New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 455K
Jeg har størst forhåbninger til Andersen. Han har hele pakken, hvis man kan lære ham at spille stabilt på HCB.

Anker er jeg også ret rolig ved. Han har god tid til at emulere Tingager, og som minimum bør han kunne afløse, når Tingager slutter eller stopper.

JJA ser jeg til gengæld ikke det store salg i, da han imø ikke besidder en spidskompetence. Jeg har i hvert fald ikke kunnet identificere den, såfremt den findes.

Men jeg lader mig gerne overraske.
Han har et par store spidskompetencer som er meget eftertragtet, dels er han venstrefodet, og så er han en spillende midterforsvarer, som virker meget rolig på bolden i pressede situataioner.

Han har et par store spidskompetencer som er meget eftertragtet, dels er han venstrefodet, og så er han en spillende midterforsvarer, som virker meget rolig på bolden i pressede situataioner.
JJA er højrebenet. Jeg vil vædde min kære mor på snart 70 på det ☺️

Men han er rigtignok ganske rolig på kuglen, og det er selvfølgelig også fint nok, men først og fremmest skal han jo kunne forsvare.

Jeg leder lidt efter om han er højre- eller venstrefodet.
FCK har sandsynligvis skrevet den maksimalt tilladte 3 årlige ungdomskontrakt med ham, da han blev 15 år, og så har de ikke kunnet/villet forlænge med ham. Derfor var han transferfri, og SIB spurgte ham om ikke han kunne tænke sig at komme til en top 5 liga og vinde mesterskabet inden han kom ud af U21?

Den er svær ikke at blive fristet af som 18 årig ungdomsspiller :)

Last edited:
Jeg bliver helt sur når jeg tænker på Haugen. Måske det dårligste køb i AGFs historie. Håbløst på alle parametre. Han har stadig 3 år tilbage på sin kontrakt

Jeg synes Kurminowski er værre. Væsentligt billigere, men Kurmi var nærmest i vejen på en bane, hvor Haugen trods alt kommer frem til ret meget.

Spændende transfer. Men vel også et signal om at der ikke er nogen af vores egne unge forsvarere som står lige foran et kæmpe gennembrud. For man må vel forvente at han placerer sig foran spillere som Callø og Kannesgaard i hierarkiet.
Jeg tror heller ikke man skal regne med at Aksel Halsgaard står foran et kæmpe gennembrud. Et bud kunne være at han bliver erstatning for Diesel Herrington, og bliver dispensationsspiller på U19 næste år, men deltager i superligatræninger. Lidt a la Oliver Olsson. Jeg så ham spille for 2 uger siden da FCK U19 slog AGF U19 1-3.

Jeg er ikke fuldstændig sikker på at det var der, men jeg mener det var noget SIB kom ind på i det interview med Bjerre under en af træningslejrene i Spanien.
De sagde det til arrangementet i biografen. Det er AGF’s niche at udvikle og sælge de brede centerforsvarer som man har gjort med Bisseck og TK og formentlig tænker man kan med AJ.

De sagde det til arrangementet i biografen. Det er AGF’s niche at udvikle og sælge de brede centerforsvarer som man har gjort med Bisseck og TK og formentlig tænker man kan med AJ.
OK. Der var jeg ikke, men det er jo også meget tænkeligt at de har været inde på flere gange. Man kan sige det er lidt en tilfældighed, men samtidig giver det god mening når nu man er godt organiseret og spiller et system hvor forsvarsspillerne faktisk kan få lov til at vise sig lidt ekstra frem hvis de har evnerne, og så bliver det selvforstærkende fordi spillestil og de gode salg gør det attraktivt for de næste at blive en del af.

Vi skal selvfølgelig ikke kun kunne udvikle lige den type spiller, vi skal også kunne udvikle nogle til offensiven, herunder også wingbacks, men som niche når alle andre også satser på offensive talenter kan det være interessant.

Jeg synes Kurminowski er værre. Væsentligt billigere, men Kurmi var nærmest i vejen på en bane, hvor Haugen trods alt kommer frem til ret meget.
Kurminowski var da skuffende, men pga hans alder, var der gode muligheder for at tabsbegrænse.

Haugen er på en dyr kontrakt, til en højindkøbspris. Hverken hans løn eller transfersum kommer til at give afkast

Kurminowski var da skuffende, men pga hans alder, var der gode muligheder for at tabsbegrænse.

Haugen er på en dyr kontrakt, til en højindkøbspris. Hverken hans løn eller transfersum kommer til at give afkast
Det kommer også lidt an på hvad der menes med værst. Kurminowski kan vi antage blev hentet nærmest uscoutet fordi det var lige efter corona, lige da SIB var tiltrådt og på et tidspunkt hvor der åbenbart slet ikke var en scoutingafdeling, så det har været noget med videoer og sikkert nogle referencer fra Ørskov og den slags. Fejlen her er mest af alt at man overhovedet tog chancen fremfor at finde noget mere velkendt som måske bare havde mindre langsigtet potentiale eller simpelthen et lån.

Vi må se hvad han sælges til. For mig er det sportslige det væsentligste kriterium, og der er Haugen langt mere end dobbelt så relevant som Kurminowski (svær sammenligning, når Kurminowski slet ikke fungerede på banen). Haugen skabte uro og kom til chancer , som en ung Aron Johanson (uden sammenligning i øvrigt). Der mangler kvalitet i afslutningerne og derfor er han videre

Vi må se hvad han sælges til. For mig er det sportslige det væsentligste kriterium, og der er Haugen langt mere end dobbelt så relevant som Kurminowski (svær sammenligning, når Kurminowski slet ikke fungerede på banen). Haugen skabte uro og kom til chancer , som en ung Aron Johanson (uden sammenligning i øvrigt). Der mangler kvalitet i afslutningerne og derfor er han videre
Haugen var en katastrofe sportsligt. Han største bedrift var at trække en karantæne til sidste kamp imod BIF, som gjorde at var Duin der kom ind med 0-3 på tavlen

Det er synd at skulle sige det, men det er ærgerligt st vi skal holde på Duelund et år mere. Det virker som et massivt spild af ressourcer. Bare det ikke betyder at vi ikke kan hente en profil til den plads, for han bør ikke være meget mere end tredjevalg som man kan skifte ind til allersidst eller i tidlige runder af pokalen. Det er mega synd for ham men vi kan jo ikke rigtig bære sådan en spiller med mindre han er mere eller mindre gratis.

Latest posts

Back