New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 115K
Skadessituationen
Vil det sige at både Poulsen, Tingager, Links og Dalsgaard var med i HELE træningen i dag? Det vil være en virkelig god nyhed! Var der slet ingen der var fraværende ude på banen?
Så ikke hele træningen… Det var koldt.!!

Men så at FT og NP deltog i øvelser med det var kontakt..
GL og HD det samme, dog har der vidst aldrig været tvivl om det..

Den her artikel er tæt på at overtale mig til at købe abbonnement i Stiften.
Grønt lys til Tingager, Dalsgaard, Links og Andersen. Rødt lys til AJ, Haugstrup og Nicolai Poulsen, der kun var med en halv time.
Jeg besluttede mig endelig for at betale abonnementet for nogen tid siden. Det er kun 79 kroner, markant mindre end fx Politiken, som jeg også holder, og så støtter man lokalpressen. Men jeg interesserer mig også for andre artikler på Stiften, fx om byggerier og byudvilking. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg så stædigt holdt igen så længe med alle de abonnementer, jeg ellers har. Jeg er i modsætning til mange andre ikke sur på Dennis over hans kritiske artikler. Tværtimod vil jeg meget hellere betale for kritisk jounalistik, end jeg vil give penge for reklame-kommunikation, som den der kommer fra AGF Plus.

Grønt lys til Tingager, Dalsgaard, Links og Andersen. Rødt lys til AJ, Haugstrup og Nicolai Poulsen, der kun var med en halv time.
Jeg besluttede mig endelig for at betale abonnementet for nogen tid siden. Det er kun 79 kroner, markant mindre end fx Politiken, som jeg også holder, og så støtter man lokalpressen. Men jeg interesserer mig også for andre artikler på Stiften, fx om byggerier og byudvilking. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg så stædigt holdt igen så længe med alle de abonnementer, jeg ellers har. Jeg er i modsætning til mange andre ikke sur på Dennis over hans kritiske artikler. Tværtimod vil jeg meget hellere betale for kritisk jounalistik, end jeg vil give penge for reklame-kommunikation, som den der kommer fra AGF Plus.
Og i detaljen:
Dalsgaard og Links er bare klar.
Tingager træner fuldt med og forventes at være i kamptruppen.
Der går endnu nogle runder før NP bliver klar til kamp.
Andersen har fået grønt lys men stadig et spørgsmål, om han er klar til kamptruppen.
Haugstrup løber og løber med fys.
AJ deltog i dag ikke i kunstgræstræning.

I forhold til skader synes jeg, at vi lige nu er i en lidt underlig situation, hvor vi har flere spillere, der ikke er decideret skadede men alligevel ikke er rigtig klar til kamp.
Jacob Andersen er efter sin korsbåndsskade på vej tilbage efter et længere forløb. Han træner fuldt med men har ikke været udtaget endnu, men det er til at forstå for alle. Jensen-Abbew deltager on and off i træninger men spiller ikke kamp.
Men så har vi Tingager og Mølgaard som er med i truppen, men man sætter dem nødigt ind. NP har efterhånden været ude længe, men træner ikke med spil og bold. Senest er Solbakken kommet på listen med betændelse omkring synsnerven. Ude hvor længe er også lidt uklart.
I en trup med kun 23 spillere er 6 spillere, der åbenbart ikke rigtigt er kampklare, mange. Er vi særligt nænsomme og langmodige ved "mindre" skader end andre klubber? Gør den fysiske stab for lidt, når skaderne sker? Gør vejr og baneforhold lige nu, at det er sværere for spillere at komme i rigtig kampform? Klubben må selv mene, at det er lidt løjerligt, for pludselig kommer der for første gang i 100 år meldinger ud om Tingagers, Solbakkens og Polles skader, uden at man dog bliver klar over, hvornår de er helt klar igen.
Jeg undrer mig bare over antallet, når det ikke er brækkede lemmer eller nye korsbåndsskader eller lignende.
Hørte lige Sandøs bid fra bogen From klarer, hvor han spillede videre selv om "ledkapslen i skulderen sprang". GF vandt 3-0 over Randers Freja. Og måske skånede modstanderne ham i al fairness, da han jo kun kunne bruge den højre arm 🥰. Nå. Jeg håber snart, at vi ser nogle af mine favoritspillere som Tingager, Mølgaard og Polle tilbage i kamp igen. KSDH.

