikke træner, men jeg har set tilstrækkeligt med kampe de sidste 45 år til at vide, at gode angribere oftest ender deres afslutninger med at være i balance.

Så det undrede mig at se ham den dag. Gennem sæsonen gentog det sig i kampe og ofte også i selve spillet.
Jeg gætter på, at hans balancepunkt og fundamentale teknik var så ringe, at han kropsligt måtte kompensere, og når tempoet så er højt for hans teknik, så endte han ude af balance i rigtigt mange situationer.

Igen, jeg er ikke træner. Men den dag og siden da, undrede det mig at vi havde givet så mange penge for en angriber, som ikke kunne holde sig på benene.

Jeg er slet ikke sportschef. Men jeg har virkelig svært ved at forstå, at SIB kan overse noget så grundlæggende ved en spiller som hans teknik og balance.
Han har desværre ikke slået kolbøtter som barn. Ungdomsfodbold burde starte alle træninger med motorisk træning, for at få vandet inde i ørerne i bevægelse.
Det vil skabe endnu bedre fodboldspillere....

Han har desværre ikke slået kolbøtter som barn. Ungdomsfodbold burde starte alle træninger med motorisk træning, for at få vandet inde i ørerne i bevægelse.
Det vil skabe endnu bedre fodboldspillere....
Man bør dog samtidig tage hensyn til deres fremtidige virke som eksperter og kommentatorer og sørge for at der er rigeligt med væske at hælde ud af.

Uhre? Come on. Han havde én Corona-sæson, hvor han brændte ligaen af. Resten har været middelmådigt i ligaer, som jeg vil definere som være under top-6 i Danmark. Jeg følger ikke MLS, men jeg har en tanke om, at lønningerne kan være højere end Suppen, og niveauet kan være meget lavere.

Jeg kan egentlig godt forstå castet af Haugen. Aarhus elskede Graulund, og umiddelbart lignede Haugen også den type - det lykkedes bare slet ikke. Var han dyr? Ja! Var/er han et flop? Ja! Det er faktisk en rigtig ærgerlig case i min optik.

Vores største problem ligger vel ret beset i, at vi har få spillere, der laver flere mål. PM har lavet 12 og Bech har lavet 6 ifølge Flashscore. Derudover ligger resten i det lavere register.

“Problemet” ligger vel primært i at vi spiller en defensiv 3-5-2 med en hængende angriber. PM og Bech laver 18 tilsammen, men de resterende laver ikke nok mål eller assists. Eks. Anderson ligger på 1 mål og 2 assists. Det er ikke nok.

Jeg tænker umiddelbart ikke, at der skal handles en dyr spids ind, når vi spiller som vi gør. Det løser PM fint. Anderson skal nok videre og erstattes, og der håber jeg så, at der kan komme en mere målfarlig spiller ind. Ingen kritik af Anderson i øvrigt - han gør det forbilledligt, men det er jo ingen hemmelighed, at han gerne vil prøve udlandet.

Jeg kender selvfølgelig ikke noget til ham, men han har et par U18-landskampe og spillet noget Youth League hvor FCK har gjort det godt. Jeg er bestemt tilhænger af at kigge på de her spillere der der måske går lidt i stå eller ikke lige kan komme ind på førsteholdet, især med de penge klubber som FCK bruger på at hente talenter vil der formentlig være en del fine muligheder. Vi gjorde det jo også med Daghim selvom han var yngre og han er jo en god reference også for andre spillere og fx AJ ser også fin ud selvom det så er en der er lidt ældre.

Vi må se hvad de siger hvis den bliver officiel.

Med Tingager på en lang kontakt at læne sig opad, kan det også være en god læreplads for de unge. AJ er vel det næste salg og så må vi se, om Anker stepper op.
Jeg har størst forhåbninger til Andersen. Han har hele pakken, hvis man kan lære ham at spille stabilt på HCB.

Anker er jeg også ret rolig ved. Han har god tid til at emulere Tingager, og som minimum bør han kunne afløse, når Tingager slutter eller stopper.

JJA ser jeg til gengæld ikke det store salg i, da han imø ikke besidder en spidskompetence. Jeg har i hvert fald ikke kunnet identificere den, såfremt den findes.

Men jeg lader mig gerne overraske.

Latest posts

Back