I forhold til skader synes jeg, at vi lige nu er i en lidt underlig situation, hvor vi har flere spillere, der ikke er decideret skadede men alligevel ikke er rigtig klar til kamp.
Jacob Andersen er efter sin korsbåndsskade på vej tilbage efter et længere forløb. Han træner fuldt med men har ikke været udtaget endnu, men det er til at forstå for alle. Jensen-Abbew deltager on and off i træninger men spiller ikke kamp.
Men så har vi Tingager og Mølgaard som er med i truppen, men man sætter dem nødigt ind. NP har efterhånden været ude længe, men træner ikke med spil og bold. Senest er Solbakken kommet på listen med betændelse omkring synsnerven. Ude hvor længe er også lidt uklart.
I en trup med kun 23 spillere er 6 spillere, der åbenbart ikke rigtigt er kampklare, mange. Er vi særligt nænsomme og langmodige ved "mindre" skader end andre klubber? Gør den fysiske stab for lidt, når skaderne sker? Gør vejr og baneforhold lige nu, at det er sværere for spillere at komme i rigtig kampform? Klubben må selv mene, at det er lidt løjerligt, for pludselig kommer der for første gang i 100 år meldinger ud om Tingagers, Solbakkens og Polles skader, uden at man dog bliver klar over, hvornår de er helt klar igen.
Jeg undrer mig bare over antallet, når det ikke er brækkede lemmer eller nye korsbåndsskader eller lignende.
Hørte lige Sandøs bid fra bogen From klarer, hvor han spillede videre selv om "ledkapslen i skulderen sprang". GF vandt 3-0 over Randers Freja. Og måske skånede modstanderne ham i al fairness, da han jo kun kunne bruge den højre arm 🥰. Nå. Jeg håber snart, at vi ser nogle af mine favoritspillere som Tingager, Mølgaard og Polle tilbage i kamp igen. KSDH.
I efteråret lignede det lidt, at vi var på vej mod bedre tider i den fysiske sektor.

Nu ligner det dog mest, at vi er tilbage ved den samme problemstilling som vi har set i flere år. Spillere bliver skadet, man melder noget (optimistisk) ud, der opstår problemer og man udskyder igen igen spillerens retur til holdet. Jeg siger ikke det er nemt men det virker som om man skyder noget forkert, lidt for ofte.
Er den rette ekspertise til stede?

Jeg synes, det er et spørgsmål om, om man ser bægeret som halvt fyldt eller halvt tomt.

JA og Mølgaard har været ude rigtigt længe. Det giver god mening at være tålmodige med dem, især fordi vi er godt besat på de positioner, de spiller.

Tingager er tilbage. Men hans vikar har gjort det godt, og Tingager skal selvfølgelig i form.
Det har endnu ikke været oplagt at skifte en central forsvarsspiller ind i nogle af vires kampe i foråret.

Solbakkens skade er spøjs. Men det er en virus. Ikke en skade. Og en tilfældighed.

JJA er svær at forholde sig til. Polle er den eneste, hvor jeg undrer lig over forløbet.

Jeg tænker, vi har et kompetent træner team - inklusive fysiske trænere - som ikke gambler med spillere på vej tilbage fra skader, hvis det ikke er nødvendigt.

Jeg tror også, at man undgår at forcere.

Det var måske læren fra Uwe tiden og den tabte pokalfinale, hvor spillerne for hurtigt blev smidt i kamp efter skader.

Nu virker det til, at man investerer lidt ekstra tid i at gøre dem helt klar. F.eks. Yakob, der bare trænede og trænede længe, og så ellerts bare har været knivskarp efter, at han blev sendt i kamp.

Latest posts

Back